XP verdienen met ITA in april?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LTGuide, 6 mrt 2024.

  1. LTGuide

    LTGuide Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vooraf alvast mijn verontschuldiging als deze vraag eerder is gesteld, maar ik kan niet op 3 letters zoeken en de informatie die ik heb gevonden is niet eenduidig.
    Hier is mijn vraag, wanneer ik een (BC) ticket koop bij ITA of bij Expedia, dus voor een ITA ticket voor een vlucht uitgevoerd door ITA en in dit geval boekingsklasse D, krijg ik hiervoor dan XP punten?
    Alvast bedankt voor een antwoord.
     
  2. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2024
  4. LTGuide

    LTGuide Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank, op de FB site staat letterlijk dit: "Spaar Miles en ontvang XP op vluchten aangeboden door ITA Airways (AZ) en uitgevoerd door een van de SkyTeam airline partners". In dit geval is ITA dan zelf de SkyTeam partner die de vlucht uitvoert en daarom ontvang je XP's?
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    Het kan zijn dat je op een AZ vlucht zit maar dat het vliegtuig van KL is (een Skyteam partner). Dan krijg je XP. Heb je een AZ vlucht maar uitgevoerd door bijv. EY (geen Skyteam partner) dan krijg je geen XP bij FB.
     
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind dit ook wat verwarrend.

    Goed, ik heb ITA vluchten geboekt via ITA (AZ) wat een 055-ticketnummer geeft en hiervoor ook XP en miles ontvangen.

    Belangrijkste is dit je niet vergeet je FB-nummer in te vullen bij frequent flyer programma.
     
  7. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Goede middag, wat vragen ;

    Ik vlieg morgen Business AMS-LIN-CDG-LIN-AMS met AZ. Met 50 minuten overstap in LIN is dat genoeg om mijn volgende vlucht te halen ? Hoef ik niet eerst airside te gaan ? Geen ervaring met LIN :)

    En : Kan ik de lounges in in AMS en CDG met AZ ? Bij inchecken zie in lounge not avaiable in AMS en CDG staan ?

    Had trouwens foutje gemaakt met boeken, ik zag opeens dat ik op 13e heen ging naar CDG en op de 19e terug. :eek: Economy initernary tegenover gezet. Alsnog aan de prijs nu'


    Dank
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2024
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    De overstaptijd is vaak wat langer omdat de vluchttijd die je in je boeking ziet staan altijd van gate tot gate is berekend + een beetje extra. De eerste vlucht vanuit Amsterdam vanmorgen is uitgevoerd door het toestel dat gisteravond uit Milaan geland is. De kans op vertraging is daardoor wat kleiner. De verwachte aankomsttijd op LIN was 8:45 maar om 8:30 was het toestel volgens FR24 al geland. De eerste vlucht van de dag is altijd de belangrijkste voor een airline, omdat als die verkeerd gaat dat een sneeuwbaleffect teweeg brengt voor soms wel 4 of 5 andere vluchten die die dag met hetzelfde toestel worden uitgevoerd. Je blijft binnen het Schengengebied, dus je hoeft op LIN niet door een paspoortcontrole. Het is een 1 terminal airport. Er zijn alleen veel busgates, en weinig gates direct aan de terminal. Het is dus aannemelijk dat je een of beide keren met de bus moet. Milan Airports heeft net als Schiphol een eigen app, dus als je die download kun je bij het taxiën naar de gate al checken welke gate je moet hebben.

    Omdat AZ een member is van SkyTeam mag je de lounge van KL in, maar ook die van AF. Wat AZ bedoelt met 'Lounge Not Available' is waarschijnlijk dat zij geen eigen (AZ) lounge hebben op AMS of CDG.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de tips, zit nu in de Crown lounge :)
    Wat valt die toch weer tegen iedere keer :(
    Matig eten, druk altijd.

    Vandaag een upgrade gekregen van CDG naar LIN :0)

    1e twee legs biz, 2e twee legs eco.

    De purser was verbaast dat ik meteen weer terug ging naar LIN.

    Maak ik bij KLM nooit mee eigenlijk, upgrades, ja, duur betaalde.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2024
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  10. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    XP en miles zijn nog niet bijgeschreven, hoe lang duurde dat bij jullie ?
     
  11. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Meestal een dag, maximaal twee. En anders even via FB een claim inschieten dan is het zo geregeld.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Die van de terugvlucht duurde 3 dagen, de heenvlucht 2.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. kprr

    kprr Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik wacht inmiddels al een week op mijn ITA miles en XP. Ook claimen via de website lijkt niet te werken. Maandag nog maar eens proberen en anders ga ik wel even bellen.
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.394
    Trofeepunten:
    583
    Hier gisteren de miles en XP gekregen van een week geleden na claim. terugweg moet ik nog claimen want dat kon pas na 8 dagen was t FB antwoord.
     
  15. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Moest er hier ook achteraan. Geclaimd, 4 van de 8 boekingen miles en XP nu.

    Alles binnen nu.

    Weet iemand op welke route de A321 vliegt ? Met de full business class ?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2024
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik moet eigenlijk altijd ITA miles/XP claimen, wordt nooit vanzelf bijgeschreven, terwijl ik al bij het boeken mijn FB nummer meegeef. Doe ik iets verkeerd?

    Het claimen gaat trouwens altijd goed, en altijd binnen enkele dagen.
     
  17. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil een 2e ITA vlucht gaan boeken maar deze keer via een partij als Supersaver… waar kan ik vooraf zien welke boekingsklasse het is? Zoek me rot maar kan echt niet vinden bij Supersaver..

    Business class uiteraard.
     
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    mijn reis naar Florence ging goed. Heenreis was na twee dagen bijgeschreven, terugreis na drie dagen. Heb toen bij het inchecken nogmaals mijn FB opgegeven. Nu naar Napels stond mijn fb nummer er al in maar is de heenreis na drie dagen nog niet bijgeschreven. Ik zal FB later deze week wel bellen.
     
    lloydje33 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  19. LTGuide

    LTGuide Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ITA vliegt tussen AMS en FCO met de A321 Neo en ook tussen FCO en ATH. Fantastische Businessclass.
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Niet alle dagen. Ik zat vandaag in een 'gewone' A320neo.
     

Deel Deze Pagina