Korting bij booking.com - vergeet het maar

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door westi, 14 jun 2019.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb lang met ze gecorrespondeerd, maar helaas.

    De situatie: In april heb ik een boeking gemaakt voor een hotel met een link van iemand van het forum. Op de reserveringsbevestiging staat: "You'll get EUR 179,66 on your creditcard after your trip".
    upload_2019-6-14_17-33-10.png
    Dat lijkt mij toch duidelijk.

    Na de trip kreeg ik echter bericht dat ik de reward niet krijg, omdat ik blijkbaar in november vorig jaar deze link al gebruikt zou hebben. Ik kan dat niet achterhalen, maar op het overzicht van de ontvangen rewards staat deze persoon niet vermeld, de enige melding die het zou kunnen zijn is de 4e van onderen, want die is van 25-11-2018, maar daar staat geen naam bij.
    upload_2019-6-14_17-36-33.png
    Als ik deze link gebruikt zou hebben, dan hadden ze toch ervoor kunnen zorgen dat ik niet nog een keer dezelfde link zou kunnen gebruiken, of in ieder geval niet bovenstaande tekst op de bevestiging zetten.

    Mijn argument dat ze direct bij reservering in april hadden moeten aangeven dat ik deze link 6 maanden eerder al gebruikt had accepteren ze niet: had ik maar de voorwaarden betreffende de rewards moeten lezen.
    Mijn argument dat ik de boeking zonder deze korting niet bij hen gemaakt zou hebben accepteren ze niet: had ik maar de voorwaarden betreffende de rewards moeten lezen.

    Met andere woorden, wees gewaarschuwd als je referrals gebruikt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Booking.com is een boevenbende. Zolang alles goed gaat heb je er weinig last van, maar zodra je bijvoorbeeld aanspraak wilt maken op de laagste prijsgarantie (scheelde 300 euro bij mij), dan kan je 6x bellen, word je beloofd om terug gebeld te worden, maar hier komt niets van terecht. Ze hebben me zelfs aangeraden om dan maar bij Expedia te boeken voor de lagere prijs.

    Ook in mijn vriendenkring heb ik al eerder van de problemen met referrals gehoord.

    Waar mogelijk is en blijft het advies om direct bij het hotel of de keten te boeken als dit ook het voordeligst is.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Heb eens een papiertje in de post gehad met een link voor 40 euro cash back. Keurig op mijn rekening gehad.

    Booking.com is op zich prima, maar er staat teveel bende op. Ik normaal gesproken nooit met hen. Alleen op (exotische) bestemmingen waar geen redelijke Marriott, Hilton, Accor, IHG, oid is.
     
  4. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Waarom een nieuw topic openen terwijl er al een topic is waar dit soort ervaringen worden gedeeld?

    Ik ben het verder eens dat Booking beter eerder kan communiceren dat je de link niet mag gebruiken oid.
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Zou toch contact met booking.com proberen te houden. Had eerder gesprek hier op het forum die het zelfde probleem had en uiteindelijk toch de cashback gekregen heeft.
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb 7 mails van ze gekregen en afgelopen week nog 2 telefoontjes. Niets aan te doen. Het enige argument dat ik nog heb is dat niet te zien is welke ik referral gebruikt heb.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Zure gozer ben je, alleen maar onzin posten om je referrals neer te gooien...
     
    Ambtenaruh, VinceG en arjen05 vinden dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Enn... reeds gemeld. Dus die zijn zo *knip*. ;)
     
    Ambtenaruh, lloydje33, arjen05 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Same here :)
     
    Ambtenaruh en Erwin vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Haal je quote ook maar weg.. post is al weg maar de link staat nog in je quote.. dat gunnen we ze niet.
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Kijk eens goed naar de links ;)
     
    Thijsk, Daan3 en Frankb vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Ik dacht oprecht dat dat de originele link was.. originele bericht was al weg toen ik het las :):)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  13. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nooit problemen bij booking.com gehad... Lucky me? of? :).

    Is het...





    helemaalniks.nl

    :D:D:D:D:D:D:D
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  14. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Je bericht is alweer van even geleden, maar ik kwam zojuist nog een uitspraak tegen van de Stichting Reclame Code met een case die weliswaar niet 100% vergelijkbaar is, maar wel er heel erg op lijkt.

    In deze case gaat het ook om Booking.com, en dan om de (gedrukte) vouchercodes die ze gebruiken. Op de vouchers zelf staat niet dat deze codes slechts eenmaal geldig zijn, dat staat alleen in de (actie)voorwaarden. De Stichting Reclame Code heeft daarover aangegeven dat dat onvoldoende is om een consument aan deze voorwaarde te houden. Samenvattend: de klant had de vouchercode meerdere keren moeten kunnen gebruiken.

    De volledige uitspraak: https://www.reclamecode.nl/uitspraken/resultaten/reizen-en-toerisme-2019-00492/252574/
     
    Daan3, Nasil, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.351
    Leuk Bevonden:
    1.177
    Trofeepunten:
    223
    Ik ga even lezen, mss iets van te gebruiken. Thx.
     
  16. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Gezien het andere booking.com topic tijdelijk op slot zit, iemand een idee waar 40 euro kortingsbonnen te vinden zijn tm 30 oktober 2019? Vorige maand stonden ze in de Linda (tm 30 september). Ik heb wel nieuwe gevonden tm oktober op marktplaats, maar koop liever het tijdschrift en haal de bon daar uit. Thanks
     
  17. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Voor de liefhebber: www.booking.com/s/92zh2s5q6f.
    €40 korting bij boeking vanaf €240. Geldig tm 30 okt.
    Bon zat bij een bestelling van bol.com, en ik kan m helaas niet zelf gebruiken.
     
  18. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Let op. Deze kan meestel maar één keer gebruikt worden.
     
  19. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Klopt,
    Wie het eerst komt.......
     
  20. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Booking.com blijkt gestopt te zijn met zijn VriendenVoordeel. Iemand toevallig nog ergens op een andere manier een mogelijke korting voorbij zien komen?
     

Deel Deze Pagina