FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hey,

    ik heb het forum gevonden op zoek naar mileage runs of status runs, en merk in verschillende topics posts van runs voor segmenten (naar mijn mening ook de manier om status te halen als je minder intercontinentaal vliegt of helaas lagere booking classes - 25% miles :-/ - vangt).

    Ik las hier runs via ZWE - BRU - AMS, en ben net even beginnen zoeken of er iets met Alitalia te vinden was.

    Mijn eerste 'run voorstel' dat eens niet honderden euros kost, lijkt me (ik vertrek uit BCN):

    6:25 BCN - FCO - CTA - FCO - BCN 16:50, 295 EUR

    Er is dus nog ruimte voor zeker 2 segmenten die dag, maar google flights of kayak laten niet toe om die te vinden.

    Update:

    6:25 BCN - FCO - CTA - FCO - LIN - BCN 19:50, 325 EUR. 30 euro meer maar een segment bij, 5 segmenten, dus 65 euro per segment. Dit zou 19xx miles zijn, alles is in Q klasse dus 50%, dus ~1000 mijl + 50% silver bonus ~ 1500 mijl. Voor de miles is het dus niet de moeite denk ik, maar voor 5 segmenten (zou er graag 6 van maken, maar lukt momenteel niet).

    Ik ben op AZ uitgekomen omwille van mentions hier op het forum van routing codes of vermeldingen van MXP, BLQ, FCO. Ik heb zelf eens 4 segmenten gevangen voor het werk BCN - FCO - VRN - FCO - BCN, en die gaan inderdaad weinig geld, weinig uren vliegen etc. Dan loopt het snel op.

    Enige tips om dit te verfijnen? Ik had 27/9 in gedachten of 11/10 om eens een dag de iPad mee te nemen op het vliegtuig en wat te lezen :)

    Hoe werkt het trouwens met checkin? Check je dan in 's morgens aan de balie voor alle vluchten ineens? Of gewoon online inchecken en al je boarding passes bijhebben? Ik vind het idee om gewoon van een vlucht te stappen en in de volgende rij te gaan boarden behoorlijk grappig...
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  2. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Leuk topic!
    Mijn ervaring tot nu toe is inderdaad dat je gelijk in checkt voor al je vluchten:)
     
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb er zelf nog nooit een gedaan, maar er zijn diverse 'runs' te vinden vanaf ZWE met 2 overstappen:
    • ZWE - AMS - FCO - BLQ - FCO - AMS - ZWE (KLM/Alitalia)
    • ZWE - AMS - FCO - VCE - FCO - AMS - ZWE (KLM/Alitalia)
    • ZWE - AMS - MAD - TFN - MAD - AMS - ZWE (KLM/Air Europa)
    Allemaal vertrek op zaterdag en terug op zondag. Diverse data al vanaf € 165 voor 6 segmenten.

    CTA route kende ik nog niet, maar daar vond ik deze:
    • ZYR - CDG - FCO - CTA - FCO - CDG - ZYR (Air France)
    Ook vertrek op zaterdag en terug op zondag. Diverse data vanaf € 290 voor 6 segementen.

    Met een beetje puzzelen kun je dus in twee weekenden 12 segmenten halen voor zo'n € 350. Dat is € 29,16666666666667 per segment. Dan ben je nog maar 3 segmenten verwijderd van FB zilver.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Wil je een same day return? Ik heb wel BCN-CDG-FCO-PSA-FCO-CDG-BCN gevonden. Maar dan moet je een nachtje slapen en is met 414€ redelijk aan de prijs.

    En staat het vast dat BCN je start punt is? Anders zou ik inderdaad is naar ZWE run kijken.
     
  5. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Welja, ik woon in BCN, kost niets om op de luchthaven te geraken en heb wel weekend vrij :) En heb 400 euro vouchers van KLM/AF na serieuze delay. Maar ik kan verplaatsen naar waar het voordelig is hé. Die CTA lijkt in een deal te zitten van Alitalia die redelijk goedkoop blijft, maar als ik zie dat je 30 euro per segment kan halen, da's interessant. Voor zilver zou ik het niet doen, maar om gold te halen lijkt het me eens fun.

    Ik was ook even aan het zien naar US routes (stel dat het 295 euro is voor 5 segmenten in EU), dan had ik nu:

    BCN - CDG - CVG - ATL - JFK - BCN voor 557 USD (430 EUR). Da's 130 meer dan een EU variant, maar in miles zou dat ~ 9500+ zijn, dus zelfs aan 25% (als alles al zo laag zou zijn) + 50% silver bonus is dat ~3500 . Wel 2 dagen onderweg en net op tijd terug voor werk op maandag :) Dat lijkt me tijd/energie/resultaat niet helemaal op te wegen tegen een 1 dag EU trip. Maar de rates van Delta zijn best wel goedkoop.

    Als je die routing maakt zoals ZYR met AF naar CTA en terug, via welke tool kom je uit op de prijs? Ik ben nu aan het spelen met Google Flights om snel prijzen te zien.
     
  6. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Klein vraagje, waar vinden jullie die runs die je hier post? Ik probeer die te reconstrueren maar krijg veelal geen resultaten of prijzen?
     
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Voor deze zoekvraag heb ik Kayak gebruikt. Filter gezet op 2+ stops en SkyTeam. Dan krijg je eerst prijzen met inbound 2 stops en outbound 1 stop en andersom maar als je paar pagina's verder kijkt vind je vluchten met inbound en outbound 2 stops.
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ZWE-AMS-CDG-BIO-CDG-AMS-ZWE kun je ook doen ex-Antwerpen Centraal (wel overnachten op BIO)
     
  9. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    BCN - CDG - CVG - ATL - EWR - DTW - ATL - CDG - BCN, 430.58 EUR, 8 segments.
    11955 miles, maar door booking V slechts 25%, en met silver bonus + 50% -> 4483 award miles, 2988 level miles. 9.6c/mile (duur maar pointless met FB?), en ~53 EUR/segment (goede deal?)
    Wel zaterdagmorgen 6:45 weg en maandagmorgen 9:20 terug.
    Ik ben heel geneigd om dit te boeken, mijn eerste run, maar twijfel nog even. Nachtje slapen en dan zien of ik 2 dagen ga vliegen :D
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2014
    Basjep en kevin990 vinden dit leuk.
  10. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    iemand een segment run voor 4 vluchten rond de 100 euro?
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    ZWE-VCE voor 130. Veel data in nov/dec
     
    Hastamanana vindt dit leuk.
  12. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ter info: ik heb zaterdag twee segmenten gevlogen BCN - PMI back to back, 8:40 - 9:25 en 10:15 - 11:05. Heb wel moeten bellen om Q klasse te vragen bij UX die niet via internet te kopen was, en daardoor wel 15 euro phone booking fee erbovenop betaald. Miles en segmenten zijn gepost zoals het hoort, maar wel pas na 4 dagen ipv 1.5-2 dagen zoals steeds het geval was bij mijn andere vluchten (AF, KLM, AZ, DL). Maar uiteindelijk zeer makkelijk 2 segmenten erbij. Mijn UX boeking kwam ook direct zichtbaar onder mijn Flying blue bij KLM. Dus al bij al positieve ervaring met UX. Ik wou het eens testen op een korte afstand en 1 RT, vooraleer ik zou overwegen om meer segmenten op een dag te doen. UX is zeer interessant in Spanje omdat er veel korte segmenten zijn die tellen als je het goed boekt.

    Ik heb binnen 2 weken BCN-FCO-VCE RT geboekt (180 euro) voor 4 segmenten (en ook gewoon om even Venetïe te bezoeken), en 2x gebeld naar Alitalia die blijft melden dat ik miles ga krijgen voor mijn klasse L op alle segmenten, maar Flying Blue heeft op de partner pagina staan dat die L klasse tussen Rome en VCE niet zou tellen. Ik heb hen gemaild om het zeker te zijn, want het zijn de laatste 2 segmenten die ik nodig heb voor gold.
     
  13. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    dat gaat om de 1 transfer vluchten met 4 segementen in plaats van de 2 transfer vluchten met 6 segmenten?
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    UX heeft ook gewoon FB als FFP he :)
     
  15. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ja ok, maar bv mijn Alitalia vluchten binnen 2 weken staan daar niet bij, en die heeft ook FB als FFP. :) Ik las veel reacties online van mensen die ook zelf achterna moeten omdat de miles/vluchten er niet automatisch bijkomen, dus ik ben al blij dat het vanzelf gaat. Het duurde wel langer dan bij andere partners. Ik dacht van dit even te delen voor mensen die twijfelden of UX betrouwbaar was voor segmenten :)
     
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Alitalia is SkyTeam lid maar heeft MilleMiglia als FFP :)
     
  17. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ok, i got outsmarted... ;)
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    om aan te sluiten bij je aanbeveling - ik vlieg ook zo nu en dan met veel plezier met UX !
     
  19. Ave Cesaria

    Ave Cesaria Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hoi,
    Ben helemaal nieuw in deze wereld (pas drie dagen) en me overal een beetje aan het inlezen/oriënteren.
    Nav dit topic ZWE opgezocht en zag dat dat voor Antwerpen cs staat.
    Dus mijn vraag, hoezo staat een treinstation in de lijst?
     
    SVDH vindt dit leuk.
  20. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Het eerste segment wordt per KLM-bus uitgevoerd. Deze vertrekt vanaf het treinstation in Antwerpen. Hier vindt je er meer informatie over.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2014
    Ave Cesaria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina