Ervaringen met helpdesk earnonline / FB

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door FritsJ, 11 dec 2019.

  1. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb aardig wat vragen uitstaan bij de helpdesk van Flying blue over met name de earnonline site. Een aantal aankopen is niet bevestigd. Ik merk dat het lang duurt voordat ik antwoord krijg.

    De vraag waarom de TicketBar link niet werkt dateert al van 25 november en daarop heb ik nog steeds geen antwoord.

    Wat is jullie ervaring? Helpt het om de helpdesk te bellen?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb ook eens een melding gemaakt omdat er iets niet goed ging via Earn Online, maar ze begrepen er bij de helpdesk helemaal niks van en dachten later zelfs dat ik het over een vlucht had. Toen heb ik het maar opgegeven.
     
  3. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik wacht al vanaf mei en augustus op antwoorden. Maar gewoon iedere keer achteraan zitten en niet opgeven dan krijg je uiteindelijk de Miles!
     
  4. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de tip, ik zal maar even doorgaan met e-mails sturen :D
     
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Er staan bij mij nog 2 transacties open van 2018, nooit iets van gehoord.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ook mijn ervaring. Na eerste melding dat er een transactie ontbrak kreeg ik snel een reactie, daarna bleef het stil. Soms meerdere reminders voor nodig om ze weer in beweging te krijgen maar uiteindelijk komen de miles wel.
     
  7. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Ik doe ook een behoorlijk aantal (zeg maar zeer veel) transacties via deze website en heb in het afgelopen half jaar redelijk wat keertjes verzoeken gedaan om miles aan te vullen waar we recht op hadden. Het wordt vaak netjes opgelost en soms zelfs coulance. Ik ben overall dan zeer tevreden over FB earning.

    Een paar tips:
    - Als je binnen 24-36 uur geen bericht hebt: miles pending/miles transactie in behandeling weet je eigenlijk dat er iets niet goed gaat.
    - Je kan na vier dagen hier dan al de eerste email over sturen. De mails zijn namelijk een aantal uren "onderweg". De vijfde dag wordt het behandeld.
    - Die mail behandelt dan dus de vraag waarom je nog geen bevestiging hebt van de transactie, zo bouw je historie op en kunnen ze gelijk meelezen als je belt.
    - Bestellen via een browser met gebruikmaking van een VPN geeft bij sommige winkels een probleem.
    - Bestellen met een browser met adblocker op één van de webpagina's die je "passeert" geeft problemen bij sommige winkels. ( je blokkeert bijvoorbeeld een cookie op awin.com of awin1.com. Alle transacties lopen via awin)
    - Minste problemen hier bij gebruik Chrome browser, Firefox ook met adblocker uit toch nog wel eens problemen.
    - Toch nog problemen? (dus geen melding miles pending bijv) Zorg dat automatisch inloggen via website aanmelding (Firefox) aanstaat.
    - Als je een voucher gebruikt heb je grote kans dat je de referral code van FB earning omzeilt en wordt er geen transactie meer geregistreerd via awin1.com
    - Als je goederen in je winkelwagen (ww) doet en daarna pas beseft dat je de aanschaf via de FB earning site wil doen, maak dan eerst je ww leeg. Als je via FB earning inlogt, naar de betreffende site gaat en vervolgens direct je ww afrekent, heb je kans dat de referral van FB niet goed gaat. Soms gaat het toch nog wel goed gelukkig als je deze vergissing maakt (aliexpress).
    - Sommige bedrijven hanteren vreemde regels die niet vermeld worden op de site van FB earning. Neem bijvoorbeeld Drogisterij.net.... als je 1 doosje bestelt geen problemen. Bij aanschaf van drie keer dat doosje in 1 bestelling zegt Drogisterij.net dat dit een bulkaankoop is waarvoor FB miles niet gelden. Dit is netjes rechtgetrokken door FB earning online.
    - Positieve vermelding: Bol.com achter VPN en adblocker aan, keurig miles toegekend.

    My two cents
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2019
    Amsterdam, VinceG, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heldere uitleg, die adblocker zal dan laatst een probleem geweest zijn. Alsnog opgelost gelukkig.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  9. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor de tips! Ik ben al door de tweede ronde van e-mails heen denk ik want ze vragen om betaalbewijzen. Sommige antwoorden zijn wel erg simpel om tijd te winnen..... "ik zie de transactie niet in je historie staan... ", "je hebt waarschijnlijk niet via onze site besteld", "Voordat ik uw verzoek kan behandelen, moet ik eerst een aantal dingen uitzoeken.", "ik zie geen kliks op deze winkel" (wel dus).

    Enfin, lange adem hebben dus....;)
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  10. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt! Ja, is inderdaad kwestie van lange adem. Ik zie in jouw bericht de standaard procedure van FB Earning. Betaalbewijzen is inderdaad 2e tranche :)
    Grt Johan
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Gisteren bij Bol.com wat besteld voor 150 euro. Volgens mijn berekening (en ook die op de earnonline pagina) zou ik 180 miles moeten krijgen.

    Zie ik zojuist in de mail van Flying Blue dat ik 73 miles krijg voor mijn aankoop, hoe ze aan dit aantal komen is mij een compleet raadsel.
    Nu gaat dit om heel kleine aantallen, maar toch vind ik het vreemd.
     
  12. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Wellicht ten overvloede maar valt je aanschaf onder het volgende:

    "Er geldt een lagere beloning voor witgoed, elektronica, notebooks & pc’s, tablets & mobiel. U ontvangt geen beloning over de aankoop van Nederlands- en Friestalige boeken. Er worden geen beloningen toegekend aan aankopen uit een bedrijfsaccount (bulk). Beloning is exclusief BTW."

    180 miles wordt het vrijwel nooit als je BTW eraf haalt. Tenzij er weer een hogere vergoeding is van je aanschaf vwb miles bij Bol.

    Ik kreeg bijv voor een horloge wel BTW "meegerekend" in miles uitkering.
    (23/12/2019: lijstje met tips in previous topic aangevuld)

     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2019
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Oja, BTW natuurlijk, daar had ik niet aan gedacht! Sorry Flying Blue... ;)
     
    Carel1 en Johan10 vinden dit leuk.
  14. FabianMR

    FabianMR Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Een vraag die misschien niet helemaal past, maar toch te maken heeft met Flying Blue Earnonline. Tussen de winkels staat ook de ANWB. Nu ben ik zelf al jaren lid van de ANWB, maar ik vraag me af of je de 600 miles alleen kan krijgen als je na het drukken op de link een abonnement afsluit. Of dat je deze ook nog kan ontvangen als je al lid bent? Heeft een van jullie daar toevallig ervaring mee?

    Bijvoorbeeld Ziggo en T-Mobile staan er ook bij, dat zijn naar mijn inzien ook meer abonnementen dan echt een product wat je eenmalig bestelt/koopt. Dus voor die geldt hetzelfde.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  15. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    We zijn ondertussen een paar maanden verder en ik kan inderdaad bevestigen dat de Chrome ad-blocker uBlock origin de meeste transacties in de weg zat. Zelfs al liet ik awin tijdelijk unblocken.

    De strategie die ik tegenwoordig hanteer is dat ik de ad-blocker uitzet vlak voordat ik een bestelling doe via earnonline en dit gaat eigenlijk altijd goed.

    De FB-helpdesk is supertraag en heeft volgens mij nog steeds op een aantal bestellingen niet gereageerd. Dit laat ik maar even zo...
     
  16. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Het is niet zozeer de adblocker zelf, maar de filter lists die je hebt geselecteerd. Ik heb zelf tegen het begin van het jaar twee bestellingen bij bol.com geplaatst via earnonline zonder uBlock origin uit te schakelen en daar heb ik inmiddels zonder problemen de FB miles voor ontvangen.
     
  17. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    klopt, bol.com was één van de uitzonderingen. Die miles kreeg ik ook met uBlock aan maar dat was één van de weinige shops waarbij het wel goed ging
     
  18. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    221
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels geeft Bol.com helemaal geen extra miles meer (Temporarily unavailable) maar staan ze nog wel in het overzicht.
     
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Adblockers kunnen inderdaad de affiliate cookies blokkeren waardoor je aankoop niet meer wordt geregistreerd. Ik open Earn Online daarom altijd in een andere browser waar ik geen adblockers oid gebruik.
     
  20. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    PJOTR en Bjorn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina