Beste Visa of MasterCard in België

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Perksflyer, 30 apr 2024.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben al voorzien van de AMEX Platinum kaart, maar heb af en toe ook een Belgische Master of Visa nodig (net een bankrekening opgezegd met een MasterCard eraan verbonden). Wat is de beste?
    • ING MasterCard Gold
    • BeoBank FB Premium MasterCard
    • BeoBank Elite Travel MasterCard
    • Crelan Visa Gold
    Ik heb geen behoefte aan krediet (ik betaal de rekening aan het eind van de maand). Of de card iets meer kost €50-150 maakt ook niet uit (maar geen AMEX platinum bedragen). Aankoopverzekering, annulerings- en reisverzekering en autohuur is wel handig (als AMEX niet geaccepteerd wordt). Het gaat vooral om uw ervaringen.
     
  2. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik zweer op de Beobank FB mastercard.
    Waarom? Deze geeft tenminste iets terug in flyingblue miles. De ROI van de Elite Travel mastercard stelt niets voor en de andere hebben geen meerwaarde behalve goede verzekeringen.
     
  3. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb er naar gekeken, de gewone en de premium, maar de grote bedragen die ik uitgeef gaan allemaal op de AMEX Platinum. Deze kaart is enkel voor wanneer de AMEX niet geaccepteerd wordt. De uitgaven zijn dan gelimiteerd. Stel je geeft €1000 per maand uit op die MC FB kaart, dan spaar je 12.000 tot 18.000 per jaar. Dat soort aantallen interesseren me niet echt. De totaalwaarde is echt te laag. Dan heb ik liever goede verzekeringen. Als er een platinum-achtige kaart zou zijn, dan zou het interessanter worden, hoewel die meeste voordelen sowieso wel via de AMEX Platinum zijn (Priority pass, Privium op Schiphol, autoverzekering, €300 dinertegoed).
     
  4. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
  5. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ga ik zeker doen. De niet-euro wisselkoersen kunnen soms echt giga uit elkaar lopen. Het viel me al eens op voor een paar grote betalingen in IJsland, daar zat ruim een procent tussen AMEX en MasterCard. Als Revolut nog goedkoper is, is dat zeker interessant.
     

Deel Deze Pagina