China Airlines

Discussie in 'SkyTeam' gestart door ribruijn, 17 jul 2023.

  1. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Voor de verandering vlieg ik eens met China Airlines via Taipei naar Shanghai. Dit omdat KLM (nog) geen premium economy op de 777 heeft naar Shanghai, en China Airlines op de 787 wel. Of ik nu KLM, Delta of Air France vlieg, altijd loop ik standaard bij KLM priority naar binnen met mijn Plat status. Maar zie ik nu goed dat ik opeens naar Terminal 3 moet? Apart voor Skyteam maatschappij… Of hebben maatschappijen als Garuda en Korean Airlines dat ook eigenlijk?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    3.227
    Trofeepunten:
    483
    Garuda heeft dit in ieder geval ook. Eenmaal langs security en paspoort controle kun je wel gewoon de KLM Crowne Lounge gebruiken (indien je geen Privium Plus hebt natuurlijk).
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    1.989
    Trofeepunten:
    298
    China Airlines heeft eigen check-in counters. Meestal rond balie nummer 24 ofzo. Dus daar moet je zijn om in te checken.
    Air France, Delta en KLM werken echt samen en dan kan je wel bij KLM balies inchecken.

    Mocht je alleen handbagage hebben, je kan in principe ook via vertrekhal 2 door de beveiliging en daarna paspoortcontrole.
    In principe is het trouwens wel sneller vanaf Terminal 3 naar de KLM lounge.
     
  4. AA_

    AA_ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Vorig jaar met Saudia verbaasde dit mij ook, maar KLM handelt de check-in van een groot deel van de Skyteam maatschappijen af, maar een deel ook niet, waaronder de al eerder genoemde. Voor de rest blijft alles qua mogelijkheden (security, lounge, instapproces) gelijk.
     
  5. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben in Juni met China Airlines naar Taipei gevlogen en mij verbaasde het ook. In 2020 vlak voor Covid ook met hun naar Maleisie gevlogen en toen deed dacht ik KLM de incheck. Echter ook in Vertrekhal 3 is er gewoon een Skypriority incheck balie ;)
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    1.989
    Trofeepunten:
    298
    Er kan best KLM personeel gezeten hebben, maar het zijn altijd wel eigen balies geweest.
    KLM, Air France en Delta zijn echt een joint venture en doen dus bijna alles echte samen, terwijl China Airlines wel lid is van Skyteam maar verder vooral een aparte luchtvaartmaatschappij is, net zoals Saudia.
     
  7. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben meerdere keren business met China Airlines naar Nieuw Zeeland gevlogen. Er zijn inderdaad eigen balies maar wel met KLM medewerkers. KLM doet ook de bagageafhandeling en je kan ook naar de Crown Lounge en gebruik maken van skypriority. Ik was in januari 2020 nog FB gold (dus elite plus), een senior purser heette mij welkom toen ik net aan boord zat. Dat deed hij niet bij andere passagiers. Met prem eco mag je na business aan boord bij China Airlines. De lounge in T1 in Taipei vind ik trouwens het beste.
     
  8. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Betekent dit ook na inchecken bij China Airlines teruglopen naar KLM priority incheck en daar de trap naar boven nemen om zo met priority de rijen voor security te kunnen bypassen?
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    3.227
    Trofeepunten:
    483
    Dat kan zeker, maar is onnodig. Er is ook gewoon priority security aanwezig in T3 hoor. Zowel voor Skyteam Elite leden als Business Class passagiers. Nota bene, de betere airlines vertrekken vanaf T3 op Schiphol.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    1.989
    Trofeepunten:
    298
    Of het onnodig is hangt van het moment van de dag af. Als het namelijk heel druk is, juist als 'de betere airliners' vertrekken kan de paspoortcontrole het op die positie vaak niet aan waardoor ze de security check stil leggen, of dat ze de capaciteit terugschroeven tot 1 passagier per rij die tegelijkertijd gecontroleerd kan worden.

    In dat geval kan je veel beter kiezen voor vertrek 1/2 omdat de security daar niet wordt stilgelegd, en als het daar druk is bij de paspoortcontrole kan je altijd nog de schengen-non schengen paspoortcontrole beneden proberen waar het ook druk kan zijn maar in ieder geval de automatische paspoortcontrole dan open gaat.
     

Deel Deze Pagina