Hallo allemaal, Wij vliegen op 10 januari via AMS - CDG - MIA. Toen ik de vlucht boekte was de overstap nog 2 uur en 5 minuten, maar hij is ondertussen geslonken naar 1 uur 50 min. Ik vroeg mij af of dit enigzins haalbaar is op CDG van terminal 2F naar 2E. We vliegen business class wellicht maakt dat nog verschil? Vlucht AF1501 AMS 12:40 CDG 14:05 Vlucht AF092 CDG 15:55 MIA 20:20 Iemand die wat meer kan vertellen? alvast bedankt!
Dit is, noodgevallen uitgezonderd, goed haalbaar. Door business class heb je Skypriority en dus kun je van de betreffende priority lane gebruik maken bij immigratie. Voor hall K en L zijn er geen security checks van Schengen naar non-Schengen. Terug wel en voor hall M twijfel ik of daar wel een security check is.
Vorig jaar april had ik een overstap van krap 2u maar vanwege een vertraging op de vlucht van AMS naar CDG was daar maar 45 minuten van over. Het was wel flink doorstappen maar ook die overstap haalde ik en de bagage had ook mijn vlucht naar Seoul gehaald. En dit was ook in business, waardoor ik snel het toestel uit kon. Kortom, zelfs met wat vertraging moet het mogelijk zijn de overstap te halen lijkt mij.
herkenbare stress! Maar goed te doen. Met gezin van vier (kinderen van 7 en 9) in business class afgelopen voorjaar 70 minuten connection gehaald op CDG (intercontinentaal - europa); we moesten wel doorlopen (zelfs met treintje), maar haalden het makkelijk. En ook vorig jaar al eens 90 minuten gehaald. Komt goed.
Even deze thread kapen met een ander soort overstap Zijn er hier mensen met ervaring qua overstap van de Eurostar uit Brussel Zuid op CDG? Ik “vlieg” in november met Air France van Brussel Zuid via CDG naar Amerika. 1 uur en 48 minuten overstap op CDG. Wordt dat rennen of is dit genoeg tijd? Of ik ingecheckte bagage heb, dat weet ik nog niet, hopelijk kan ik het met alleen handbagage redden. Vlieg helaas in de gewone economy, ben wel FB Platinum, weet niet of dat nog wat helpt op CDG bij deze overstap?
Het hangt er een beetje af hoe laat je aankomt, hoe druk het is en of je van de K, L of M gates vertrekt. Ik zag vandaag 40 en 33 minuten staan naar de verste M gates, de eerste keer was ik al in de secure zone, en met Ulti paapoortcontrole was ik er binnen 17 minuten want de bus was er niet en is langzaam, de Europese paspoort rij zou schat ik 10 minuten kosten, de 2de keer normale paspoortcontrole want geen rij, treintje naar M gates, ulti veiligheidscontrole en kon van treinstation in 16 minuten, zonder ulti inderdaad 10-15 minuten in beide gevallen extra.
Deze overstap vorige maand gedaan, had bijna 2 uur en kon ook nog even de lounge in ondanks dat ik ook met het treintje moest. Bagage kun je in ZYR al inchecken en afgeven dus dat is geen issue bij de overstap.
Bedankt voor de info @Ozzietukker en @DirkOnTour. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt, wordt mijn eerste keer zo met de trein naar CDG.