Toekomst KLM

Discussie in 'Nieuws' gestart door Musliston, 17 feb 2019.

Tags:
  1. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Er zijn interessante ontwikkelingen gaande bij KLM, een machtsstrijd tussen Elbers en Smith waarbij Elbers heel veel steun geniet.

    Hoe denken jullie dat het af zal lopen?
     
  2. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hoe je wendt of keert, ik denk 1 entiteit zorgt altijd wel voor lagere kosten en meer controle en overzicht over je bedrijf. Dus wat dat betreft snap ik wel waarom Air France van hem af wilt? Anderzijds, denk ik voor onze Nederlandse belangen, is het beste dat hij blijft. Tenzij je kan verzekeren dat board of directors x% bestaat uit KLM werknemers oid?
     
  3. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Veel steun in NL. Dat doet Elbers heel slim :).
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  4. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ik vrees het ergste....Hopelijk kan Elbers Smith overtuigen zijn aandacht eerst te vestigen op Air France wat dramatisch presteert zodat het goed presterende KLM voorlopig buiten schot blijft. Zodra Smith Air France op de rit heeft is het inderdaad zinvol om meer samen te werken maar dat is wel heel gevaarlijk voor zowel KLM als Schiphol.
     
    stitchyus vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Als alles onder één entiteit wordt gebracht, valt het minder op dat het geld in Amstelveen wordt verdiend en in Parijs wordt 'geïnvesteerd'.

    En Smith wil naar mijn vermoeden controle over het lucratieve Transavia, desnoods onder een andere naam zodat het meer 'Frans' wordt. Janaillac had tevergeefs geprobeerd om een Franse versie van Transavia te lanceren onder het mom van 'Joon'.

    Ik heb dinsdag mijn eerste vlucht met Joon. Ben erg benieuwd naar de service en de 'sneakerstewardessen' :).
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  6. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Is echt geen discussie. Is puur bedrijfspolitiek. Natuurlijk blijft Elberts aan, kost alleen wat qua zelfstandigheid etc. Zware onderhandelingen
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  7. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
  8. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Het zou jammer zijn als KLM straks vanuit Parijs word bestuurd en zijn identiteit zou verliezen.
    Persoonlijk kies ik voor skyteam maatschappijen vanwege het bestaan van KLM. Als KLM word geassimileerd in Air France zou dat een reden zijn om te switchen naar waarschijnlijk de star alliance.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik snap het wel als er geintegreerd moet worden. Dat was tenslotte het uitgangspunt toen de fusie tot stand kwam. Ik heb er alleen een probleem mee als de inefficiency (lees rigide vakbonden) van AF straks de hele combinatie incl KLM de kop kost.
    En het gerucht dat KLM straks een budgetvlieger moet worden zie ik ook niet echt zitten. Dan stap ik wel over op de LOT.
     
  10. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Een mooie strategie zo toch! Elbers blijft, nieuw CEO team met focus op synergie voor de groep, klinkt als goede bedrijfsvoering. en benieuwd hoe dit AFKL sterker maakt...
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  13. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Is dat niet een beetje raar, waarom nu wel en toen niet. Waar komen het geld nu opeens vandaan? hoe het ook zij....als Air Frans er niet was toen.... grote kans dan KLM destijds niet meer bestond.
     
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat het helemaal niks kost. Rente is iets van 0%. En omdat de koers gunstig is verwacht ik een mooie winst op lange termijn.
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Het levert geld op. De staat moet obligaties uitgeven om te financieren en die hebben een negatieve rente. Alleen koersverschil even afwachten, maar dat is hopelijk pas over vele jaren.
     
  16. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Mooi dat de Fransen zich gelijk aangevallen voelen terwijl de Franse staat 14% van de aandelen in handen heeft.
     
    lloydje33, Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina