Preclearence Brussels Airport

Discussie in 'Nieuws' gestart door Blade23, 22 jul 2020.

  1. Blade23

    Blade23 Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Brussels Airport gaat vanaf 2024 zeer waarschijnlijk voor vluchten naar de VS preclearence customs invoeren dus daar al door douane. Gaan jullie ook nu vaker vliegen van Brussels Airport? Of zien jullie ook geen meerwaarde omdat de meeste vluchten naar de VS morgenvroeg zijn en je op laatste moment aankomt?

    https://www.standaard.be/cnt/dmf20200722_93137853
     
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Mwah, Brussels Airport is een redelijke chaos, vooral de ex-schengen zone. De hoeveelheid bestemmingen die ze aanbieden naar de US is ook niet echt super (een korte zoektocht laat voor nu: Baltimore, Chicago, New York (JFK en EWR), Stamford en Washington (IAD) zien). Daarnaast vliegen de meeste legacy carriers niet met hun leukste product op/vanaf Brussel. United heeft de verschrikkelijke 777-200 (2-4-2 opstelling in J, stoelen wisselend voorwaarts en achterwaarts) en Delta vliegt met de 767-300 (stokoud toestel).
    Mocht het aanbod veranderen en mochten de legacy carriers met hun paradepaardjes (bijvoorbeeld de A350) gaan vliegen, dan verandert dat de zaak wel. Brussels Airport is 50 minuten rijden vs 80 naar Schiphol.

    *Voor de volledigheid, het is overigens preclearance ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee die preclearence vind ik niet zo belangrijk. Als ik naar de VS vlieg ben ik er vaak in minder dan 15 minuten doorheen de laatste jaren. Daarnaast vind ik Brussel airport allesbehalve een aantrekkelijk vliegveld.
     
    lloydje33 en Thijsk vinden dit leuk.
  4. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Ze kunnen beter global entry weer is aan privium koppelen
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Of überhaupt dat RTP-NL eindelijk eens uitrollen...
     
    Ambtenaruh, VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Schiphol wil nu ook preclearance (bron: Telegraaf 25/11/2020). Ik zeg doen, maar ook Global Entry weer openstellen en koppelen aan privium svp.
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Dat koppelen aan Privium gebeurt niet. Preclearance ook niet en dat RTP-NL systeem zou q1 2021 eindelijk klaar zijn. Dan kun je eindelijk Global Entry aanvragen.
     
    Thijsk en Grouchy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina