Hoe te boeken / domestic USA

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Rem76, 20 mei 2020.

  1. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Goeiemiddag.
    Hopende en uitgaande dat de situatie in september alleen maar is verbeterd, wil ik het volgende aan jullie vragen.

    In september heb ik een vlucht AMS-CDG-SFO (en retour) geboekt. Nu moet ik nog van SFO naar LAS geraken. Ik zag al dat Delta dit aanbiedt via LAX of SLC.
    Hoe kan ik dit het beste boeken? Via DELTA website, KLM Platinum service, andere manieren?
    Hoe zit dat met XP sparen? Zit daar dan nog verschil in hoe ik het ticket boek?

    Ik heb FB Platinum, ook lid van programma van Delta, maar die teller staat op 0.
    Uiteraard alle corona-gerelateerde omstandigheden zijn lastig in te schatten.

    Thanks
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Hoe je het ticket boekt maakt niet zoveel uit. Als je bij Delta boekt krijg je Miles over de afstand die je vliegt ipv de ticketprijs bij KLM. Voor het aantal XP maakt het niks uit want je vliegt domestic. Dit is in eco 2XP per segment. Persoonlijk zou ik de miles lekker bij KLM neerzetten aangezien je al Platinum bent. Hierdoor heb je dan ook je gebruikelijke voordelen met SkyPriority.
    Echter heb je op een domestic ticket alleen toegang tot de lounge als de vlucht op dezelfde dag is als je internationale vlucht. Is dat niet zo? Dan heb je helaas pech.
    Eventueel kun je een reguliere AMEX Platinum kaart gebruiken om binnen te komen in de SkyClub.
     
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Je kan ook gewoon rechtstreeks vliegen met UA of Alaska bijvoorbeeld. Op een binnenlandse vlucht mag je bij Delta toch de lounge niet in dus dat wordt een saaie boel daar in SLC. XP is ook minimaal bij domestic vluchten.
     
  4. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor jullie tips en uitleg.

    Vlucht naar SFO is al geboekt, dus met UA of Alaska is minder interessant.

    Ik heb ook een reguliere AMEX Platinum kaart, dus de lounge moet goedkomen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Meestal zijn die domestic tickets alleen te boeken bij Delta (of via OTA bij Delta). Platinum servicelijn is nog wel eens bereid ze te boeken als je inderdaad aansluitend een KL-ticketed vlucht hebt.

    Voordeel van een Delta boeking met KLM platinum status is dat skypriority en bagagevrijstelling voor een x aantal personen in je boeking geldt, ipv alleen voor jezelf zoals bij KLM.
     
    Ambtenaruh, loualex1399 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  6. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dat bij delta alle personen in mijn boeking extra bagagevrijstelling kreeg wist ik helemaal niet. Ik dacht altijd dat het een fout was in de app:D.

    Geldt dit ook voor intercontinentale vluchten naar de vs?
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Yup.
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  8. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ha, dat is nieuw dan. Er staat trouwens niet dat het ook voor FB leden geldt.
     

Deel Deze Pagina