American Express acties 2019

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door james44, 10 jul 2019.

  1. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Hi allemaal!

    Ik ben een nieuw lid en heb recentelijk Amex ontdekt. Het forum en de website zelf heeft al een hoop info geboden! Daarvoor ten eerste dank.

    Ik wil mijn eerste Amex kaart aan gaan vragen. Na veel op de website te hebben gekeken en een aantal keer contact opgenomen te hebben met Amex, zit ik nog met een twijfel. Ik ga de kaart gebruiken om mijn advertenties te betalen via Facebook. Dat is genoeg om de €5000 in 3 maanden te overtreffen (wat bij Platinum dus Membership Rewards op zou leveren).

    Echter, Amex heeft momenteel helemaal geen acties voor nieuwe leden met Membership Rewards bij Gold of Plat. Ook bij nabellen willen ze geen uitzondering maken en ze willen ook niet vrijgeven wanneer nieuwe acties online komen.

    Omdat je in Nederland veel langzamer spaart als in bijvoorbeeld USA, wil ik die welkomstbonus wel graag meepakken. Heeft iemand enig idee hoevaak die acties veranderen? Ik vond de 3 maanden gratis + 20k punten wel aantrekkelijk. Maar dat was 2 maanden geleden geloof ik? Het huidige aanbod van eerste jaar 50% korting vind ik niet erg aantrekkelijk.

    Overigens wil ik de Platinum waarschijnlijk alleen de eerste 3 maanden aanhouden voor die MR. Daarna downgraden naar Gold. Kan dat en neem ik dan me punten gewoon mee?

    Wat raden jullie gezien de situatie aan nu te doen?

    Alvast dank voor het meedenken!
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    James44,

    Welkom op IF!

    De acties van amex komen en gaan, en sinds zeer recentelijk zijn ze weer beter geworden dan de opgelopen maanden.

    Meest interessante optie is nu de Gold card die het eerste jaar gratis is en waarbij je 20k aan MR punten krijgt.
    De Platinum is 50% korting (dus 351€ per jaar) mer dezelfde 20k aan MR punten. Alleen als je veel van de priority pass gebruik gaat maken icm bv Previum op Schiphol dan wordt die financieel interessant. Of als je echt veel geld over de kaart laaf lopen icm bv de statussen die je er gratis bij krijgt.

    Beste strategie lijkt mij voor jouw om re beginnen met de Gold kaart en te kijken of er nog een mooie upgrade bonus naar Platinum in zit na (minimaal) 6 maanden.
     
  3. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Hi Justin, dank voor je snelle reactie! Ik zie deze acties niet staan op de Nederlandse website van American Express, zou je voor me kunnen checken of dat nog steeds zo is bij jou?
    In dit geval zou het voor de MR niet uitmaken welke ik neem en zou een downgrade dus ook niet nodig zijn..?
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Exact!
    Check even je direct Messages op IF. Ik heb je daar info gestuurd hoe je die actie kan vinden.
     
  5. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Je komt op die actie terecht via een persoonlijke uitnodiging van een bestaande Amex klant, bv. hier bij een aantal forumleden in de handtekening onder de reacties.
     
  6. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dacht inderdaad al dat dan via een referentie ging. Leuk voor beide partijen! :) Bedankt
    Vroeg me nog even af, uit ervaring/verleden, komen er of zijn er ooit acties geweest waarbij de MR welkomstbonus bij uitgeven van X bedrag hoger zijn dan de 20.000 MR die ik krijg via jullie links? Of is er in Nederland nooit iets als een 30.000-50.000MR welkomstbonus als je €5000+ uitgeeft in de eerste 3 maanden?

    Ik vroeg me ook nog af, stel dat ik een van jullie referentie links gebruik, ontvang ik dan - indien Amex een welkomstbonus actie heeft zoals hierboven - deze punten dan er nog bovenop? Dus bijv. 20.000 referentie + 20.000 indien ik €5000 uitgeef = 40.000? Of is het kiezen tussen de 2..?
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Meestal is er een minimum spend van €500 in 3 maanden om de bonus te krijgen, Het is nog niet voor gekomen dat een bonus hoger werd als je meer uit gaf in een X periode. Wel krijg je over die uitgave natuurlijk MR punten.

