Zomer rijen Schiphol met Business class Ticket?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Perksflyer, 10 mrt 2023.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Al lang niet meer via AMS gevlogen (woon in buitenland), maar vertrek deze augustus nemen we een vlucht naar FRA en dan door naar India. We vliegen in business. Die Schiphol rijen buiten op TV waren niet mis, maar is er misschien een speciale rij voor business class?
     
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    LordH, Perksflyer en bedeve vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Hoi Perksflyer! Hier is destijds een compleet topic over geweest. Korte antwoord: zeker, Priority-passagiers (businessclass, FQTV, Privium) hebben een eigen rij.
    Mag er op deze een slotje :)
     
    Perksflyer vindt dit leuk.
  4. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Er is een
    Niet zo in die algemene termen, maar ...
    Geeft jouw gekozen vervoerder en status je toegang tot de Sky Priority route ?
    Heb je een Privium account ?
    Er is de ineens populair geworden Schiphol " Meet and Assist " dienstverlening.
    https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/diensten/meet-en-assist

    En er is een een VIP dienstverlening die je als BC reiziger helemaal laat wentelen in een leisure sfeer...
    https://luxuryairportservices.com/nl/services/terminal-services

    Wat een keuzes.
    PS ; Mijn laatste timing van het moment van uit de trein stappen tot aan richting lounge lopen was 13 minuten...
     
  5. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    We gaan met Lufthansa naar FRA en verblijven in het Sheraton die nacht. Geen Privium meer, ik reis nu veel te weinig om van de Amex platinum gebruik te maken. En al tien jaar geen FD Royal Wing / FB platinum meer... wat een ellende. ;-) Hopelijk regelen de Duitsers wat voor ons, want een prettige reis begint zonder lange rijen :-D
     
    Jorni vindt dit leuk.
  6. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Een echte reiziger regelt het zelf...
     
    Godenzoon14 en VinceG vinden dit leuk.
  7. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Wat is dat nu weer voor een opmerking?
     
  8. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Pff…zucht
     
    Perksflyer vindt dit leuk.
  9. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Dat dacht ik dus ook. Welke tactiek wil je toepassen dan als je gewoon achteraan mag sluiten omdat het enkel SkyTeam business class passagiers zijn die mogen doorlopen? Ergens er tussen sneaken? Of een of andere smoes verzinnen? Als reiziger kun je inderdaad heel veel zelf regelen. E geloof me, na zo'n 800 vluchten heb ik het nodige meegemaakt waarbij er wat van mijn creativiteit en verbaal vermogen gevraagd werd. Maar een rij is nog steeds een rij.
     
    Jorni vindt dit leuk.
  10. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Eens! De opmerking is totaal overbodig en ik vind het ook naar arrogantie ruiken, wat totaal niet past op dit forum…Iemand die niet verbaal sterk is of niet de financiële middelen heeft om o.a. rijen te skippen kan nog steeds een ‘echte’ reiziger zijn…

    Maar gelet op zijn berichten op ander forum is zijn reactie niet onverwachts ;)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat iedereen hier wel flink veel gereisd heeft. Ik wist niet goed hoe ik het moest opvatten (arrogantie, gewoon een geinige opmerking). Ach, ik heb elk soort reiziger wel meegemaakt, inclusief duizenden klanten. Er is overigens niks mis mee om wat oplettender te zijn dan andere reizigers als het gaat om aan de andere kant van de security te komen. Bijv. als je ziet dat er een douanier naar een hokje toeloopt kan jij de eerste zijn die daarvoor staat als zijn gordijntje omhoog gaat (een beetje zoals bij de supermarkt). Maar een ding staat vast, het feit dat je C of F kunt betalen, of je een platinum kaart hebt of wat dan ook, betekent nog niet dat je op andere neer hoeft te kijken.
     
    MRB, MollyMoon, Roberto en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    Ter geruststelling: de fasttrack beveiliging is (gelukkig!) niet uitsluitend voor Skyteam partners. Ook bij andere maatschappijen kun je gebruik maken van fasttrack als je Business Class vliegt of elite status hebt.
     
  13. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Tis nix meer of minder dan spelen met taal.
    Jouw opmerking te hopen dat de duitsers iets voor jou gaan regelen is voor mij aanleiding om jou aan te zetten dat vooral zelf te doen....

    Er waren twee andere " doe het zelf " mogelijkheden die ik aangaf waar jij wellicht overheen gelezen hebt..,

    Er is de ineens populair geworden Schiphol " Meet and Assist " dienstverlening.
    https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/diensten/meet-en-assist

    En er is een een VIP dienstverlening die je als BC reiziger helemaal laat wentelen in een leisure sfeer...
    https://luxuryairportservices.com/nl/services/terminal-services
     
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Maar is die ingang op AMS bij de sky priority check in (met die trap omhoog) ook voor niet-skyteam? dus als je met business class egypt air gaat bijvoorbeeld? Of is die fast track ergens ander?
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    De meeste niet-Skyteam airlines vertrekken vanuit terminal 3.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.724
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Dat klopt maar je mag bij beide doorgangen naar boven als je aan de voorwaarden voldoet.
    De ingang bij vertrek 3 is eigenlijk ook handiger voor de KLeM lounge en op de meeste tijden ook rustiger, zo rustig dat je na de shortcut in de gewone rij terecht komt omdat er simpelweg niet genoeg aanbod anders is.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.159
    Trofeepunten:
    483
    Yep en andersom idem dito, je kunt ook gewoon naar T2 gaan en Skypriority gebruiken als je met een niet-Skyteam airline vliegt.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  18. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Aan de "achterkant" van rij 9, de business class checkin van KLM is een poortje waar je priority security zone in kan. Zeg maar achter de trap tussen rij 8 en 9 (terminal 2), waar ook de Privium Lounge zit. Als ik mij goed herinner staat er naast het poortje een bord dat alle airlines noemt waarmee je daar toegang kunt krijgen. Misschien kan iemand daar even een foto van nemen en hier plaatsen?
     

Deel Deze Pagina