Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. TimoW

    TimoW Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ben wel benieuwd naast het andere topic over beste en slechtste luchthaven wat jullie een goede lounge vinden en welke bijvoorbeeld niet.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De Skyteamlounge op LHR vind ik uitstekend. De KLM Crown lounges op Schiphol vind ik ook goed. De minste is voor mij HEL (zou het aan de naam liggen?), maar daar ben ik pas 1 keer geweest en toen was het heel druk en er was weinig te eten (wel Finlandia wodka te drinken:rolleyes:). Verder ben ik in de volgende lounges geweest: LIS, MAD, CDG, TXL, MUC en CPH. Allemaal KLM/Skyteam lounges.
     
  3. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben ook erg te spreken over de ST lounge op LHR en natuurlijk de crown lounge. Daarnaast vond ik de ST lounge op zurig ook echt prima.

    Ik heb echt een hekel aan de lounge op FCO. Lastig te vinden en vaak onvriendelijk personeel.
     
  4. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Beste lounge die ik heb bezocht was afgelopen November FCT Frankfurt.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Worst: Egyptair Lounges in Cairo .. dat was echt een verschrikking .. te b i z a r! Werkelijk 3e wereld en ook de lounges in MNL airport zijn niet echt geweldig.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Haha je bent me voor! Die zijn echt below standard... 2 keer geweest tijdens trip van AMS-KUL, ontzettend klein en benauwd!
     
  7. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Heb nog niet zo heel veel ervaring met lounges. De beste tot nu toe zijn crown lounge op SPL (vind alleen de opties om te eten wat mager) en de plaza premium lounge in Kuala Lumpur. wbt styling niet heel hip maar comfortabele stoelen en goed en uitgebreid buffet. Ook bieden ze er massages aan. Hier kwam ik helaas pas achter toen ik er uit liep.

    De slechtste:
    -Alle domestic lounges in Vietnam. Deze zijn klein, bedompt, en vies.
    -De VIP lounge in Lome, Togo slaat helemaal nergens op. Na het stempelen van je paspoort moet je weer terug langs de check in balies, naar buiten (met dus je exit stamp al in je paspoort) via de arrival area naar deze VIP lounge. Hier staat een grote witte leren bank. Na het wakker maken van de 'host' (die lag heerlijk op d'r bureautje te slapen) konden we een blikje bier of een flesje water krijgen. Lekker VIP!
     
    Great_circle en FlyingDutchman87 vinden dit leuk.
  8. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben zelf erg enthousiast over de Schengen-lounges op CDG. Ik vind vooral goed eten en drinken erg belangrijk. En de AF lounges op CDG hebben een groot aanbod van eten. Vooral tijdens de lunch: Zalm, verschillende soorten (goede!) vleeswaren, groenten, verschillende soorten brood, goede wijn, vaak nog een type sandwich of wrap en wat "Pastries". Daarnaast vaak nog wat verpakt eten/koekjes etc. dat je evt. mee kunt nemen. Goed drankaanbod en prima wijn (Wat verwacht je ook anders van de Fransen ;) ). Flink aanbod tijdschriften en kranten, waaronder veel Nederlands.

    Niet de nieuwste of de mooiste design-lounges van Europa en soms ietwat druk, maar ook niets mis mee.En eten en drinken staat nu eenmaal hoog op mijn prioriteitenlijst. ;)
     
  9. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ik was twee weken geleden in de nieuwe Etihad Premium Lounge op AUH, die was echt ontzettend mooi! Twee a la carte restaurants, overal buffetten, een goede cocktailbar, spa, schoonheidssalon (daar heb ik me uiteraard even laten scheren na de nachtvlucht!), 'privéhuiskamertjes' met eigen televisies en dat soort dingen. En daarnaast krankzinnig veel personeel - ik denk dat er 2 keer zoveel medewerkers van Etihad dan passagiers waren. Een flinke verbetering ten opzichte van de oudere Etihad lounges.

