2 vluchten om Silver te halen - via Amex upgrade naar Gold?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Thomas75, 6 nov 2017.

  1. Thomas75

    Thomas75 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Beste allemaal,

    Ik moet om mijn Silver status te halen dit jaar nog 2 vluchten op de teller zien te zetten.

    Kan natuurlijk door een retour te boeken, maar een andere optie zou kunnen zijn om mijn Amex FB Silver te upgraden naar Gold. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere tips?
     
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Geen ervaring mee, maar dit zou inderdaad moeten lukken. Ik denk dat je er nog op tijd bij bent indien je op korte termijn gaat upgraden. Ik neem aan dat de AMEX service lijn je hiermee verder kan helpen. Ik zou op z'n minst vragen naar een aantrekkelijk voorstel en je laten verzekeren dat de twee extra segmenten voor het eind van het jaar zijn bijgeschreven.
     
    Thomas75 vindt dit leuk.
  3. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Moet gewoon werken, mits je minimaal 6 maanden Amex FB Silver card hebt. Bij minder lukt het niet of kunnen ze heel erg moeilijk doen voor de upgrade.
     
    Thomas75 vindt dit leuk.
  4. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Volgens mij is een upgrade nimmer een probleem en heb je niet zoveel van doen met die 6 maanden. Je zult geen signup bonus krijgen, maar die 4 segmenten zijn geen bonus maar horen als vaste waarden bij de gold card.

    Worst case krijg je "maar" 4 segmenten: die van gold minus de 2 van silver die je al had.
     
    Thomas75 vindt dit leuk.
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Helaas Daan, in juli hielden ze mij echt aan de 6 maanden voor een upgrade..
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2017
    Thomas75 vindt dit leuk.
  6. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Vreemd, meesten bedrijven doen niet moeilijk over een upgrade, wel over een downgrade. Zover ik mij herinner was van gold naar platinum geen probleem binnen de 6 maanden. Nu is het wel zo dat de platinum betaald is en dus extra geld oplevert voor amex.

    :D Recent proberen te upgraden naar centurion, maar dat werd om andere redenen gewijgerd :confused::D
     
  7. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK. Ik heb het over de FB AMEX Gold, met een jaarlijkse bijdrage.
     
  8. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand daar ervaring mee? als je silver amex hebt met 2 QF, en hetzelfde jaar nog een upgrade doet dat je dan voor gold alléén nog 2 extra krijgt en niet 6 in totaal?
     
  9. AndréFB

    AndréFB Newbie

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Na ontvangst van de 2 QF voor Silver Amex, ontvang je de volle 4 QFs voor de upgrade naar Gold. Dus totaal 6 QFs!
     
  10. Thomas75

    Thomas75 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank voor alle reacties.

    Heb inmiddels Amex gebeld, die boden me de aanbieding die ook op de Amex FB website staat: bij upgrade van Silver naar Gold krijg je 12.500 miles en 4 QFs. Korting op de fee voor het eerste jaar behoorde niet tot de mogelijkheden.
     
  11. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    en worden die 4 QF 's nog op tijd bijgeschreven?
     
  12. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Dus als ik het goed begrijp betaal je 170 euro voor die kaart?
     
  13. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Je kan dan beter wachten tot ze een betere aanbieding hebben (bv 20k miles) en nu een 99 euro retour boeken om de 2 segmenten binnen te halen
     

Deel Deze Pagina