InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Goeieavond iedereen!

    Het leek me een leuk idee om hier een café te openen, niet om ons allemaal lazerus te drinken anders krijgen we (vooral ik haha) weer een hoop commentaar dat die frequent flyers een slechte reputatie hebben of maken voor anderen :D

    Nee alle gekheid op een stokje, hier kan je (zoals ze het in Vlaanderen zo mooi zeggen) tussen pot en pint terecht voor allerhande dingen. Net zoals je op café zou zitten, lul maar raak, maar let op het taalgebruik :)

    Het eerste rondje is van mij! :D
     
    lloydje33, Flying doc, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Goed idee
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hartstikke goed idee. Proost!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    @ErwinLansing jij woont toch in Denemarken? Is het leven in Scandinavië veel duurder dan in België of NL? Ik kan me herinneren toen ik jaren geleden op vakantie was in Noorwegen, dat ik ontzettend schrok van de prijzen in de supermarkten...
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Leuk idee, Lionell!

    Ik heb ooit een rondje gedaan in een kroeg in Stockholm, kon zo €50 lappen voor 6 biertjes...o_O Nee, doe mij maar biertjes in Bratislava voor €1!:D
     
    Jan van Putten en Lionell vinden dit leuk.
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    @Lionell Inderdaad, net buiten Kopenhagen (10 min van de luchthaven, lekker makkelijk). Nu is het bijna 20 jaar geleden dat ik verhuisde, maar mijn indruk als ik weer eens in Nederland op bezoek ben, is dat de prijzen daar een stuk harder omhoog gegaan zijn in die jaren, zeker na de invoering van de euro, dan hier, waardoor het prijsniveau een stuk gelijkgetrokken is. Over het algemeen liggen lonen hier ook hoger, belastingen ook, maar aan de andere kant is ziekenfonds hier gratis (of nou ja, inclusief in de inkomstenbelasting), bibliotheken zijn gratis, enz. Vooral accijnzen zijn een stuk hoger. Dus ja, een rondje in de kroeg kost een stuk meer (niet zo veel als in Zweden of Noorwegen), maar vooral auto's zijn hier enorm duur. Het is wat naar beneden gegaan, maar een paar jaar geleden lag dat op 180%! En dan nog eens 25% BTW over zowel de aankoopprijs en de accijnzen! Een simpele Skoda Fabia begint aan de verkeerde kant van de €20.000,-.

    Maar goed, het voordeel van een hoog loon- en prijsniveau is dat de rest van de wereld goedkoop is. Dus hier werken, en geld ergens anders gebruiken, past goed bij mijn hobby ;)
     
    SanHor, FlyingFonz en Lionell vinden dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Eén héle fijne morgen iedereen! Wie van jullie woont er eigenlijk in het buitenland? Ik ben zelf een Neder-Belg... Sinds m'n 8e naar België verhuisd en meer dan 30 jaar later woon ik hier nog steeds.
     
  8. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Oostenrijk (Wenen) is ook aanwezig op de Nederlandse Insideflyer!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je trouwens wel eens overwogen om weer naar NL te gaan @Lionell?
     
    Lionell vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Nee eigenlijk niet, ik ben hier opgegroeid en naar school gegaan. Ik zit ondertussen bijna 20 jaar bij dezelfde werkgever. Het voordeel is dat ik nooit hoef deel te nemen aan verkiezingen :)
     
    Didier13, Carel1 en jongesander vinden dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Ik weet wel dat Noorwegen een uitstekend stelsel heeft voor elektrische auto's. Daarom rijden veel mensen daar in Tela's. Is dit iets waar jij ook gebruik van maakt? Hier in NL draaide alles jaren lang om de bijtelling als je prive rijd met je lease auto. Daarom rijden veel mensen hier in dat soort auto's..
     
    ErwinLansing en Lionell vinden dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Over de tarieven in de Scandinavische horeca, ik was vorig jaar in Stockholm en daar viel het me eigenlijk wel mee. 3€ voor een biertje betaalde ik doorgaans, en dat kost het in Amsterdam intussen ook wel. Een 3 gangen menu is een grand-cafe setting was iets van 25-40€, net als hier. Wel opletten dat je niet perongeluk van dat slappe 2% bier krijgt. ;)

    Iemand hier die weet hoe dat in Canada gaat? Ik was er vorige zomer en wilde voor bij een picknick een fles wijn kopen in een grote supermarkt in Toronto, maar na alle gangpaden afgestruind te hebben had ik niet 1 alcoholisch product gevonden...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Bij elke trip die ik en mij vriendin maken hebben wij de traditie om 1 keer sushi te eten. In Januari naar Denemarken geweest en gegeten bij Sticks'n'Sushi in Kopenhagen. De prijs ligt daar toch wel behoorlijk hoog...
     
    Lionell vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Afgelopen september was ik in Toronto. Er zijn speciale overheidswinkels voor alcohol. Google maar eens op LCBO.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat geldt niet alleen voor sushi:). In Kopenhagen is alles duur.
     
    Estevan en Lionell vinden dit leuk.
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Over geld gesproken: ik verzamel euromunten van elk EU-land die deze uitgeeft (m.u.v. de ministaten). Twee weken terug heb ik aan die collectie Litouwen en Letland toegevoegd. Nu mis ik alleen nog Cyprus en Malta. Naast het feit dat ik nog niet in deze landen ben geweest en dan ook kan afstrepen, kan ik ook de fifth freedom van EK uitproberen tussen MLA en LCA.:)
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Een tijdje waren er geen accijnzen op elektrische auto's hier, juist om de verkoop te stimuleren. Helaas het de nieuwe regering besloten dat dat niet meer hoeft, en is de accijnzen gelijk aan het trekken. De goedkoopste fabrieksnieuws Tesla begint vanaf goed €100.000,-. En ja, vorig jaar redelijk wat elektrische auto's verkocht (niet zo veel als in Noorwegen) en na 1 januari bijna geen enkele. De politici beginnen nu toch wel te twijfelen of het wel zo'n goed idee was...
     
    Lionell en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    @Fripsmaster
    Ik heb nog wel wat muntjes van Cyprus om te ruilen.
    Ben nog op zoek naar 1 cent van Malta, en 2 en 5 cent van Litouwen
    Ik verzamel ook de speciale 2-euromunten, heb veel dubbelen
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Leuk dat ik niet de enige ben die ze verzamelt:D. Die 2 en 5 cent van Litouwen heb ik nog ergens dubbel liggen.:)En ook ik spaar die speciale 2-euromunten.
     
  20. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    mooie aanleiding voor een volgende borrel??
     
    Bijzonderetickets, Didier13 en Fripsmaster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina