Business class AtlasGlobal superrrr

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Arold, 13 jan 2019.

  1. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Ik reis best vaak en ben heel eerlijk gezegd geen veeleisend type. Als ik maar zie dat men zijn of haar best doet dan ben ik al snel tevreden. Heb verschillende keren business gevlogen bij verschillende maatschappijen. Maar AtlasGlobal wist me te verrassen. Op mijn vlucht van A’dam naar Istanbul werd me een 3 gangen menu geserveerd. Dat heb ik bij andere maatschappijen binnen Europa nog niet eerder meegemaakt. Het 3 gangen diner was ook nog eens goed van kwaliteit en kwantiteit. Voor mensen die willen afvallen is business van Atlas wellicht geen goed idee;-)

    Bij aankomst in Istanbul stond er een privebusje op me te wachten terwijl alle andere passagiers nog lang en ruim in de rij stonden om het vliegtuig te verlaten en plaats namen in een grote bus. Ik had het vliegveld vermoedelijk al verlaten terwijl de overige passagiers nog door de paspoortcontrole heen moesten.

    Ik was er eigenlijk zo verbaasd over dat ik besloot het hier maar te melden;) Met dank aan de Platinum Service lijn van KLM want zij hadden me spontaan op deze vlucht geplaatst om geen risico te lopen met het stormachtige weer van afgelopen dinsdag. Dat was ook nog eens perfecte service;)
     
    Goldfly, mgo01, AlterEgo en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hoor ook goede verhalen over deze club. Enige jammere is dat je geen miles kan sparen of gebruiken, evenals XP's.
     
  3. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb hier wel gewoon Miles en XP’s voor gekregen. Ze zitten ook in de Skyteam alliantie. Ik ken niet alle uitdrukkingen hier maar volgens mij doen ze aan codesharing met KLM. En wat ik vergeten te zeggen was: jammer dat KLM en Air France alleen water geven met een handdoekje vooraf. Hier kreeg je namelijk juice d’orange. Is net een tikje feestelijker voordat je de lucht ingaat;)
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Oh dat is best bijzonder, omdat ik dit op de KLM-site lees:
    • Atlasglobal heeft 2 reisklassen: Business Class en EkonomiPlus.
    • Op alle Atlasglobal-vluchten hebben Business Class-passagiers hun eigen incheckbalies waar zij tot 1 uur voor vertrek kunnen inchecken. Business Class-passagiers hebben recht op toegang tot de lounge.
    • Aan boord worden gratis dranken, maaltijden en snacks geserveerd. Een speciale maaltijd die op uw religieuze of andere speciale dieetwensen is afgestemd moet ten minste 48 uur voor vertrek worden aangevraagd.
    • Als de eerste vlucht van uw reis (heen- of terugvlucht) wordt uitgevoerd door Atlasglobal (KK), kunt u niet online inchecken. Check dan in op de luchthaven.
    • Flying Blue-deelnemers kunnen op Atlasglobal-vluchten geen Miles sparen of besteden.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik weet in elk geval zeker dat ze niet in de Skyteam-alliantie zitten. Codesharing doen ze wel.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    @Goldfly Het is niet zo bijzonder denk ik, daar @Arold is omgeboekt en dus waarschijnlijk oorspronkelijk een KL vlucht had.
     
    Arold vindt dit leuk.
  7. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ah zo, tuurlijk, dan heeft ie gewoon zn oorspronkelijke miles en xp gekregen. KK geeft normaal gesproken geen miles/xp.
     
  8. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Huh meen je? Da’s raar. Ik zal zo eens kijken of ik een foto uploaden kan van mijn Miles en XP’s. Ik heb gewoon via de KLM app geboekt dus dat zou geen verschil mogen maken. Zou in eerste instantie via Parijs naar Istanbul vliegen maar werd heen op een directe vlucht omgeboekt van AtlasGlobal en kreeg daar uiteindelijk 30 xp’s voor. In eerste instantie 15 maar omdat de oorspronkelijke ticket 30 xp’s bevatte hebben ze dat keurig aangepast
     
  9. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Haha ik ben dus duidelijk niet zo bedreven en bekend met alles rondom Skyteam;) Sowieso snap ik hier met enige regelmaat niet alles exact vanwege alle afkortingen en codes die rondgestrooid worden Ben echt een amateurtje;)
     
    Musliston vindt dit leuk.
  10. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Aardige maatschappij om mee naar Istanbul te gaan - bij mijn ervaring was de service ruk, maar stoel en eten prima. Grappig, want het wordt meer als budgetmaatschappij gezien.
     
    Arold vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina