Brussels Airport gaat vanaf 2024 zeer waarschijnlijk voor vluchten naar de VS preclearence customs invoeren dus daar al door douane. Gaan jullie ook nu vaker vliegen van Brussels Airport? Of zien jullie ook geen meerwaarde omdat de meeste vluchten naar de VS morgenvroeg zijn en je op laatste moment aankomt? https://www.standaard.be/cnt/dmf20200722_93137853
Mwah, Brussels Airport is een redelijke chaos, vooral de ex-schengen zone. De hoeveelheid bestemmingen die ze aanbieden naar de US is ook niet echt super (een korte zoektocht laat voor nu: Baltimore, Chicago, New York (JFK en EWR), Stamford en Washington (IAD) zien). Daarnaast vliegen de meeste legacy carriers niet met hun leukste product op/vanaf Brussel. United heeft de verschrikkelijke 777-200 (2-4-2 opstelling in J, stoelen wisselend voorwaarts en achterwaarts) en Delta vliegt met de 767-300 (stokoud toestel). Mocht het aanbod veranderen en mochten de legacy carriers met hun paradepaardjes (bijvoorbeeld de A350) gaan vliegen, dan verandert dat de zaak wel. Brussels Airport is 50 minuten rijden vs 80 naar Schiphol. *Voor de volledigheid, het is overigens preclearance
Nee die preclearence vind ik niet zo belangrijk. Als ik naar de VS vlieg ben ik er vaak in minder dan 15 minuten doorheen de laatste jaren. Daarnaast vind ik Brussel airport allesbehalve een aantrekkelijk vliegveld.
Schiphol wil nu ook preclearance (bron: Telegraaf 25/11/2020). Ik zeg doen, maar ook Global Entry weer openstellen en koppelen aan privium svp.
Dat koppelen aan Privium gebeurt niet. Preclearance ook niet en dat RTP-NL systeem zou q1 2021 eindelijk klaar zijn. Dan kun je eindelijk Global Entry aanvragen.