World Business Class KLM naar welke steden vanaf AMS

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door RobinH, 27 jul 2023.

  1. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik had een vraag over de WBC van KLM/AF, ik ben op zoek naar een goedkope reward of betaalde business class ticket met de WBC. Weet iemand vanaf welke afstand of steden deze beginnen.
    Als ik bijv. kijk naar Marokko of Tunesië, liggen deze wel in een andere continent, maar vlieg je nog steeds European business class, wat een heel andere product is dan WBC.

    Kan iemand mij tips geven over hoe ik het beste kan zien, wanneer het WBC of EBC is.
    Ik had namelijk ook een ticket gezien van Singapore naar Bali. Waar dan EBC staat, maar wel met WBC stoelen.
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.676
    Leuk Bevonden:
    2.449
    Trofeepunten:
    358
    Zolang je een widebody vliegtuig hebt (A330, B787, B777) vlieg je in een WBC stoel bij KLM.
    dit kun je gewoon allemaal vanaf Amsterdam vv boeken. Of je vertrekt vanaf een andere plek in Europa, dan vlieg je EBC naar AMS en WBC naar bijvoorbeeld Azie.

    Je hebt ook een aantal vluchten in Azie, SIN-DPS of KUL-CGK waarbij je in een WBC stoel zit maar de service beperkt is wegens de kortere vlucht.
     
  3. KL_001

    KL_001 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Volgens mij heb je veelal een longhaul vlucht van >2000 Miles nodig. Zelf heb ik net een trip ZYR - CDG - AMS - TLV (retour) achter de rug in business voor €1000 en 108XP. TLV ligt net buiten EBC en is tegenwoordig met de 777-200 weer een WBC. Is een tijdje afgeschaald geweest als EBC met de 737.

    Enkele zaken waar je rekening mee kan houden, als het belangrijk voor je is:
    KL met B777 nog in oude configuratie met WBC in 2-2-2.
    Vluchttijden met de KL vlucht zijn niet ideaal. Aankomst rond 02:30 in TLV en terugvlucht om 04:45.
    AF bied iets betere vluchttijden en vliegt enkele keren met nieuwe configuratie 1-2-1 in de A350.
    Wel KLM huisjes verkrijgbaar als je de KL vlucht hebt.

    Vond het zelf leuk om Israël te bezoeken.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dank je wel voor de tips! Wanneer ik op klm.nl kijk zie ik bij de boeking van KL naar TLV nog wel de B737 staan. Maar er staat inderdaad wel WBC met Flatbeds. Beetje tegenstrijdig. Het gaat mij deels ook om de huisjes ja.
     
  5. KL_001

    KL_001 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Had ik zelf nog niet gezien inderdaad, maar tot 28 oktober wordt de B777-200 ingezet. Daarna weer een downgrade naar de B737. In de B737 natuurlijk geen WBC, maar EBC (en vermoedelijk geen huisjes). Als tip zou ik je meegeven dat als je voor 28 okt daar naar toe wil vliegen en het KL huisje is belangrijk voor je (dus geen AF vlucht), om dan in ieder geval ook naar de prijzen te kijken met vertrek vanaf ZYR als dat voor je te doen is. Scheelt doorgaans aanzienlijk. Van 15 tot 20 okt bijvoorbeeld via klm.be een verschil van ruim E350;

    ZYR - AMS - TLV: E863 (Business Light tarief)
    AMS - TLV: E1222 (Business Light tarief)

    bron met bericht over tijdelijke inzet B777-200;
    Op website van KLM Israel
    (Kan de volledige link nog niet delen, heb nog te weinig gepost op IF)

    Succes
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Op het TLV traject kreeg je in het verleden ook op een B737 KL operated flight een huisje.

    Upgrades in narrowbody's op de KLM AMS-TLV/TLV-AMS vluchten zijn dan ook EBC tarieven. Heb ooit in het verre verleden upgrades voor 79,- voorbij zien komen.
     
    KL_001 vindt dit leuk.
  7. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Je krijgt zelfs in de 737 in de BC een huisje als je naar Tel Aviv vliegt. Al schijnen ze ze weleens vergeten zijn aan boord te brengen, maar dan kan je ze in de lounge wel vragen.
     
    KL_001 vindt dit leuk.
  8. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de extra informatie!
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    264
    Trofeepunten:
    63
    Dat wist ik niet. Toen KLM nog direct naar Beiroet vloog (altijd vol, altijd een 737) was dat in ieder geval niet zo.
     
    KL_001 vindt dit leuk.
  10. KL_001

    KL_001 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Leuke en nuttige aanvullende info :). Ik las namelijk op IF terug dat het zo nu en dan wisselde tussen wel/niet een huisje op deze route AMS - TLV. Vloog laatst zelf met de B777 en dus WBC, maar als het met de B737 was geweest had ik toch mijn twijfels vanwege de eerdere berichten. Bedankt voor het delen in ieder geval ;)
     

Deel Deze Pagina