Vliegen met (kleine) kinderen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Brangeri, 23 nov 2022.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Tsjah, we hebben er altijd een hekel aan als er een gezinnetje met huilkoters in de buurt zit maar soms ben jezelf het bokkie:rolleyes:

    Ook al zitten hier voornamelijk zakelijke en andere kinderloze passagiers denk ik dat het wel leuk kan zijn om een topic te hebben voor de ervaringen met het vliegen met (kleine) kinderen.

    Wij gaan binnenkort voor de tweede keer vliegen, en dat weer gelijk naar Johannesburg. Vorig jaar ging dat prima voorin, aan boord en beide vluchten zo'n beetje de hele tijd de luikjes toe.

    Nu is ie bijna twee, en wordt het een ander verhaal. Bulkhead stoel, stokke jet kids mee en een ipad en een boel zoethoudertjes. We hadden oorspronkelijk een autozitje gekocht die ook in een vliegtuigstoel zou moeten passen maar bij nader inzien met zo'n lange vlucht checken we die toch maar in.

    Hoe zijn jullie ervaringen met kinderen aan boord? En dan bedoel ik niet als lijdend voorwerp een rij verderop:p
     
    BartF vindt dit leuk.
  2. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Die van ons is nu zo'n 16 maanden en slepen we regelmatig long-haul mee. Mijn ervaring is dat hoe goed je je ook voorbereid, de realiteit is dat je je echt moet overgeven aan hoe de dag loopt. Er zijn natuurlijk 1001 indrukken en nieuwigheden op zo'n vlucht dus alles in interessanter dan slapen. Verder moet je ook mazzel hebben met vluchttijden mbt het licht in de cabine, de Zuid-Afrika vluchten zijn in die zin niet top, maar je kan weinig anders.
    Toen ze nog in de bassinet paste werkte rij 1 perfect, maar helaas met het gebruiken van een extra stoel toch maar gedegradeerd naar EC. Mijn pro-tip is hiermee dus een extra stoel boeken, en daarmee het CARES harnas gebruiken. Daarmee kan je kindje bij stoelriemen-aan gewoon blijven zitten en hoef je ook de slaap niet te verstoren. Jetkids is idd ook ideaal, maar pas op dat je kind er op de bulkhead rijen er niet vanaf wurmt.
     
    BartF vindt dit leuk.
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Leuk onderwerp dat van tijd tot tijd voorbij komt!

    Je moet een beetje geluk hebben. De jaren dat ze in de bassinet passen zijn top om BC te vliegen! Daarna hebben we ook nog wel business gevlogen met de jongste (van 2 destijds) op schoot en de oudste (toen 4) op een eigen stoel. Drie stoelen met zijn vieren was prima [met Emirates bijv].

    Nu zijn mijn dochters 4 en 6 dus business class wordt zo langzamerhand een duur grapje, maar het wordt wel weer relaxter omdat ze zichzelf kunnen vermaken en niet meer huilen om niets. Ik heb onlangs een retour Rio gekocht in april/mei (heen KLM direct, terug AF via CDG). Totaal een kleine EUR 7000,-- voor ons vieren vond ik een prima prijs (want economy kost ook al snel 800 pp tegenwoordig).

    Rond de kerst gaan we ook naar de zon (KLM heen/Delta terug), maar dan economy om het betaalbaar te houden. Is met kinderen ook helemaal prima eigenlijk. Dit jaar zelfs twee keer met Ryanair gevlogen, en ook dat went.. ;-)

    En uiteindelijk gaan we denk ik minder vliegen.., mijn vrouw voelt zich steeds meer bezwaard, en ook vrienden/familie stellen (terecht!) vaker kritische vragen.
    Ik denk dat mijn kinderen zich binnenkort nog meer realiseren dat het niet goed gaat met de wereld. En ook ik verwacht dat we moeten gaan matigen..
    Maar dat hoort vast niet op dit forum thuis ;-)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2022
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ja als ze nog echt klein viel het ons reuze mee. Vorig jaar hadden we geupgrade naar BC en ze wilden ons op rij 7 parkeren(777, dus tussen galley en EC in) maar gelukkig was het niet zo druk en konden we echt voorin zitten, heb zelf een hekel aan rij 7 want je zit er toch een beetje half verlaten bij.
    Baby sliep zo ongeveer de hele vlucht, dus gelukkig hadden de medepassagiers geen last van ons, nu zal ie wat actiever zijn, ik vrees dat we vaak op en neer zullen gaan lopen in het gangpad :eek:
    Nu ook EC, is wat praktischer voor dit jaar. Helaas biedt KLM geen EC Premium aan op deze route anders was dat een mooie optie geweest.
    Heen is het een dagvlucht, terug een nachtvlucht, gelukkig maar een enkel uurtje verschil in de tijdzone.

    We hadden nog overwogen om naar een overstap in Kenia te kijken maar het is een lastige afweging. De break is wel even lekker maar het on-off boarden is een gedoe met de kleine, helemaal op een onbekende luchthaven.