    IMG_3348.JPG

    Daarnaast was ik in de Garuda lounge op CGK en daarover was ik echt zwaar teleurgesteld. Ik had best wat verwacht nu Garuda een 5-sterrencarrier is geworden, maar de lounge was veel te druk en ontzettend smerig (echt o-ve-ral stonden bordjes, lagen voedselresten en dat soort dingen). Daarnaast is er echt extreem weinig aan eten (loempia's, soep of nootjes) en alcohol bestellen is praktisch onmogelijk. In de hoek staat ergens verdekt opgesteld een toonbankje waar -als je lang genoeg wacht- iemand een biertje uit de 'geheime koelkast' wil halen voor je (helaas is het toonbankje 9 van de 10 keer niet bemand). Andere alcoholische dranken waren er niet ('normaal hebben we ook wel iets anders, maar dat is op').
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Ik hoop dat Etihad Golds voortaan in de eigen EY lounge mogen i.p.v. de, naar verluid, schandalige Al Reem lounge.
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  11. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week werd ik als EY Gold naar de Al Dhabi lounge ipv Al Reem lounge gestuurd (meteen rechts na paspoortcontrole in T1, tegenover de 'gewone' EY lounge daar). Haalt het natuurlijk niet bij de EY Premium lounge, maar was niet extreem slecht. Beetje donker en vrij druk, maar wel een prima buffetje en een bar een uitgebreid assortiment. Daarnaast werd er ook gewoon rondgelopen door personeel van de lounge en werden er constant refills aangeboden. Geen 'wow-factor', maar ik was ook zeker niet ontevreden!
    DSCN0148.JPG
     
  12. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Bij Garuda werkt het gevoelsmatig iets anders... elke keer als ik in die lounge ben dan zie ik HEEEL duidelijk dat er mensen in de lounge zitten die regelrecht bedient worden. Vorige week ook weer: Ik moet om alles vragen. waar is dit en waar is dat.. terwijl er andere mensen in de lounge zitten die alleen maar adem hoeven te halen en er al iemand naast staat om hem of haar te bedienen...

    Dus ben het eens met Valentijn dat de lounge niet slecht is maar zeker nog heeeel wat verbeterd moet worden.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De lounges waar ik in '14 ben geweest:
    Crown Lounges (vaak in 2014) - ok, eten is overwegend matig, de ruimte is wel ok
    SkyTeam Lounge LHR (paar keer in 2014) - ok tot goed, qua eten meestal wel 2 verschillende warme opties, deserts, veel bier/wijn opties, de ruimte is ok (beneden vaak (veel) drukker dan boven). De relax ruimtes zijn fijn.
    Alitalia Lounge LIN (januari '14) - hm, niet goed. Wat mij betreft is de enige redeeming quality dat ze verse espresso voor je zetten. En leuk uitzicht op de runway/taxi-baan.
    EY Business & First op AUH (de kleinere (blijkbaar) (april '14) - prima, fijne douches (waar ik gelijk gebruik van kon maken), ook daar prima eten en koffie on demand.
    Contract Lounge op KTM (juni '14) - meh, voor Nepalese begrippen wel redelijk, maar kan niet tippen aan Euro/Midden Oosten lounges.
    EY Al Dhabi AUH (juni '14), blijkbaar was (is?) de Al Reem 'under construction' - de lounges voor niet C/F, maar wel elite passagiers. Er was eten, drinken maar weinig zitplaats. Meh.
    AF Lounge MUC - meh, niet veel opties om te eten, ruimte zelf is een muffe ruimte zonder uitzicht
    Aspire Lounge EDI (oktober '14) - wel ok. Redelijk eten, redelijk drinken, redelijk ruimte.
    AF Lounge NCE (oktober '14) - meh, eten matig, drinken ok, een grote ruimte, met een klein afgeschermd gedeelte voor La Premiere.
    AF Lounge CDG 2F (november '14) - eten is redelijk goed, drinken ook, ik vind de ruimtes niet handig ingedeeld. Beneden is vaak (veel) rustiger dan boven (waar je binnenkomt)
    AF Lounge CDG 2G (november '14) - slecht, klein, geen eten op wat crackers na, slechte drank selectie, vol, geen ramen. slecht.
    Contract Lounge op BIO (november '14) - MOEILIJK te vinden, als je van kleffe voorverpakte broodjes houdt is het de motherload, verder wel ok-ish.
    Contract Lounge CPH (november '14) - wel ok. weinig eten, ok drinken, inrichting en ruimte op zich zijn leuk, met een half-verzonken level met zitjes met uitzicht op de vliegtuigen.
     
  14. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Bedoel je niet de Cap Ferrat lounge? (T2 Schengen na de security links om de hoek) De lounge is redelijk standaard maar het uitzicht is mooi!
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    een verdieping omhoog met uitzicht op de gates een beetje op de runway? Ik denk dat we 't over dezelfde hebben. Qua eten en drinken niks bijzonders, maar verder ook niet echt slecht.
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    iemand hier nog nieuwe input voor?

    Ik ben zelf erg te spreken over de Delta Skyclub T4 op JFK. Echt prachtig(wel druk). Mooi buiten terras met DJ en voldoende zitplekken binnen. Buffet was ok en er waren ook goede a la carte mogelijkheden. Ben ook in de Skyclub op T2 geweest en die was ook prima. Delta heeft hier echt stappen mee gemaakt.

    Onlangs in de SALA montale (contract) lounge geweest op MXP en die was oke. Niet veel bijzonders paar lekkere broodjes en dat is het wel ook ruim voldoende drank aanwezig. Je hebt ook een mooi uitzicht op het platform en er is een stilte ruimte aanwezig waar je even de oogjes dicht kan doen.

    De AZ lounges op LIN daarentegen waren echt waar-de-loos. Hier in beide lounges geweest maar heb er echt geen goed woord voor over. Weinig eten en drinken, veel afval op de tafels, vieze (en weing(2!!m/v)toiletten en echt een ruimtegebrek. Klein lichtpuntje was zoals @SVDH aangaf, de verse espresso.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    JFK is voor mij alweer geleden; is het makkelijk om tussen terminals te bewegen? Ik vlieg eind augustus met KLM van/naar, en gebruik dus T4 (als dat nog hetzelfde is?), maar ik zou ook wel de AF lounge in T1 willen proberen. (maar als 't bv. een uur kost om van T1 naar T4 te gaan, dan sla ik maar even over...)
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    '15 so far: (van wat ik me kan herinneren)
    Contract Lounge op CWL (ok, ik help: Cardiff)(01/15) - ok, klein, paar kleine snackjes en redelijk drank-aanbod.
    EY Premium Lounge 02/15 - zie vorige post
    GRU Executive Lounge op GRU 02/15 - prima, redelijk formaal, lekkere zitstoelen, douches, voldoende aanbod in eten en redelijk qua drinken
    Thai Lounge op BKK 03/15 - meh. Ik was er 's nachts, maar toch; vrijwel geen eten. Wel open bar. Heel erg open.
    Contract Lounge op CPT 03/15 - klein en vol. Wel wat eten en drinken, maar geen plek om lang te blijven. De agent zei ook: beste is om wat eten/drinken te pakken en de terminal weer in te gaan...
    Aspire Lounge (Shengen) op ZRH 07/15 - prima, niet groot, warm eten en voldoende drinken (veel wijnen)
    Contract Lounge op CGN 07/15 - klein, ontbijt aanbod, usual drinks
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben het met @DutchFrequentFlyer eens over de kwaliteit van de Lounges in CDG, gewoon goed met goede douche faciliteiten.
    In tegenstelling tot @Valentijn en @Mike ben ik wel te spreken over de garuda lounge. Ik vond het eten best aardig, er waren weinig mensen en de faciliteiten waren goed.
    KLM lounge op DXB was klein maar fijn, aanbod verassend goed voor een lounge met iets van 50m2 oppervlakte. Ik ben ook nog even naar de AF lounge op DXB gehopt voor een douche en die was zo smerig dat ik daar een klacht over heb ingediend bij KLM
    in athene werkt ST met een contract lounge waarvan ik de naam even niet weet. Toen ik er afgelopen jaar was, was er nauwelijks iemand en het aanbod van eten was goed. Alleen het interieur kan beter.
     
  20. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Een poging om wat van mijn bezochte lounges van 2015 van goed naar slecht te zetten:

    Goed:
    - DXB - Emirates First Class lounge A Gates: Echt bizar, gewoon het hele vliegveld nog een keer maar dan voor First Class-passagiers. Heerlijk à la carte eten, goede buffetten, alles wat je kan bedenken.
    - HKG - Cathay Pacific The Wing First Class lounge: Beetje een 'klassieker' onder de lounges natuurlijk. Uitgebreide bar, chique interieur, private cabanas.
    - HKG - Cathay Pacific The Bridge Business Class lounge: mooie en moderne lounge. Goede douches. Buffet, koffiebar en sandwich-deli.
    - LHR - British Airways Concorde Room: Deed de hype niet echt eer aan: erg klein en druk en zonder echt een 'wow-factor'. Maar attente service, heerlijk eten en de beste drankselectie (whisky!) die ik in een lounge heb gezien.
    - AUH - Etihad T3 Premium Lounge: grote lounge met lekker eten en veel faciliteiten. Nadeel is dat het steeds drukker en drukker wordt elke keer als je er bent (net als de rest van de luchthaven...)
    - LHR - British Airways Galleries lounge South: Grootste BA lounge op LHR, op piektijden veel te druk, maar altijd wel zitplek te vinden. Buffetje waar je een prima vullende maaltijd van kunt samenstellen (ipv alleen kaas of salade), wat leuk is omdat de lounge ook voor intra-Europese en domestic flights gebruikt wordt. Vaak zijn dat soort lounges een beetje sneu qua eten.
    - BOM - GVK First Class lounge: Grote verrassing voor mij: een chique ingerichte lounge (okay dan - een beetje kitcherig) met heerlijk eten (zowel à la carte als buffet), attent personeel en een goede bartender die veel van whisky wist. Bar heeft mijn favoriete whisky (Lagavulin 16), dus ik wilde eigenlijk niet meer weg...
    - GLA - British Airways lounge: lounge met een Glenlivet whiskybar met open haard! Wat wil je nog meer?!
    - LGW - British Airways Galleries lounge: grote verrassing omdat ik LGW altijd een beetje als een 'sneue vakantieluchthaven' zie (de GRQ van de UK zeg maar), maar de lounge was prima! Grote drankselectie, Taittinger-champagne, koud buffet (helaas geen warm eten zoals in het grote zusje op LHR). Nadeel is dat je alleen in de verte vliegtuigen kunt zien en niet echt vlakbij.
    - MAD - Iberia Dalí lounge (Schengen, T4): Een grote verrassing, deze Schengenlounge met goed buffetje, mooie inrichting en catering verzorgd door Melía Hotels. Attent personeel. Helaas geen tarmac views.
    - KEF - Icelandair Saga lounge: mooie 'IJsland'-inrichting, heel goed (ontbijt)buffet, lekkere drankjes inclusief IJslandse klassiekers. Weinig toiletten voor een redelijk grote lounge.
    -PHL - British Airways Galleries lounge: mooie lounge met à la carte-restaurantje erin en daarnaast een buffet met salade, kaas en lekkere sandwiches. Verrassend goede speciaalbierselectie en heerlijke wasabi-nootjes.
    - MIA - American Airlines Premium lounge: goede stap van AA om in te zien dat een Admirals Club echt te sneu is voor de longhaul business class-passagiers. De Premium lounge is een prima oplossing: uitgebreid eten en drinken, veel soorten drank, obers die je drankjes brengen en mooi uitzicht op het vliegveld. Lounge mist wel een beetje de 'wow-factor'. Op het randje van goed en medium.

