American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Naast de Flying Blue American Express, die voordelen heeft t.a.v. het KLM Flying Blue programma, kun je ook kiezen voor een van de reguliere kaarten van American Express. The Green Card, The Gold Card, The Platinum Card en Centurion.

    Deze kaarten hebben niet direct voordeel bij Flying Blue, maar werken met AMEX Rewards, AMEX zijn eigen loyaliteits middel. Rewards punten kun je voor veel dingen inwisselen, onder andere award miles bij FB, maar ook voor miles bij ander FFP's en heel veel andere producten en bedrijven. Dat maakte deze kaart flexibeler dan de FBAMEX. Als het je echter om FB miles te doen is, is de FBAMEX de betere keuze.

    Informatie over de verschillende kaarten vind je hier.

    De informatie in deze post zal verder uitgebreid worden. O.a. de earning rates voor Awards per uitgegeven euro.

    Als je overweegt een AMEX kaart aan te vragen, kan ik je een referral email sturen via AMEX, waarbij zowel jij als ook ik voordeel hebben. Je aanvraag is altijd direct bij AMEX. Voor zo'n referral klik je hiernaast op mijn naam en start je een conversatie).

    Welke AMEX heb jij? Waarom juist die kaart?
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Eens, Lionell! Prima reden om dit nog lege topic eens wat naar boven te krijgen. :)
     
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Is het zo dat de service van de standaard AMEX kaarten ook nog anders is dan die van de Flying Blue Amex? Volgens mij zijn de meeste kaarten die AMEX in Nederland uitgeeft geco-brand met Flying Blue.

    Ik heb nu de Flying Blue Amex Gold en overweeg over te stappen naar de gewone Amex gold, omdat je dan zelf kan kiezen waar je je punten voor gebruikt en je bijv. gratis priority pass lounge toegang (inclusief 2x gratis access) krijgt. De extra qualifying flights van FB AMEX heb ik eigenlijk niet nodig, want FB Silver haal ik wel met vluchten en FB Gold is voor mij zelfs met gratis qualifiying flights eigenlijk niet haalbaar.

    wat zouden jullie adviseren?
     
  4. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Je hebt in mijn ogen veel meer aan AMEX Rewards dan aan FB mijlen. Dus wat dat betreft zou ik zeker voor de reguliere AMEX gaan.
    Je hoeft je hier niet aan vast te houden, zelf speel ik altijd een beetje met mijn AMEX kaarten om er het maximaal aantal gratis punten uit te krijgen;)
    AMEX is hier vrij flexibel in.
     
  5. Points to be Made

    Points to be Made Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    (Sorry to write in English...mijn Nederlandse is niet goed!)

    Just as a data point, I called AMEX Amsterdam to cancel my gold card this week. As I have held my card for less than a year, I tried to tell the agent that it really wasn't worth having an AMEX considering the annual fee they charge, the MR points per Euro earned, and the lack of acceptance around NL.

    So, the first offer to convince me to stay: double points for 3 months ( = 2 MR/€). I asked if she understood my point that hardly anywhere accepts AMEX.

    Second offer: 5000 points plus double points for 3 months. Once again I said this is nowhere near the value I should be getting from the card, considering I had referred several people over the year.

    Final offer: 20000 points plus double points for 3 months, or €75 plus double points for 3 months. I accepted 20k points plus double points for the period starting September. After that I may just try cancelling the card again!

    So what have your experiences been?
     
    mijora, MRB, Jan van Putten en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    impressive, 3 offers :)
    I assume you have a fair amount of spend on that card?
     
  7. Points to be Made

    Points to be Made Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Not really that much spend. Under €10k for sure. I did ask them to give me another year of free membership arguing that other Amex countries do that and also offer far better rates than NL.
     
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik heb ook een probleem gehad met Amex omtrent Cathay Pacific Marco Polo. Hier ben ik negen maanden mee bezig geweest. De eerste offer (omdat de samenwerking inmiddels is verlopen) was of dubbele punten of €75, daarna beiden en ten slotte 20.000 punten en dubbele punten ;)
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Gaf AMEX NL ook MP status bij een kaart? Plat neem ik aan?
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ja, MP Gold was dit (in mijn geval was het probleem i.c.m. een additionele kaarthouder). Voor Plat kaarthouders die voor het einde van de samenwerking hier gebruik van maakte, wordt MP Gold nog wel elk jaar 'vernieuwd'.
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Wel jammer dat sommige benefits van de reguliere AMEX niet gelden voor de FBAMEX... Dit zijn toch wel leuke dingen.
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Bij de Flying Blue amex kaarten kun je silver het eerste jaar gratis krijgen. Zover ik het nu kan overzien geldt dit niet voor de standaard amex kaarten, of weet een van jullie ook hier een welkomstaanbieding? Ik kom niet in aanmerking voor een referral helaas, aangezien ik al een fb amex kaart heb..
     
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou het gewoon proberen via een referal. Ik heb destijds mee gedaan met een aanbieding waar ik 1 jaar gratis Privium kreeg.

    Amex ziet fb en de normale als 2 verschillende producten. Hoor het graag als ik een referal kan geven:)
     
  14. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt bkraan, maar via referral gaat het niet werken..

    "Bij de behandeling van uw aanvraag hebben wij geconstateerd dat u reeds een kaarthouder bent of recentelijk bent geweest. Het “Introduceer een vriend” programma is, conform de voorwaarden, alleen voor nieuwe American Express kaarthouders en daarom hebben wij de aanvraagprocedure stopgezet.
    U kunt het product alsnog aanvragen en hiervoor is één telefoontje naar de Ledenservice voldoende. Ook voor het aanvragen van andere American Express kaarten kunt u terecht bij de Ledenservice: 020 - 504 8000 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)."
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    heb je deze boodschap recent gekregen?
     
  16. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Yep. Ongeveer 3 wk geleden..
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb onlangs wel (via een referral) een tweede FBAMEX kunnen krijgen. De eerste kaart was wel een 'gewone', betaalde kaart. Was jouw bestaande kaart gratis?
     
  18. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Nee andere kaart was gratis. Dus dat zou logische verklaring kunnen zijn..
     
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    onlangs nog gebeld met AMEX, mijn tweede kaart was officieel niet mogelijk.
     

Deel Deze Pagina