Global Entry vanaf oktober 2017?

Discussie in 'Overige programma's' gestart door Goldfly, 1 okt 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Op schiphol.nl lees ik dit:

    Global Entry for Dutch citizens to the U.S.A.
    RTP-NL also enables Dutch citizens to enrol online for the Global Entry programme. Global Entry is a scheme designed for trusted travellers to the United States of America, who will get expedited clearance upon arrival. Global Entry applications are processed by the United States Customs and Border Protection (CBP) and all applicants undergo a background check and in-person interview before enrolment. The membership fee for the Global Entry Program is USD 100.00 for 5 years.

    Background checks for Dutch citizens are facilitated by the Royal Marechaussee. This process is fully-automated, and comprises a small part of the application process. We are currently implementing technical changes to make this possible. We expect that we will be able to facilitate new Dutch Global Entry applications from October 2017

    Weet iemand of het nu loopt, en waar en hoe ik me kan aanmelden?
     
  2. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik weet niet of het loopt, ik heb er in het verleden eens naar gekeken, toen kom je als Privium lid volgens mijn ook bij Global Entry aanmelden (moest je voor een interview wel in de VS zijn). Maar tegenwoordig moet ik zeggen dat ik nog nauwelijks vertraging heb bij aankomst met gebruik van de kiosks, de tijd dat ik 1,5-2 uur in de rij moest staan op LAX zijn wel voorbij. Wat is nu nog de toegevoegde waarde?

    De laatste keer dat ik naar LAX vloog (juni dit jaar) was ik 45min onderweg vanaf het moment dat de deur van het vliegtuig openging tot dat ik in de huurauto zat!

    Wellicht dat andere vliegvelden nog niet zo veel kiosks hebben? SFO gaat uit ervaring tegenwoordig ook makkelijk/snel.
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Soms heb je weinig problemen.. Maar 100$ voor 5 jaar is het zeker waard.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    Ik zal het navragen.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb het bij @schiphol gevraagd, maar die weten het niet.
     
  6. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ja, graag.
    Ik moest vorige week donderdag 1,5 uur in de rij staan bij LAX.

    De komende periode waarschijnlijk meer naar Amerika.
     
  7. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Was het zo druk bij de kiosken? Dat heb ik nog nooit meegemaakt sinds de kiosken open zijn. Gelukkig maar (voor mij). Toen er nog geen kiosken waren was het wel een drama... :-(
     
  8. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ja, was met de kiosken.
    Er lopen hordes Aziaten daar rond die het allemaal niet begrijpen.
    Dat vertraagd wel een boel en ik had een kruis gekregen op mijn papiertje.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Behalve GE heb je ook TSA PreCheck. Da's heerlijk ouderwets reizen. Wil niet meer zonder. Alles blijft zo'n beetje in je tas, schoenen etc mogen aan blijven en de TSA-Pre rijen zijn over het algemeen kort.
    Zou willen dat er in NL ook zoiets bestond.

    De 'GOES'website voor de huidige NL's die al Global Entry hadden werkt niet meer.
    https://ttp.cbp.dhs.gov/ is sinds begin October 2017 operationeel. Heb eerder vandaag login.gov aangemaakt en mijn PASSID ingevoerd. Zag dat alle Global entry (inclusief TSA PreCheck) data netjes waren overgenomen.
    Nu die website ook operationeel is zal het volgens mij niet meer al te lang gaan duren.
     
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Reactie ontvangen van Schiphol:
    RPT-NL zal niet van start gaan in oktober 2017. De nieuwe prognose is 2018, maar wanneer is niet duidelijk.
    Omdat Global Entry vroeger aan FLUX hing, en nu aan RTP-NL zal hangen, is ook de verwachting dat Global Entry niet voor 2018 beschikbaar zal zijn voor Nederlanders die geen Green Card hebben.
    Bummerrr....
     
  11. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Weten jullie hoe dat precies bij JFK zit? Las laatst iemand die gewoon de rij van permanent residents ingaat en dan bij een kiosk er zo doorheen loopt op een ESTA? Sta nu elke keer ontzettend lang in de rij wat erg vervelend is, dus als dit inderdaad klopt haha!
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
    https://insideflyer.nl/einde-wachtrijen-uscustoms/
     
  13. Roeldevries

    Roeldevries Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bij zowel LAX als SFO mag je met ESTA van de kiosk gebruik maken. In het verleden moest je als je ESTA "nieuw" was de 1e keer nog in de rij en daarna dan naar de kiosk, maar dat hoeft nu niet meer. Wel is het zo dat je nog steeds niet in de rij van permanent residents mag, maaaar over het algemeen, als je dat zal doen zullen ze je niet terug sturen. Kan technisch gezien gebeuren, maar ga er niet vanuit. Ze kunnen je namelijk wel verwerken, als de rij permanent residents leeg is, pakken ze normaal gewoon de rest erbij.
     
  14. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Voor de duidelijkheid, dit zijn niet de Global Entry Kiosks. Dit zijn kiosk om een gedeelte van de administratieve handelingen van de immigratie-agent over te nemen. Je moet daarna nog steeds langs diezelfde agent, en bij drukte sta je soms ook 30 minuten te wachten tot een kiosk beschikbaar is. Bij Global Entry ben je er echt meteen doorheen zonder wachtrijen.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.919
    Trofeepunten:
    648
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Op de website van schiphol staat inmiddels "2nd Quarter 2018"
    Dus ergens tussen april en juli.. Het blijft maar steeds verder opschuiven.
     
  17. mpkossen

    mpkossen Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb na een thread op FT vanochtend Global Entry aangevraagd. Hoewel het niet op de website staat is het nu wel mogelijk een aanvraag te doen als Nederlands staatsburger. Het blijft enigszins een gok gezien er niets over gepubliceerd is. Aan de andere kant - het staat nu blijkbaar al een aantal weken open dus ik verwacht ook niet dat het een glitch is.

    Je moet aardig wat invullen (persoonsgegevens, woonadressen en werkgevers van de afgelopen 5 jaar). Daarna gaat CBP een background check doen. Als je daar doorheen komt mag je een interview inplannen. Als dat ook goed gaat krijg je Global Entry. Ben benieuwd hoe het loopt. Die $100 ben je na de aanvraag sowieso kwijt, succesvol of niet.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ehm als ik op de site van global entry kijk dan staat Nederland er nog steeds niet tussen. Dus vraag me serieus af of NL'ers elligible zijn.
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Och mag dan wel niet op de site staan, heb nog steeds GE en TSA pre
     
  20. mpkossen

    mpkossen Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Twee maanden geleden was de aanvraag nog niet mogelijk, nu wel. Dus mijn vermoeden is een soft launch voordat het (wederom) mogelijk wordt om je als Nederlander aan te melden.

    Mag ik vragen of jij je hebt aangemeld met een Nederlands paspoort zonder visum of verblijfsvergunning voor de VS?
     

Deel Deze Pagina