FB Awards: Fort de France of Point a Pitre

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Perksflyer, 2 apr 2024.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Onder het mom van, ik moet van een half miljoen mijlen af, en het is nu in de aanbieding, welke bestemming is leuker voor een familie met kinderen van rond 10 jaar? Fort de France of Point à Pitre?

    En wat zijn uw ervaringen met het eventueel upgraden van miles vluchten in economy naar business Ik heb geen status meer, want ik ben de laatste jaren van Royal Wing / Platinum teruggeworpen naar de krochten van het KLM frequent flyer programma. Echter, ik houd wel van lekker ruim zitten :)
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2024
  2. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Heb je wel een credit card zodat je mijlen geldig blijven? Dan hoef je niet per se nu te gaan maar kun je kiezen zodra je iets ziet wat je écht graag wil.

    Upgraden met miles van economy naar business kost net zo veel als een business ticket kopen. Bij de online checkin kun je evt. leuke aanbiedingen krijgen, en zelfs aan boord kun je upgraden met miles als er plek is, maar dat is natuurlijk niet gegarandeerd.
     
  3. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    AMEX Platinum, geen AMEX FB Platinum meer (ik had ze allebei), maar ik verzin wel een KLM/AF vlucht om de mijlen niet te verliezen als het ooit zover komt. Tot die tijd af en toe met gezin een tonnetje aan mijlen verbranden lijkt me beste oplossing. Qua upgrade kijken we wel bij inchecken, of misschien met mazzel meteen C-class ticket op mijlen. Waar zijn de tijden dat je voor 50k een business retour had naar de VS? En helemaal de tijd dat je totaal geen belastingen hoefde te betalen op die tickets. Dat was geniaal, maar wel te royaal :)
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.614
    Leuk Bevonden:
    3.231
    Trofeepunten:
    508
    AMS-USA is tegenwoordig "gewoon" weer 50/K hoor, er zijn niet heel veel stoelen voor die prijs beschikbaar maar ze zijn er wel ;-)

    Zelf in januari nog AMS-AUS voor 50/K en ORD-AMS voor 50/K geboekt.
     
  5. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    25k per enkele reis? Ik neem aan dat je 50k per enkele reis bedoelt? upload_2024-4-5_17-4-24.png
     
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    960
    Trofeepunten:
    143
    Mijn ervaring is in ieder geval dat je als Explorer een beter aanbod krijgt (voor een upgrade) dan Platinum:confused:

    Hiernaast, niet wachten tot het laatste moment maar een paar maanden voor de vlucht contact opnemen met KLM/FB voor een upgrade. Dan kun je zo nu en dan wel eens een heel leuk aanbod krijgen.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  7. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    De waarde van 1 FB mijl is aanzienlijk minder voor een Platinum deelnemer can voor een Ivory, puur omdat Platinum er meer hebben, vaker vliegen en meer gewend zijn aan luxe. Ze hebben dus meer mijlen over en er voor over om te upgraden. Slimme truc van KLM/AF, maar ook listig. Ik zag het onlangs ook bij Hertz. Ingelogd met hogere tier geeft aanzienlijk hogere prijzen dan als niet-lid. Ik vind het ergens niet kunnen, maar helaas is de wereld niet eerlijk zoals we inmiddels allemaal weten. :-(. Over de bestemming toevallig nog ervaringen die je kunt delen?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2024
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    960
    Trofeepunten:
    143
    Over de bestemming helaas niet, vlieg meestal richting Aruba of Colombia.
    Ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen...;)
     

Deel Deze Pagina