Uber / Bolt op Schiphol - nieuwe pick-up locatie van 28-02-2024

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Ready2Board, 28 feb 2024.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Meer info hier

    Vanuit centrale hal op plaza links aanhouden, in de richting van de ATC toren lopen.
     
    arjen05, Christian en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Las het net inderdaad. Verschijnt morgen een artikel over :).
    Schiphol is hier wel een beetje laat mee naar mijn mening. Maar ik neem eigenlijk ook zelden een taxi vanuit Schiphol. Altijd de trein.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    Misschien kunnen die halve gare "TAXI TAXIIIIIII TAXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII OFFICIAL TAXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII"-roepers met hun bordjes dan nu weg van het zebrapad en op de oude Uber plek rechts achterin gaan staan.
     
  4. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    "Altijd de trein", dat klinkt als een Russische roulette dezer dagen. ;)

    Op aanraden van mijn vrouw – in het kader van: beter voor het milieu – nam ik voor de pandemie ook de trein, totdat ik een keer mijn vlucht (business class naar Azië) miste vanwege een kapotte bovenleiding. Sindsdien neem ik altijd een taxi, dat is op den duur goedkoper dan een keer een vlucht missen.

    Als ik zo de verhalen hoor van collega's is de dienstregeling rond Schiphol er niet betrouwbaarder op geworden.
     
    Urbanjazz, MoonJ, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik vind dat dus schitterend om daar even een kwartiertje naar te kijken als ik op een bus sta te wachten, wat een figuren zijn dat :D
     
    Urbanjazz, arjen05, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    844
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Haha helaas komt dat wel eens voor inderdaad. Ik reis voor m’n werk ook veel met de trein. Toevallig nu ook pas net thuis door vertraging. Maar doorgaans valt het mee gelukkig. OT w.b. Schiphol sluit het meestal ook goed aan. Te meer omdat ik vaak in de avond terug kom en dan heb je minder kans op problemen op het spoor. Een taxi vanuit Brabant is voor mij geen optie, want dat is wel erg duur.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Mooie ontwikkeling! want de oude pick up was echt bij guur weer niet heel fijn om op een uber/bolt te moeten wachten. Dit is beschut en deels overdekt. En lekker dichtbij aankomst 1.
    Ik blijf me erover verbazen dat die gasten daar mogen blijven roepen. Blijkbaar is het niet illegaal.
     
  8. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ze mogen er precies staan... ik heb al meerdere keren geklaagd bij de gemeente en Schiphol zelf omdat het echt heel irritant is elke keer dat geschreeuw.

    KMAR kan niks doen want ze bieden gewoon hun diensten aan, in het buitenland roepen ze tenslotte ook Taxi Taxi etc.

    Maar zodra ze een voet op het Zebrapad zetten dan zijn ze strafbaar en kan men handhaven.

    Dit is het gebied waarin ze niet mogen komen:
    AANWIJZING VERBODSGEBIED AANBIEDEN TAXIDIENSTEN SCHIPHOL | Lokale wet- en regelgeving (overheid.nl)
     
    arjen05 en VinceG vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    De helft die dat roepen zijn ook geen echte taxi's maar snorders, dat maakt het nog vervelender.
     

Deel Deze Pagina