KLM business naar YVR maar geen stoel kunnen reserveren..

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Krekel, 11 jul 2018.

Tags:
  1. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Ik probeer 2 businessclass tickets te boeken AMS-YVR in augustus. De boeking kan ik maken maar voor de heenreis kan ik geen stoel reserveren. Ik boek deze reis als verrassing voor mijn vrouw omdat we iets te vieren hebben echter kunnen ze pas bij het inchecken kijken of we stoelen naast elkaar kunnen krijgen. Hier is niets aan te doen volgens de KLM medewerker. Ik vind dit belachelijk, er zijn nog voldoende stoelen vrij maar deze kunnen niet worden gereserveerd. Voor ons een voorwaarde om deze reis te boeken. Nu ga ik niet met KLM boeken omdat ik het risico niet wil lopen dat we apart zitten, dat zou een enorme afknapper zijn...

    Kan iemand me uitleggen wat de logica hierachter is? (wel kunnen reserveren maar geen stoel kunnen kiezen?). Ik vind dit echt slecht...
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op welke datum wil je precies vliegen? Wil op Expertflyer wel eens zien of de stoelen blocked zijn of dat er sprake is van een IT glitch.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  3. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    10 AUG AMS-YVR

    Reactie KLM is dat wanneer > 80% is volgeboekt dat ze geen stoelkeuze meer accepteren in businessclass... Echt slecht..
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Helaas lijkt dit een nieuwe policy van KLM om klanten met dure full fare tickets en degene die ST elite+ hebben voorrang te geven. Zie ook dit artikel van @TheFlyingDutchboy op de frontpage.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor je reactie, ik denk dat je gelijk hebt... Slechte reclame voor KLM.. Heb gekeken naar alternatief, heen via CDG. Zelfde verhaal voor AMS-CDG...
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De stoelen zijn niet "officieel" geblocked.
    AMSYVR.PNG
    Als ik een one-way zoek krijg ik een full fare ticket, daarbij kan ik gewoon de stoelen selecteren. De logica lijkt inderdaad te zijn dat de middelste rijen gewoon uitgevlakt zijn voor non-elites en discounted fares. De vlucht is al zo goed als uitverkocht in business (nog 2 plaatsen die ze verkopen), anders was het waarschijnlijk wel gewoon mogelijk geweest.

    fullfare.PNG

    Als ik een retourvlucht selecteer dan slaat hij deze stap in het geheel over. Nou ja, dan lekker met een andere maatschappij vliegen toch?
     
    Carel1, thomassmit en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Eventuele andere optie zou kunnen zijn om naar SEA te vliegen en dan het laatste stuk met een auto of op een los ticket.
    Daarnaast zijn er prima alternatieven die ook naar YVR/SEA vliegen. Denk dan aan AA of BA of een carrier als LH of LX.
    Je kunt google flights gebruiken voor meer alternatieven.
     
    thomassmit vindt dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.587
    Trofeepunten:
    273
    Nu ik het een en ander er over lees begrijp ik helemaal niets meer van de stoelenpolicy..Ik heb een business retourtje via KLM geboekt, waarvan één segment met KLM (het stukje AMS-CDG en bij de retour CDG-AMS), en ik kon geen stoelen kiezen, ik log in mijn account bij air france en daar kon ik ze wel kiezen (!?)
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik kan me zo voorstellen dat als je met je partner op reis gaat, die niet per-se blij wordt van een omreis of extra overstappen. Ik zou dan zelfs misschien nog eerder voor een heel andere bestemming kiezen als dat mogelijk is.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Welke andere (zonder al te veel omwegen) AC is een optie maar veel duurder. Ik ga waarschijnlijk heen via AMS-CDG-YVR en terug gewoon rechtstreeks met KLM bij gebrek aan een beter alternatief...
     
  11. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Een andere bestemming omdat KLM niet echt klantvriendelijk blijkt vind ik te ver gaan, ik vlieg minstens 15 keer per jaar maar zal hierdoor toch vaker naar alternatieven gaan kijken. KLM houdt zich van de domme en geven de werkelijke reden niet van hun beslissing geen stoelselectie toe te staan in business class bij de niet full-fare tarieven..
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wat is je budget en op welke datum vlieg je terug? De ene tussenstop is de andere ook niet natuurlijk. Een stop in Toronto of Vancouver zou ik persoonlijk liever hebben dan een stop in de VS of, erger nog, London Heathrow.
     
  13. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    We hebben een optie gevonden, heen via CDG en terug rechtstreeks. Goed te doen, dank!
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  14. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Je kan prima boeken en vervolgens via de AF app stoelen selecteren. Ik kon bepaalde stoelen niet selecteren met mijn Award boeking via KLM, vervolgens platinum lijn gebeld en ze gaven aan dat de stoelen geblokkeerd zijn omdat ik niet de juiste boeking heb. AF app geopend en kon alle stoelen selecteren. Geselecteerd en de KLM app heeft zich ook weer geüpdate met de juiste stoelen.
     
    Carel1, Ambtenaruh, Krekel en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Caroline CF

    Caroline CF Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Dit is natuurlijk idioot dat het via zo'n omweg moet - maar wel handig om te weten!
     
  16. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    374
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Hier heb ik zelf idd ook vaak last van.
    Via de AF app of website kan ik meestal de stoel wel selecteren idd.
    En soms lukt dat ook niet, dan heb ik tot op heden telkens geluk gehad door te bellen met KLM. Zij kunnen mij dan alsnog plaatsen op de stoel die ik graag zou willen.
     
    Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Helaas heb ik deze houding van KLM de laatste tijd ook regelmatig ervaren. Waarom niet gewoon de waarheid vertellen.
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wat is dan 'de juiste booking' volgens KLM? Heb ook een award boeking (O) ben geen AF/KLM FF maar kan alle stoelen selecteren??:confused:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Miya vindt dit leuk.
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @Grouchy waarom ga je naast je stoel zitten? ;)

    Ik begreep eigenlijk uit het verhaal, dat zodra er x-aantal stoelen bezet zijn, er niet meer gekozen kan worden tot check-in. Heb zelf net een award geboekt, ook BC in O, maar kon nog alles kiezen. Er was nog ongeveer 50% beschikbaar.
     
    Carel1, Ambtenaruh en Grouchy vinden dit leuk.
  20. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Excuses voor de late reactie maar achteraf ben ik toch prima geholpen door de KLM via twitter. We konden eenvoudig schuiven met onze reisdata en hebben gekozen voor wat andere data met meer beschikbaarheid zodat we ook direct de stoelen konden reserveren. Het blijft onduidelijk maar het is voor ons goed opgelost. Volgende maand staat de volgende trip gepland naar YYZ dit keer en die is geboekt zonder problemen. Ik merk wel dat de businessclass tarieven behoorlijk fluctueren naarmate de reisdatum dichterbij komt. Op tijd boeken in business scheelt vaak toch een hoop geld.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina