FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. naruto

    naruto Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

    Sinds kort heb ik ook een FB AMEX kaart. deze wil ik in mn dagelijkse leven integreren. Ik heb de FB AMEX kaart gekoppeld aan mn paypal account en heb ervoor gezorgd dat al mijn abonnementen en subscriptions voor zover mogelijk of via de FB AMEX kaart gaat of via Paypal.

    Zijn er nog andere tips / tricks die ik kan toepassen?

    Ik vroeg me af of jullie ook ervaringen hebben met:
    - bijv internet / telefoon abonnement bij bijv KPN. kan je de automatische incasso omzetten naar paypal?
    - Kan het kloppen dat je AMEX kaart maar bij een paypal account kan koppelen?

    Groetjes

    Naruto
     
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Je online bestellingen bij bijvoorbeeld bol.com of mediamarkt bestellen via 'earnonline' en ook betalen via je AMEX FB kaart... Dubbele punten, spaart wel aardig door.

    Ik vind de transactiekosten bij paypal wel aan de hoge kant. Zijn die voor de betaler? Of ontvanger?
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Voor standaard online aankopen zijn de kosten voor de merchant. Het kan wel zijn dat de verkoper daardoor extra kosten rekent voor het betalen via paypal, maar dat staat van te voren altijd aangegeven mocht dat het geval zijn.
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik betaal er mijn boodschappen bij de Jumbo mee, mijn internationale treintickets en overweeg om ook mn huur er mee te gaan betalen. Je kan soms ook je zorg en andere verzekeringen ermee betalen als je belt.
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
    Krabnov vindt dit leuk.
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Waar kun je je ov-tegoed ermee opladen??
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    En ik ben benieuwd hoe jij je huur kan/wil betalen via de kaart :)
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je kan bij sommige automaten saldo opladen en betalen met je kaart. En je huur kan je ook aan de balie met een kaart betalen. Soms moet je wat extra moeite erin steken maar it pays of.
    #edit; alleen aan de balie
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ben ook heel benieuwd naar waar deze automaten staan? Heb er al vaker op gelet maar bij de machines waar ik herlaad wordt altijd alleen maar Maestro en VISA geaccepteerd?
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Ja voor de dag ermee, doc! ;)
     
  10. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Tanken met je kaart helpt ook als je veel rijdt. Bij mijn Albert Heijn kan ik helaas niet betalen met AMEX.
     
  11. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Ook bij het reizen of lekker weekend weg de kamer boeken via pointshound of kaligo
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    automatisch opladen?
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Zelf heb ik ook nog Netflix en Google Ads gekoppeld aan mijn AMEX. Ook NS International en bij de Ikea kan je met je Amex betalen.
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Dat dacht ik ook, maar volgens mij is het alleen met iDeal.
     
  15. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Paypal is een goede life hack en gebruik ik al lange tijd want 1 centraal punt om kaarten te updaten. Je kan bijvoorbeeld meerdere kaarten invoeren en bij sommige winkels kiezen welke je gebruikt.

    Alles daarbuiten betekent al snel extra werk als je dan 1 cent voor 1 mijl rekent moet je nog maar zien of je de punten eruit haalt.

    Het is mij opgevallen dat NS kosten in rekening brengt voor kaarten maar dat het GVB Amsterdam dat niet doet. Echter volgens mij accepteren zij alleen Mastercard/Visa.
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mea Culpa, dit is een mooi voorbeeld van het zelfreinigende vermogen van dit forum, ik heb mij vergist. Vandaag heb ik de NS automaten in Rotterdam, Leiden en Schiedam gecheckt en je kan hier helaas alleen met Visa en MC betalen. Ook de RET-automaten op Schiedam en Rotterdam accepteren alleen Visa/MC. Je kunt wel internationale tickets betalen online met je Amex. Aan de NS-balie op Leiden CS gaf de dame aan dat je aan de kassa wel met Amex saldo kunt storten op je kaart en bij de RET-balie op Beurs eenzelfde verhaal. Beide laatste opties heb ik zelf niet geprobeerd maar uitsluitend nagevraagd.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  17. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Wat een mogelijkheid is geld op je skrill via AMEX en dan een skrill MC aanvragen gebruiken. Zit wel een 1.9% commissie op.
     
  18. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Zou ik niet doen. Amex beschouwt dit als verkapte kredietverlening en dat willen ze op hun charge-cards niet hebben... heb precies hetzelfde geprobeerd onder het mom van 'wat kan, zal wel mogen'. Leverde mij het volgende op: een tijdelijke blokkering, een vermamend telefoontje en de eis om extra financiële info te verschaffen. Plus het dreigement dat nog een keer zo'n geintje beëindiging van mijn kaartrekening zou kunnen betekenen.
     
  19. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wat denken jullie van de Curve mastercard? Die kaart komt met een app waarbij je al je kaarten onder een mastercard kan laten werken (dus ook een amex kaart). Op dit moment alleen beschikbaar voor freelancers gek genoeg maar ze plannen om het ook uit te brengen voor werknemers in loondienst.
    Neemt in ieder geval het probleem dat je soms niet met amex kan betalen maar wel met mastercard.
     
    Krabnov vindt dit leuk.
  20. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Ziet er interessant uit! Wat zijn de extra kosten als je bijv. €100,- afrekent bij een MasterCard-acceptant?
    Vraag me wel af of Amex dit blijvend gaat supporter want direct contact met de merchant is daarmee weg. En het blijft slechts een workaround voor het echte probleem, en dat is dat Amex slecht wordt geaccepteerd.
     

Deel Deze Pagina