Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Wie van jullie heeft een Privium lidmaatschap of heeft er een gehad?
    Ik ben sinds februari Privium plus member door een aanbieding van AMEX Gold waarbij ik 1 jaar kosteloos lidmaatschap kreeg.

    Ik twijfel of ik ga verlengen, de lounge is luxe en rustig vergeleken met de Crown Lounge maar qua catering vind ik het matig. Ik hoop volgend jaar ook FB Gold te zijn zodat ik de Crown Lounge kan gebruiken.
    Ik geloof dat er op Schiphol ook een speciale access lane is voor Skypriority leden?

    Wat zijn jullie ervaringen? En vinden jullie Privum de kosten waard?
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    bkraan vindt dit leuk.
  3. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Tegenwoordig heb je voor arrivals ook e-gates voor de paspoortcontrole als je een EU paspoort hebt en 18+ bent.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Er zijn inderdaad controlepunten zonder egates. Volgens mij in ieder geval die bij de G-pier (is ook maar een kleine).
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ligt er wel een beetje aan of je veel non-Schengen reist. Ik vind dat sinds de invoering van het nieuwe security filter voor Schengen landen de voordelen voor zowel Privium als SP passagiers echt stukken minder geworden. Het ontbreken van een dedicated lane is echt waardeloos.

    Maakt iemand hier wel is gebruik van de loopbrug trouwens?
     
  7. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik gebruik af en toe Loopbrug ( vooraal als ik direct na mijn werk vlieg, dan stap ik paar haltes eerder dan Schiphol plaza). Het is heel rustig en je bent binnen 30 seconden doorheen. Ik heb privium opgezegd omdat nieuwe indeling bij shengen landen controle is idd waardeloos geworden en met FQ status is privium een beetje overbodig geworden...
     
  8. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
  9. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Leuk artikeltje van Ralph op de voorpagina over privium.

    Voor mij is de afweging op dit moment vooral dat het onvoldoende toegevoegde waarde heeft i.c.m. Flying Blue Gold: heb al priority en lounge toegang. En de keren dat ik (vanaf Schiphol) met een andere airline dan KLM vlieg zijn op 1 hand te tellen. Daarbij komt nog eens dat je vaak gewoon de priority lane in komt met je FB Silver/Gold pas, zelfs als je met een andere airline reist.

    Ik denk dat privium een flink aantal extra klanten binnen zou trekken als ze een (tijdelijke) kortingsactie zouden doen voor Flying Blue Gold/Platinum leden: De mensen die veel van de privium voordelen al via een andere weg hebben.
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, eens. Dan zou ik 't zeker overwegen!
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Ik denk dat Privium niet om leden verlegen zit.
     
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou het best eerst eens willen proberen als ze een actie hebben. Maar om nu meteen voor een jaar in te tekenen, nee.
     
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb mijn Privium laten verlopen omdat ik er niet tevreden mee was en ik nu ook FB Gold heb. Voor het geld wat je ervoor betaald vind ik dat ze niet moeilijk moeten doen als je een gast meeneemt en het eten vind ik matig.

    Wellicht neem ik de goedkopere Privium voor het parkeren.
     
  14. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Wij nemen via het werk 30 Plus lidmaatschappen af, heb geen idee wat we per persoon betalen, ga ik eens navragen. Ik gebruik het eigenlijk alleen voor het parkeren en een enkele keer de loopbrug als ik een vroege vlucht heb. Sinds de nieuwe security opstelling vind ik de toegevoegde waarde voor Schengen eigenlijk nihil geworden als je al gebruik mag maken van de priority lane.

    Zat in november een keer 's avonds in de lounge toen er een rondleiding werd gegeven aan een grote groep mensen. Heb geen idee waarvoor dat was maar die kerel vertelde toen dat de gemiddelde Privium klant 60 keer per jaar reist. Verder gebruik ik de lounge vrij weinig, vind de Crown lounge een beter alternatief omdat je daar meteen naar de gate toe kan en ze daar een grote rokersruimte hebben :D
     
  15. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    ook opgezegd, de nieuwe security geeft geen toegevoegde waarde meer...
     
  16. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet precies hoe het voorheen voor privium-leden werkte, maar als jullie het hebben over "geen toegevoegde waarde meer", gaat het dan over Schengen of non-schengen?
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Schengen :)
     
  18. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ja precies, het feit dat het nu samen is met skypriority lane bedoel je dan?

    Mijn ervaring (als simpele Flying Blue Elite Plus sterveling) is dat Privium mensen toch vaak voorrang krijgen. Dat was eerst niet zo, maar volgens mij zijn ze daar een maandje geleden mee begonnen. Misschien een goed plan als de leden op dit forum collectief Privium gaan spammen dat ze weer een dedicated lane willen ;)
     
  19. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes. En zeker als je Elite+ hebt is de huidige toegevoegde waarde in mijn ogen 0,0.

    Hoe krijgen die dan voorrang?
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Hier wat background info .
     
    vdb1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina