Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Creditcards in het buitenland, met name de US, Canada en in mindere mate (maar nog steeds beter dan NLBE) de UK, bieden veel meer voordelen dan NL/BE creditcards. Bv. de sign-up bonus is in de US hoog, maar in NL/BE vrij matig - en dan heb je ook nog maar één of twee kaarten om uit te kiezen!

    Ik zou in dit topic graag tips en trucks verzamelen om het mogelijk te maken dat iemand vanuit NL een kaart in bv. de US kan aanvragen.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Er is altijd wel een manier ;) ben benieuwd!
     
  3. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het lijkt me sterk dat zoiets kan, zeker niet in de VS om je geen credit history hebt, geen US resident bent en voornamelijk geen burger van de US. Enigste mogelijkheid die ik zie is als je voor een Amerikaanse werkgever zou werken die je een company creditkaart uit de VS zou geven. Maar als het om een company creditkaart gaat, die zijn meestal zonder sign up bonus. De meeste van dit soort promos zijn specifiek bestemd voor mensen met de Amerikaanse of Engelse nationaliteit.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bijkomende info betreffende de US: je hebt in de meeste gevallen (zoals bij Chase, Amex,...) een social security number nodig voor de aanvraag van een kredietkaart. Indien je dit niet hebt (zoals wij Europeanen) dan zou het eventueel mogelijk zijn met een ITIN nummer (Individual Taxpayer Identification Number), maar dit krijg je enkel als je belastingplichting bent in de US.
     
  5. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb een company kaart van JPMorgan, echter 0 bonus en voordelen.

    Collega van me heeft 6 maanden een project gedaan in de VS, hij werd hierbij begeleid door een relocating agency in het hele proces. Uiteindelijk heeft hij een rekening geopened bij Chase en daarbij ook een creditcard gekregen. Project is inmiddels voorbij en hij woont weer in NL maar heeft nog wel de bankrekening, én de creditcard.
     
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Het is vrij simpel bij American Express. Ik heb een FB Platinum kaart in Nederland en onlangs een global transfer aangevraagd bij Amex in Canada. Het enige dat je nodig hebt is een adres en een lokaal nummer. Een nummer is easy. Een adres kan je hotel residentie zijn, maar ik heb gekozen om het te laten via een local/bekende. Als alles klopt..., krijg alle voordelen van de kaart + de sign-up bonus. Daarnaast vragen ze ook of je huidige kaart wil behouden. Je moet dan wel 2X de fee aftikken, waarbij het in NL 600 euro en in Canada 700 dollar (500 euro) is - het valt vrij eenvoudig te regelen via http://www.americanexpress.com/global-card-transfers/
     
    7Dave, Marcob, Tuvalu en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Bedankt voor de nuttige info!
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wat voor soort kaart heb je in canada aangevraagd dan?
     
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    American Express Platinum. Omdat je een vergelijkbare kaart moet hebben in een ander land. Daarnaast wisten ze te melden dat ik loyaal was en bijna altijd netjes betaalde. Ze gaven aan dat het helpt bij de aanvraag. Schept vertrouwen ;)
     
    high_class vindt dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een creditcard in Duitsland, bijvoorbeeld de Miles&More Mastercard?
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb een tijdje een DKB-bankrekening gehad welke vrij makkelijk te regelen was online. Het enige nadeel is het uiterst beperkte Engels van de medewerkers.
     
  12. flyingbolly

    flyingbolly Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    De Amex ICC (International Currency Card) is in de groene, goud en plat (en volgens mij ook Centurion) beschikbaar in Euro's of Dollars.
    De Euro versie wordt vanuit de UK uitgegeven en levert (mi) meer value for money dan de NL en dezelfde acceptatie.

    Ik kan geen link plaatsen omdat ik nog te weinig heb gepost hier maar google op 'amex icc' en je vindt de link die ik wilde posten
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Interessant, waarom vind je het meer value for money?
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    De ICC versie heeft in ieder geval meer/interessantere MR tranfer partners, en de sign-up bonus kan soms vrij hoog zijn.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zit te lezen over de AMEX ICC omdat ik de AMEX FB wil opzeggen, ik lees volgens mij dat 1 extra kaarthouder ook recht heeft op priority pass. Zou dit ook betekenen dat deze extra kaarthouder ook de hotel benefits krijgt?
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    wat staat bij de singaporese AMEX Plat:

    Platinum Hotel Programme

    Special treatment is reserved for Platinum Card Members at a selection of exceptional hotels and resorts around the world.

    • You and your Supplementary Card Members can enrol into the loyalty programmes of our hotel parters at an elite status, bypassing any stays/points requirements:
      - Starwood Hotels and Resorts - Starwood Preferred Guest® - Gold
      - Carlson Rezidor Hotels - Club CarlsonSM - Gold Elite
      - Accor - Le Club Accorhotels - Platinum

    is dit voor 1 jaar of blijft het gelden?
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Status blijft gelden, geldt ook voor de AMEX ICC kaart die vanuit de UK wordt uitgegeven. Alleen Platinum kaart is m.i. daar de moeite waard (Gold kost €300 pj..).
    Alleen zijn er voor Platinum nu geen sign on bonussen te verdienen dus ik wacht nog even.
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Is het zo dat deze status van de AMEX ICC ook geldt voor de extra kaarthouders zoals bij de Singapore Plat?
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet iemand hoe je de AAdvantage Citi Mastercard kunt aanvragen. Eerste jaar gratis en 30k miles. Voldoende voor een upgrade :)
     
  20. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Dat is helaas niet mogelijk als je geen inwoner van de US bent..:(
    Ik denk dat als er een manier was geweest, het merendeel van IVV er al eentje zou hebben:p
     
    BIndair en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina