SkyTeam Lounge in Beijing (PEK)

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door James777, 12 mrt 2024.

  1. James777

    James777 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste allemaal!

    Ik lees al een tijdje mee zonder account en besloot toch maar lid te worden, dat is net wat gezelliger :)

    Bij deze mijn eerste post, en vraag: In april vlieg ik met KLM naar Beijing, vanaf Dusseldorf. Met mijn FB Gold status weet ik zeker dat ik de lounge in zowel DUS als AMS inkom, +1 introducee (mijn vriend). Maar voor de retourreis vanaf PEK is dat voor mij onduidelijk. Heeft iemand ervaring met de lounges in PEK en zo ja, welke lounge moet ik trotseren voor toegang met FB Gold status voor zowel mijzelf als mijn vriend?

    Ik lees online dat de SkyTeam lounge permanent gesloten is, klopt dat? En op de SkyTeam lounge finder site is het voor mij onduidelijk of ik wel of geen toegang krijg tot de Air China BC lounge.

    Alvast bedankt voor de hulp!
     
  2. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Air China is Star Alliance dus daar heb je met je FB Gold weinig aan.

    Skyteam member China Eastern lijkt alleen een lounge te hebben in de domestic terminal 2. Dit klinkt ook wel logisch want China Eastern primaire hub is volgens mij Shanghai, dus al hun internationale vluchten zullen ze vanaf Shanghai routeren en Beijing passagiers zullen zij met een interne vlucht vanaf Shanghai daar naartoe brengen en weer terug, vandaar dat hun lounge in de Domestic terminal zit. Mocht je overigens American Express platinum kaart hebben dan heb je een aantal priority pass lounges waar je uit kan kiezen. Ik kan me PEK niet meer heel goed herinneren, maar reputatie van Chinese lounges is vaak niet heel fantastisch, maar vaak beter dan ergens bij een gate zitten zweten.
     
    James777 en LordH vinden dit leuk.
  3. James777

    James777 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi @DoT, thanks voor je reactie! Inmiddels weer terug van de reis, en uiteindelijk de Hainan Airlines lounge in International Terminal 2 kunnen betreden.

    In Amsterdam heb ik nagevraagd waar ik terecht zou kunnen - daar gaven ze aan dat ik naar de lounge moest die op de SkyTeam website stond (Air China lounge).

    Volgens mijn boarding pass moest ik naar de lounge "naast gate 2". Naast gate 2 was gate 1 en 3, maar geen lounge.

    De medewerker bij de check-in balie in PEK wees me naar de juiste locatie. Het was een prima lounge, ik heb zeker betere gezien maar het was absoluut beter dan helemaal niks!
     
  4. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Interessant. Voor anderen wellicht goed om te weten:
    - onder welke voorwaarden mocht je Hainan Airlines lounge binnen? Priority pass?
    - de Skyteam website geeft voor de Air China lounges and dat je respectievelijk Garuda of China Airlines moest vliegen, dus met KLM vlucht zou je niet in aanmerking komen. Naar welke lounge verwees de check in agent you naartoe? De Air China lounge die jullie niet konden vinden?
     
  5. James777

    James777 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    • We mochten de Hainan Airlines lounge in nadat ze mijn boarding pass gescand hadden. Ik neem aan dankzij mijn FB Gold status. Dat is inderdaad interessant, want voor zover ik kan vinden zijn ze geen SkyTeam member (of überhaupt lid van een alliantie).
    • De check in agent verwees ons naar "de lounge tegenover gate 12", wat dus de Hainan Airlines lounge bleek te zijn.
    • De Air China lounge heb ik niet gevonden, maar eerlijk gezegd ook niet verder naar gezocht.

    Overigens is de access policy voor de lounges van SkyTeam members als volgt: "Regardless of their travel class, SkyTeam Elite Plus members traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge." Er staat hier verder geen uitzondering bij anders dan iets over Delta passagiers en third-party lounges (voor nu even niet relevant).

    Ik begrijp daarom niet waarom op de SkyTeam website aangegeven staat dat je met Garuda of Air China moet vliegen om toegang te krijgen. Dat klinkt als tegenstrijdige informatie. En zoals je eerder aangaf is Air China niet SkyTeam, maar Star Alliance member. Bijzonder!
     
  6. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor de update. Nuttig om te weten maar lastig om hier zekerheid uit te halen naar de toekomst want het lijkt niet gebaseerd te zijn op enige Skyteam regel of gepubliceerde samenwerkingsverband.

    Ik ben overigens gestopt met het proberen te begrijpen hoe Chinese airlines en airports werken… er zit zelden logica achter
     

Deel Deze Pagina