    Na een jaar kan je altijd met amex bellen en kijken of ze je willen behouden tegen een nieuwe bonus en of korting of dubbele miles. Afhankelijk van je spend zijn ze dan wel wat guller.
     
  8. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Wat ik bedoel is eigenlijk of de bonus ooit hoger is geworden bij het uitgeven van X bedrag in 3 maanden dan dat het bij de laatste acties was (7500 voor Gold, 20.000 voor Plat). Want dan hoef ik niet te wachten en kan ik net zo goed jullie links gebruiken.

    Rust mij alleen nog te vragen hoe dat zit met mijn laatste vraag; ''stel dat ik een van jullie referentie links gebruik, ontvang ik dan - indien Amex een welkomstbonus actie heeft zoals hierboven - deze punten dan er nog bovenop? Dus bijv. 20.000 referentie + 20.000 indien ik €5000 uitgeef = 40.000? Of is het kiezen tussen de 2..?''
     
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Nee, je krijgt de 20.000 punten als je 500 euro uitgeeft in de eerste drie maanden. Het voordeel van de referentielinks is dat je een gratis card (voor gold). dat aanbod krijg je anders niet.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2019
  10. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dus de tekst die bij de referentielink staat: 'Ontvang tijdelijk 20.000 Membership Rewards punten' moet eigenlijk nog bij komen te staan 'Indien u €500 uitgeeft in de eerste 2 maanden'?
    Deze zou dus, indien er wel een actie op de site van Amex was voor nieuwe leden, deze MR punten vervangen?
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, staat ergens in de voorwaarden


    Dit is al een actie-aanbod. Het normale aanbod is 10.000 punten
     
  12. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Kan iemand een Platinum link sturen, dan kan ik Gold en Platinum offers vergelijken.
     
  13. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt geen andere link nodig, je kan op de Amex site op verschillende punten (oa onderaan de pagina) de juiste kaart selecteren.
     
  14. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Link is hetzelfde voor platinum en gold en Silver.
     
  15. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dank jullie wel, heb de Gold aangevraagd!

    Heb nog 1 vraagje: Kan ik zometeen een extra kaart aanvragen op dezelfde naam maar deze koppelen aan de rekening van mijn eenmanszaak? Zodat ik die betalingen gescheiden kan houden?
     
    vkpeter vindt dit leuk.
  16. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Je kan een extra kaart aanvragen voor partner, familielid of vriend(in) etc, en de betalingen gaan via het account van de hoofdkaarthouder. Naar mijn weten geldt dit voor alle amex kaarten. Voor je eenmanszaak zou je wellicht nog aan een AMEX Business card kunnen denken.
     
  17. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ik wil eigenlijk op 1 'account' de punten sparen, kan dat?
     
  18. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb het voor mij zo opgelost:
    AmEx kaart voor mijn privée uitgaven
    AmEx AC (additional kaart/GRATIS!)
    Op de maandrekening zijn de kosten zo apart uitgewezen. De zakelijke kosten betaald mijn zaak ok de bankrekening.
    Zo spaar ik de Mijlen/Punten op mijn account.
     
  19. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Daeni, bedankt voor je reactie. Kun je de AC (gebruiken voor zakelijke kosten) laten afschrijven van een aparte rekening dus de zakelijke bankrekening ipv de prive rekening? Of laat je die zakelijke kosten ook afschrijven van je prive rekening en verwerk je dat daarna in de boekhouding?
     
  20. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Nope, alle kaarten staan op een Rekening. Mijn zaak betaald aan mijn prive rekening nadat de creditcardafrekening binnen is. Op die manier moet ik nooit prive geld voorschieten.
     
    Melchior vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina