Upgrade Offers? Naast het feit dat je soms een upgrade aan de gate of in het vliegtuig kunt krijgen komt het vaak voor dat KLM je bij het inchecken wordt gevraagd of je niet tegen een meerprijs meer comfort wilt aanschaffen. Daarnaast kan het ook voorkomen dat je een optie tot bieden krijgt. Je kunt dan een bod uitbrengen op een upgrade naar business class. Klinkt het je al goed in de oren? Vergeet niet de voorwaarden te checken. Bij het bieden geldt een minimumbedrag (bv €80,-) en KLM behoudt zich het recht voor de upgrade niet uit te geven aan de laagste bieder. Interessant of niet? Afhankelijk van de hoogte van dit aanbod, de duur van de vlucht en het type toestel kan dit natuurlijk meer of minder interessant voor je zijn. Andersom zullen deze factoren ook een rol spelen bij de prijs die je krijgt aangeboden. Ervaringen Dit topic is dan vooral ook bedoeld om ervaringen uit te wisselen. Wat krijg je zoal aangeboden? Slaat dit ergens op? Is het een offer you can't refuse? ---------------------------------------------------- Om zelf af te trappen, vorige week nog een upgrade voorbij zien komen op AMS-HAM naar business class: €99,-. Dit aanbod komt vaak voor, maar gezien de vluchtduur...laat maar zitten... . Verder komt hier ook vaak de optie tot bieden voorbij. Aangezien deze beginnen bij €80,- is dit zelfs bij de laagste prijs in mijn ogen niet interessant genoeg. Je haalt het er helaas niet echt uit. De toegang tot de lounge etc die je krijgt is leuk, maar zodra je al Elite+ status hebt kun je beter je geld anders besteden.
Nee inderdaad. Het verbaast me eigenlijk dat ze het nog aanbieden. Volgens een bepaalde logica zouden ze het alleen aanbieden als ze het ook daadwerkelijk verkopen. Dat betekent dat er dus mensen zijn die het toch doen. Inderdaad dan misschien non-Elite+. Alhoewel zelfs met standaard Elite je je kunt afvragen of alleen lounge access een dergelijke prijs waard is (lijkt me van niet, maar er zijn mensen...).
wow, da's best cheap voor zo'n lange vlucht. SFO is ook nog eens meestal een 747 toch? Dus ook nog nieuwe WBC... lucky you!
Volgens mij is SFO een B77W. Maar door de lange vlucht is EC ook duur (€160?) dus eigenlijk moet je dat bedrag erbij optellen om de upgradekosten te krijgen.
Nee, maar zat je in regular Y dan was je aanbod 179+160=339€, wat wel standaard is voor zo'n lange vlucht. Als je al in EC zit wordt je betaalde bedrag ervan afgetrokken.
Ja, ik vlieg intercontinentaal altijd EC, of exit row. EER is veel minder geld voor marginaal minder service vergeleken met EC.
Bij KLM is de service hetzelfde. Afhankelijk van je EER stoel krijg je ook als eerste je maaltijd. Enige extra feature is de dubbele recline. Wat ik vaak het fijnst aan de EER vind is dat je voor je superveel ruimte hebt voor je bagage en ook zonder iemand te storen op kan staan.
Bij EC kun je ook als eerste het toestel verlaten, na WBC. Dat is een handige feature als je op een supervolle 777 zit en niet als laatste bij bv. US Customs aan wilt komen
Op de 747 zit je recht voor de deur! Maar die verdraaide preferred seats maken het erg lastig om als een van de eerste uit het vliegtuig te zijn. Grrrr
Begin dit jaar kreeg ik een aanbod om voor €250 te upgraden naar C op de route DXB-AMS... nachtvlucht in de oude WBC, maar toch genomen, had er een redelijk uitputtende reis opzitten en nog nooit zo goed geslapen op een vliegtuig als toen