    Ja zag dat er een paar post over in de lounge waren maar kon geen centraal topic vinden, dus dacht start er zelf maar een.

    Poeh ons retourticket was €1500 pp, dure vluchten dit jaar. Ondanks dat hebben we wel al een extra stoel voor hem geboekt want ik zie het niet zitten om 20 uur met een dreumes op schoot te zitten. Als ik het zo hier en daar lees is dit een van de lastigste periodes omdat ze nog niet heel goed door hebben wat er gebeurd maar wel al vol energie zitten.
    Hopelijk is een iPad vol met Peppa Pig en een tas vol met zoethoudertjes voldoende.

    Opzich vliegen wij voor de rest niet bijzonder veel meer, vrouwlief af en toe voor het werk nog. Maar omdat ze zelf uit Zuid-Afrika komt is dit wel een jaarlijkse vlucht die we nemen, helaas nog geen nachttrein naar Johannesburg:p
     
  5. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Vergeet niet dat ze nog diner serveren bij de nachtvlucht, dus dat het cabine licht érg laat uit gaat. Daar hebben wij ons vorige week nogal op verkeken. Daarna heeft ze prima kunnen slapen haha
     
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Goed punt. Misschien een dutje extra dan op die dag, want het vertrekken en maaltijd serveren is wel flink wat indrukken.
     
  7. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Leuk topic! :)

    Denk dat het meeste hier wel gezegd is, vooral de pro tip (care harnas). Bij KLM hoef je dat tegenwoordig niet meer in je boeking aan te geven (moest je voor bellen). Toch doe ik het nog wel steeds, zodat de crew het weet. Verder heb ik zelf alleen maar positieve ervaringen met vliegen met KLM en kleine kinderen.

    Een goed voorbereiding is hier het halve werk. Zoals een stoel boeken voor onze oudste toen hij nog geen twee jaar was (hij is vrij lang), zodat hij gewoon fatsoenlijk kon zitten.

    In augustus zijn we naar Curaçao geweest met ze (drie jaar en toen twee maanden) en dat ging weer perfect. Ben er dan ook van overtuigd dat kinderen het merken hoe gespannen jij zelf bent en zelf ook veel relaxter zijn als jij dat bent. Terugweg hebben ze allebei de hele vlucht geslapen.

    Wat ik nog wel deed op de eerste intercontinentale vlucht met onze oudste, was een heel schema maken voor voeding en slapen. Achteraf gezien was het niet nodig, maar het gaf ons wel voldoende rust als in: we hebben een plan. Nu zou ik dat veel meer 'go with the flow' doen, je hoort vanzelf wel als ze honger hebben. Het stilzitten ging best goed, zolang ze maar iets te doen hebben (tablet deed wonderen). Kon mijn oudste nu ook heel goed uitleggen wat we gingen doen en wat de bedoeling was (kids zijn slimmer dan je denkt). Af en toe naar de wc of de keuken voor een snack is ook prima, maar we gaan dus niet rennen of kruipen door gangpaden oid. Vergeet ook niet het flesje voor drukverschillen in de cabine en de neusspray voor als dat niet lukt :D

    Oh ja, misschien wel het belangrijkste: vliegen is leuk, gaaf en spannend! We maken er dus ook een feestje van met onze jongens :D
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Peter79

    Peter79 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie de nodige ervaringen voorbij komen voor reizen met de allerkleinsten in BC. Zijn er ook ervaringen met kinderen die iets ouder zijn? Denk aan lounge gebruik, service aan boord e.d.?
     
  11. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Welke leeftijd is iets ouder?
     
  12. Peter79

    Peter79 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    5 - 11 jaar?
     
  13. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Ai, nee. Sorry. Ik kom helaas tot 3,5 jaar....

    Overigens wel ervaring met lounges en kindermaaltijden (tip!). We hebben al heel wat Bluey slabbers thuisliggen :D
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2022
  14. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heeft lounge 25 ook kindermaaltijden?
     
  15. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Nee, ik doelde op de KLM-maaltijden aan boord. In de lounge eten ze maar gewoon wat de pot schaft!
     
    noppie vindt dit leuk.
  16. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    ek
    Zeker, poffertjes ;)
     
    MichaelNight en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Toch nog een vraag, die mij te binnenschiet, naar aanleiding van de review van P3 hier op de website.

    Waar parkeren jullie als jullie reizen met de kids? Hier tot nu toe altijd Privium 1 of Privium 6. Zie dat het met de ANWB-korting wel aanzienlijk scheelt om op P3 te parkeren (al is Privium 3 'slechts' €7 meer).
     
  18. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ik zet 'm eigenlijk altijd als we met z'n drieën reizen in de P(rivium)6 Valet - qua gemak oneindig veel beter dan met je hele hebben en houwen in de transferbus.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    379
    Trofeepunten:
    63
    Ja, daar heb je een punt. Alternatief is alles en iedereen eruit jagen bij vertrek en dan alleen naar P3 rijden en dan met de bus weer terug. Maar da's best een militaire operatie :D
     
  20. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Wat betaal je dan ongeveer voor een week?
     

Deel Deze Pagina