    Medium:
    - AMS - British Airways lounge: prima lounge voor een outstation met lekkere koffie. Wel weinig stopcontacten en jammer dat je zo ver over het dak moest lopen (is dat al opgelost trouwens??)
    - IST - Skyteam lounge: Niet goed, maar ook niet slecht. Prima buffetje met wat eten, snelle computers, ogygenbar en veel stopcontacten. Is vrij klein, zit aan de achterkant van het vliegveld (dus geen tarmac-views) en geen toiletten in de lounge.
    - DME - Navigators lounge: BA lounge die geen BA lounge is. Ranzig eten, weinig drank, maar veel ruimte en mooi uitzicht op de vliegveldactie. Deze zit op het randje van 'Medium' en 'Slecht'.
    - DUS - Hugo Junkers lounge: Prima, maar niet bijzonder, zoals je voor een (voornamelijk) Schengenlounge verwacht
    - TXL - BA Galleries lounge: Op het randje van medium en slecht. Betere optie dan de KLM lounge er meteen boven (zie bij 'slecht'): meer comfortabele stoelen, betere wijn. Doet wat lichter aan. Geen toiletten in de lounge (je moet achter Starbucks naar de wc - heel classy).
    - BOG - Avianca VIP lounge: waarschijnlijk de enige Flagship lounge die ik niet onder 'goed' zou zetten. De lounge is ruim, met veel faciliteiten, maar mist duidelijk de 'wow'-factor'
    - LIM - SUMAQ lounge: kleine lounge met wat snacks op een buffetje, klein terras in de zon en bar met een goede bartender die verse cocktails maakt (pisco sours, joepie!)
    - GYE - Business class lounge (Ik weet niet of hij een naam heeft, maar het is de enige op de luchthaven): ziet er mooi uit, met veel daglicht door het open/glazen plafond. Prima buffetje. Drankjes zijn soms gratis en soms moet je ervoor betalen (dat systeem had ik na 3 keer nog niet helemaal door).
    - GUA - Copa Club: prima lounge met goed uitzicht op de vliegtuigen en de vulkanen op de achtergrond. Weinig eten (nootjes/appels), maar goede drankselectie (inclusief Zacapa Centenario-rum).
    - PTY - Copa Club: veel te druk, 'wachtrij' voor nootjes of koffie, weinig eten maar mooi uitzicht op de tarmac en een goedgevulde bar met vriendelijke bartenders.

    Slecht:
    - DEN - United Club: Een typische 'oude, vieze Amerikaanse lounge', maar met een vriendelijke barvrouw en IPA van de tap wat het een beetje goedmaakte :D
    - LAX - United Club: Chagrijnig personeel, ruimte midden in een verbouwing, zo koud dat ik zat te klappertanden in de lounge (en ik kwam net vanuit IJsland!), eten beperkt tot oude nootjes en alleen Budweiser als (gratis) alcohol. Dan maar cola :p.
    - KWI - Pearl lounge: echt het ranzigste eten in warmhoudbakken wat ik ooit heb gezien (inclusief een 3*-hotel in Turkije waar ik na 2 dagen gevlucht ben), heel druk met mensen die over de banken liggen te slapen en geen ramen.
    - TXL - KLM/Air France lounge: kleine lounge met een sneue selectie aan oude sandwiches. Oude stoelen en geen toilet in de lounge (zie TXL BA Galleries). Een beetje jammer dat ik op oudjaarsavond in deze lounge zat...
    - LOS - BA Galleries lounge: 'A Platinum Card might work in the normal world, in Nigeria you should bring dollars'. Problemen met naar binnen komen, donkere extréém drukke lounge (BA vliegt een 747 en ze hebben ongeveer 50 stoelen in de lounge), vies eten, weinig drinken, blijft niet open om op de Iberia-vlucht te wachten die een uurtje later vertrekt.
    - MEX - Avianca VIP lounge: Kleine, drukke lounge (als Avianca met de widebodies vliegt, is er geen zitplek voor alle passagiers) die ver van de meeste gates vandaan ligt. Geen noemenswaardig eten, maar lekkere pittige nootjes en verfrissende Mexicaanse biertjes.
    - SAL - Avianca VIP lounge: oncomfortabele 'kantinestoelen', ramen zijn afgeplakt dus beetje claustrofobisch gevoel, weinig eten en drinken, vieze toiletten.

    Zo, dat was weer even een halfuurtje aan scriptieontwijkend gedrag :p. Heb van alle lounges uiteraard foto's, maar wilde niet dit hele topic volspammen met loungefoto's. Als iemand benieuwd is naar beeldmateriaal van een bepaalde lounge: laat het even weten, dan plaats ik wat foto's!
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2015
    Wogie, FlyingDutchman87, TimoW en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina