Gebruik uw Miles voor CO2ZERO nu met XP?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alfa_x, 10 jan 2022.

Tags:
  1. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik kreeg vandaag een email van KLM en een van de punten viel mij op, ik citeer:
    "Als Flying Blue-deelnemer kunt u vanaf 2022 uw Miles inwisselen via ons CO2ZERO-programma en zo uw ecologische voetafdruk verkleinen. Wanneer u voor deze mogelijkheid kiest, ontvangt u extra Experience Points."

    Heeft iemand meer informatie hoe dat zit? Ik kan nergens informatie vinden hoe dit te gebruiken
     
  2. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Heel interessant!
    Eerdere initiatieven op het gebied van Miles inzetten/kopen/verkopen waren niet voordelig. Waar gokken we op? 5000 Miles voor één XP?
     
  3. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Als ik nu in mijn boeking voor aanstaande donderdag kijk (BON-AMS in WBC) dan kan ik de CO2 compenseren voor € 5,47 of 1090 miles. Er staat nergens iets vermeld over xp's die ik hiervoor zou krijgen.
     
  4. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik gok eerder op 1000 miles voor 1 XP maar met een grens van maar een paar extra XP per vlucht
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben wel lid van het (U)XP2ZERO programma van KLM, dat draait elk jaar op 1 januari. :D
     
    SanderDekker, Tim82, Urbanjazz en 14 anderen vinden dit leuk.
  6. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Ik las het ook in de mail van KLM. Maar zowel op de Nederlands-, Frans- als Engelstalige websites van KLM, Air France en Flying Blue zelf lees ik er weinig extra over. Heb mijn contact bij Flying Blue om uitleg gevraagd.
     
    Carel1, Ruut, MdT en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    63
    Ik houd dit draadje met belangstelling in de gaten, op het moment dat de miles/XP verhouding ietwat gunstig is vergroen ik graag m'n vluchten :D
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Vergroening gebeurt door overstappen niet te belonen met extra XPs. Gewoon end to end XPs uitkeren, dan kunnen ze de helft van de vluchten tussen AMS en CDG schrappen. En benieuwd of er überhaupt nog een vlucht naar Krakau nodig is in het weekend.
     
    George1, Amsterdam, Tim82 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Als de bc prijzen van directe routes dan ook de prijzen van de overstapreisjes worden vind ik het best...
     
    Tim82, Urbanjazz, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    En dat is de volgende oplossing voor verduurzaming: bereid zijn ervoor te betalen. Consumenten en bedrijven, iedereen wil verduurzamen. Behalve als het hun eigen portemonnee / winstgevendheid treft.
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    937
    Trofeepunten:
    143
    Tja, bereid zijn of kunnen betalen zijn ook twee verschillen natuurlijk. Willen niet terug naar het model van 40 jaar geleden dat vliegen alleen voor de 'elite' was. Verduurzamen is in mijn ogen een betere infrastructuur voor vliegalternatieven neerleggen, en niet maar hogere belastingen blijven heffen waarna daarvan vervolgens bizar weinig wordt geinvesteerd in verduurzaming...
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Wil helemaal niks zure appel
     
    beuse242, lloydje33, Urbanjazz en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Het zou een mooi begin zijn als vliegen eerlijker wordt. Het niet of nauwelijks belasten van brandstof voor de luchtvaart is natuurlijk onzinnig. Voor €1 (voor belasting) door europa vliegen is natuurlijk ook onzin.

    Ik heb weleens gekeken naar CO2 compensatie maar mijn probleem is is dat deze projecten vaak in landen gedaan worden waar er niet zo nauw gekeken word. Een boom moet gemiddeld 10 jaar groeien om de CO2 te compenseren maar nergens wordt dat gegarandeerd.
     
  14. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Als ik op deze manier meer XP kan krijgen, dan valt de noodzaak van een xp-run of een extra overstap op Parijs op den duur wel weg.
    Na het starten van deze thread heb ik helaas niet extra informatie kunnen vinden over de uitvoering of hoeveel XP je zou kunnen krijgen.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Eerlijker vind ik mooi, maar dan graag voor ieder vervoermiddel. De NS ontvangt via ProRail € 2 miljard subsidie per jaar. Zonder die subsidie zou een treinkaartje 2x zo duur worden.
     
    Grouchy, MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  16. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Als Thalys niet 2-3-4x zo duur was als een vlucht, dan zou ik altijd de trein nemen naar Parijs. Het zelfde voor veel andere bestemmingen in Europa.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De infrastructuur voor treinen is veel duurder dan voor vliegverkeer.
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Dat is een manier om er naar te kijken maar ik vind zelf dat openbaar vervoer (helemaal binnenlands) toch iets anders is dan vliegen.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vliegen is ook openbaar vervoer.
     
    bedeve, FlyingFonz, MoonJ en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Bedankt voor deze inhoudelijke bijdrage en, hoe noemde @Godenzoon14 het ook alweer, de toegevoegde waarde.

    Voor degenen de andere posts op het forum lezen en de context zien; het punt dat ik wilde aanbrengen is de bijzondere keuzes die KLM maakt inzake duurzaamheid. Aankondigingen over het afschaffen van Flying Blue pasjes en bagagelabels, best leuke en gewaardeerde hebbedingetjes voor veel klanten, terwijl diezelfde trouwe klanten aangemoedigd worden dmv extra XPs om extra vluchten maken om van a naar b te komen ipv direct te vliegen. Ik ontmoedig dat vliegen helemaal niet, in mijn suggestie zit al lang de aanname dat iemand van a naar b gaat vliegen, ongeacht zijn reden.

    Mijn vlieggedrag is niet aangepast vanwege de duurzaamheidsdiscussie, ik heb er ook geen bijzondere mening over gezien het mijn expertise niet is en het me aan voldoende kennis ontbeert. Hoe beursgenoteerde bedrijven draaien is mijn expertise wel, en daar zie ik vanuit KLM met name activiteiten die de aandeelhouders tevreden houden onder de vlag van duurzaamheid. Logisch, het is geen charitatieve instelling.

    Vandaar mijn suggestie om origin-destination XPs uit te keren. Dat in combi met verder goede initiatieven zoals de bijdragen aan elektrisch vliegen en de brandstofmixen, kan zowel aan bedrijfs- als klantzijde zoden aan de dijk gaan zetten.
    En laat iemand die silver wordt gewoon weer bagagelabels krijgen en de passagiers in WBC weer de keuze hebben voor een echte hamburger.
     
    bedeve, George1, ppt en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina