InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Hoi,

    Na het succes van het InsideFlyer Café, is hierbij het IF Corona Café geopend.

    De centrale plek voor alles Corona. Hoewel de situatie erg negatief is, toch ook al wat voordelen kunnen scoren:
    -Mooie Error fare naar BOG
    -EMD voor ticket waar ik anders geen gebruik van kon maken.
    -Verleningen van status, en makkelijkere kwalificatie.

    Deel vooral je gedachten, ervaringen, zorgen, meme's en positieve punten.

    Proost! ;)
     
  2. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Mazzelpikm. Ik zit met twee EFs die repricen op +1100 en +2400..

    Die van ADD komt eng dicht bij (vertrek 24-4).

    Iemand tips om onder die belachelijke (en terechte natuurlijk) reprice uit te komen? Of ga ik gewoon 8 dagen chillen in quarantaine?
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Hopen dat een vlucht geannuleerd wordt, kun je gratis omboeken.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Ja mijn ADD vlucht is op 10 april, ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen..
     
  5. Mghibli

    Mghibli Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    mijn vlucht naar algiers is 21 maart . laatste stoel achterin omdat iedereen naar voren hoest ? nah ik zie wel, nederlanders mogen straks nergens een land binnen
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik hoop wel weer binnen in NL, anders ben ik nog een poosje partnerloos ...
     
    Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    Kom net terug van een paar weken Indonesië.

    Toen ik vertrok was de Business Class naar Singapore erg leeg. Maar verder was het redelijk normaal allemaal. Op Singapore wat rustiger dan anders, maar nog volop bedrijvigheid.

    Eergister op het vliegveld van Jakarta: niemand. Heel vreemde ervaring.

    Maar gister op het vliegveld van Singapore kreeg ik echt een naar gevoel. De check in hal van terminal 3 was uitgestorven. Niemand. The Private Room was echt private: ik was de enige gast. Richting het vliegtuig liep ik door een vrijwel verlaten terminal. In de winkeltjes verveelde iedereen zich.

    Eenmaal aan boord waren er slechts 100 mensen in de 777. De passagier in Premium Economy had de hele cabine voor zichzelf. Eigenlijk had First Class met 75% de beste loadfactor (3 van de 4 stoelen bezet).

    Hilton Garden Inn Frankfurt was ook redelijk rustig. Vandaag zou het echter wel een drukke dag worden door veel annuleringen.

    Al met al bijzondere tijden.
     
    Miya, Musliston, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist druk bezig geweest met annuleren van (award) tickets, hotels, airbnb en autohuur.

    Ging redelijk vlot. Enige waar ik nu nog op moet wachten is het promo award ticket. Situatie is dusdanig uniek dat ze nog moeten uitdokteren hoe ze deze type tickets gaan behandelen. Er komt een oplossing voor, maar het is nog zo vers dat ze aan de telefoon nog niks kunnen vertellen. Verzoek gekregen om morgenochtend terug te bellen. Zaterdag is de vlucht, dus fingers crossed.................
     
  9. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Was vanavond even in de Bijenkorf. Liep meer personeel dan klanten.

    Las dat hotels erg leeg zijn in Amsterdam. Zag ook dat Double Tree NDSM aankomende tijd een kamer 40-50 euro per nacht kost.
     
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Toronto, was het toch? Ben benieuwd wat hieruit komt. Laat je het weten? Ik sta nu nog gepland voor vertrek volgende week vrijdag, maar zou annuleringsmogelijkheid zeer waarderen.
     
  11. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Ik hoor dat vluchten vanuit NL ook maar max 100 pax mogen meenemen. Die magische max 100 mensen voor bijeenkomsten lijkt me vrij willekeurig. Waar komt dit getal vandaan?
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou aanstaande donderdag meedoen aan het tesprogramma van Eurostar. De bedoeling was het testen van de grenscontrole faciliteit in Amsterdam centraal en de rechtstreekse Eurostar naar Londen. Savonds weer terug naar Amsterdam. Maar het hele testprogramna is geannuleerd nu. Helaas voor mij dus een gratis dagje Londen gecancelled. Ik vraag me nu af of dit ook het opstarten van de reguliere rechtstreekse Eurostar dienstregeling naar Londen zonder overstap in Brussel doet vertragen.
     
  13. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Diezelfde vraag had je gesteld bij 50, 30 of 20. Het is een arbitraire grens om niet álles plat te leggen (denk aan call centers...) maar toch een signaal af te geven.
     
  14. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    2 vluchten voor deze maand zijn geannuleerd beide met Alitalia

    BRU - FCO / 10XP
    BRU - FCO - VLC / 60 XP

    zeer teleurstellend maar te begrijpen.. wie kent een goede corona vrije xp run?
     
  15. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    Ja, Toronto. Probeer net weer te bellen, maar de verbinding wordt gelijk verbroken. Dus de lijnen zijn overbelast. Zowel de normale lijn als de platinum lijn. Krijg net wel de melding dat checkin geopend is, dus het gaat nog spannend worden.......
     
  16. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    DUS CDG AMS XXX voor 420
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  17. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Zou sowieso even wachten met XP runs, de kans is aanwezig dat ze alle statussen verlegen omdat je anders iedereen volgend jaar statusloos is en 'vrij' om een nieuw programma te kiezen
     
  18. Jos86

    Jos86 Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    In navolging van Hyatt en BW ook een mail van Hilton ontvangen mbt Corona (zie cross-post in hilton honors gedeelte van het forum). Daar geen kosten voor herboeken of annuleren. Nog geen uitspraken over het programma.
     
  19. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    421
    Trofeepunten:
    63
    @KieWie, Heb de platinumlijn eindelijk te pakken gekregen en heb mijn mijlen retour gekregen(stonden na 1 minuut al in mijn overzicht!). Helaas was het niet mogelijk om de belastingen terug te krijgen.

    Had het eigenlijk eerder andersom verwacht, maar ik ben al blij dat ik dit heb kunnen regelen.

    Hopelijk lukt het jouw ook indien je besluit niet te gaan!
     
  20. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ook CitizenM geeft mogelikheid tot gratis annuleren.

    Ik heb idd ook een promo award geboekt naar ORD eind maart, die dus niet door kan gaan.

    Nu mijn vraag ook wat er met de Miles en de belastingen gebeurt... EMD? Miles gewoon terug? moet ik ook voor 31 mei gaan reizen?

    Hoop onduidelijk nog dus...
     

Deel Deze Pagina