Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Log net in op het dashboard en zie tot mijn verbazing de volgende banner staan:

    [​IMG]

    De link forward naar https://www.rsvpcenturion.nl/form/.

    Zijn er meer mensen met deze melding?
     
  2. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ja, ik denk dat dit nu bij iedereen verschijnt.
     
  3. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Bij mij niet. Maar ik heb dan ook 'slechts' Gold.
     
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Melding heb ik nog niet gezien, wel per post een aanbieding gekregen een paar maanden geleden. Misschien ook omdat de voorwaarden op 16 april veranderen.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    idem hier en bij mijn FB plat card ook niet
     
  6. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
  7. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Werkt dit ook voor Belgen? Het formulier werkt hier precies niet (denk dat het aan mijn Belgisch gsm nummer ligt).
     
  8. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Net gebeld door AMEX... Voicemail achtergelaten door invitation manager.

    Ben benieuwd :rolleyes:
     
  9. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Nederland neem ik aan? :)

    Hou ons sowieso op de hoogte :)
     
  10. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Heb ze gesproken... Zelfde info als al bekend was. En 6k als je ja zegt.

    Als ondernemer vraag ik me af of dit nieuwe deuren opent en mij helpt met het uitbreiden van netwerk. Zit veel in Amerika bij evenementen en als ik daar toegang kan krijgen tot areas waar ik voorheen geen toegang tot had betaald die fee natuurlijk zichzelf. Zal er is goed over nadenken... Met oog op corona heb ik er nu ook niks aan.

    @Synthesis Idd de NL versie.
     
    Bjorn en JustinCase vinden dit leuk.
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Zijn daar specifieke voorbeelden van, random evenementen waar je door de Centurion-card opeens meer toegang zou hebben?

    Het lijkt me toch vooral een statussymbool, en niet snel een netwerkverbreder die 6k waard is.
     
  12. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Denk ik ook. Voor (net)werk beter om rotary lid te worden lijkt me. Stuk goedkoper ook.
     
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Die evenementen zullen waarschijnlijk gelinked zijn aan de US-Centurion kaart (die nu $5k is + $5k initiation fee), dus daar heb je niets aan met je NL-Centurion kaart (tenzij ze garanderen dat die events ook voor jou gelden).
     
  14. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Net weer een gesprek gehad over de kaart. Het is een open invitation, begin augustus wordt ik weer gebeld om de situatie te evalueren wat betreft corona. Momenteel gewoon weinig benefit aan de voordelen.

    Ik meen dat er bij Coachella bijvoorbeeld een speciale Centurion area is binnen AMEX Platinum House.

    Lees ook verhalen van Centurion holders op YouTube (in NL) die uit de evenementen nieuwe partners of relaties hebben gevonden. Vind ik persoonlijk veel waarde aan zitten.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2020
    7Dave vindt dit leuk.
  15. 7Dave

    7Dave Guest

    Elk land heeft zijn eigen Centurion desk. Je mag verzoeken doen aan de NL RM en dan kunnen hun lijnen uitzetten. Succes is nooit verzekerd!! (vanwege bijvoorbeeld gelimiteerde aantal stoelen/kaarten) maar als je vroeg lijnen uitzet bestaan er mogelijkheden. Dit was het antwoord m.b.t vraagstelling internationale toegang, ook bijv naar Paris Fashion Week of Oscars welke invite only zijn. Wat de kansen in praktijk zijn weet ik nog niet, maar zal het zeker gaan proberen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2020
  16. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
     
  17. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg per post een uitnodiging. Ze hadden al wel eens eerder gepeild. Vorig jaar bijna enkele tonnen uitgegeven (zakelijk) op FB platinum en nog een x bedrag op Prive amex platinum. De kaart qua voordelen maakt eigenlijk geen enkele indruk. Waanzinnig veel geld maar ik zie gewoon echt niet hoe je dit er uit kunt halen als je niet heel veel persoonlijk aan luxe reizen uit wilt geven en vaak gebruik wilt maken van die limousine service op bepaalde vliegvelden (lekker belangrijk), of graag duizenden euro’s per jaar uitgeeft aan de luxere restaurants waarvoor je moeilijk tafels krijgt. Het verkoop verhaal komt niet veel verder dan “speciale ervaring”. Zelfs als geld geen rol speelt zie ik het eigenlijk als niet veel meer dan een blaat-kaartje.
     
    Thijsk en rhw vinden dit leuk.
  18. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Als zwarte-kaarthouder kan ik je grotendeels gelijk geven. Ik ben zelf een week of 11 per jaar privé op pad en dat zijn vaak wat luxere reizen. Dan is het niet erg lastig om de kaart te rechtvaardigen. De voordelen (die je dan wel een beetje moet uitzoeken) wegen voor mij prima op tegen de prijs. Als je veel minder of minder luxe reist dan zou ik die kaart niemand aanraden: De Relatiemanager, toch het selling point zo vindt Amex, vind ik niet super, zij kunnen of willen niet veel. Bij events is ook lang niet altijd genoeg plek voor iedereen dus je wordt vaak teleurgesteld. De benefits tov Platinum zijn marginaal te noemen. Toen ik van Platinum overstapte was ik erg tevreden over Amex service en ik dacht dat de Centurion weer another level zou zijn maar dat is niet zo. De kaart is m.i. maar voor een kleine groep mensen interessant,
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2020
    Thijsk vindt dit leuk.
  19. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Dat dacht ik al citydweller. Ik reis(de) heel erg veel, en dat werd steeds meer. Het gemak van de lounges en de voordelen van de punten (vooral de tsunami aan FB punten op de KLM kaart die ik zakelijk gebruik) maakte de 2 reguliere platinum kaarten een no-brainer. Maar ik zie gewoon het voordeel voor mijn profiel niet om zo'n zwarte kaart te nemen. Ik reis gewoon niet veel met luxe. Ik reis(de) voornamelijk economie en hotels zijn meestal in de 4-sterren klasse. Die kamer upgrades e.d. zijn me (nu) nog niet veel waard. Ik vind ook dat je er teveel naar op zoek moet gaan. De relatie manager (voor tickets e.d.) gebruik ik nooit. Ik doe het liever zelf, en zal bijv ook geen voordeel hebben aan goedkopere business of first class tickets omdat ik dus nagenoeg nooit koop. Ik heb meer behoefte aan meer XP punten. 15 jaar lang een Royal Wing / Platinum gehad (met 1 jaartje gold er tussendoor helaas). Weet dus wat de voordelen van die kaart zijn. Mijn keuken staat bomvol met huisjes door gratis last-minute upgrades met goedkope economy tickets (als Air France, Northwest en Delta die dingen ook zou geven zou de keuken te klein zijn). Maar ja, de uitgaven --> XP / level miles bestaat niet meer. :-(. Kortom, het is het voor mij gewoon niet waard en als ik een mooi kaartje in mijn portemonnee wil dan pak ik wel een vette 250 GX Pokemon van mijn zoontje. Dat glinstert ook mooi! ;-)
     
    MoonJ, westi, Javadest en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Lijkt me een gezonde manier om er tegen aan te kijken Perksflyer. Ik zou zeggen bepaal wat de waarde is van de 'harde' benefits voor jouw persoonlijke situatie en neem daarop de beslissing. De blingwaarde is beperkt, mensen vallen echt niet in katzwijm als ze de Centurion zien en de belofte van speciale ervaringen en persoonlijke topservice wordt niet waargemaakt.
     
    Ruut en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina