Toekomst visie Insideflyer?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 5 mrt 2019.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.724
    Leuk Bevonden:
    1.689
    Trofeepunten:
    523
    Al vele jaren ben ik fervent frequent flyer en daardoor ooit verslingerd geraakt aan ikvliegveel.nl en later insideflyer. Mede vanwege de inspirerende reisverslagen, goede deal tips, levendige community die wat voor elkaar over heeft en leuke nieuwtjes. Waar ik eerder verslingerd zei bedoel ik eigenlijk verslaafd. Elk vrij moment; de roltrap, de rij bij de kassa of een afspraak die niet doorging besteede ik aan het forum.

    Dit is het laatste jaar en misschien wel langer veel minder geworden. Als ik rondkijk op het forum zie ik dat ik daar niet de enige in ben. Om het artikel van vandaag als voorbeeld te nemen; https://insideflyer.nl/skyteam-werkt-aan-volgende-fase-skypriority/. Klinkt reuze interessant en met een hoofdredacteur die zelf werkzaam is bij KLM verwacht ik er veel van echter na het lezen heb ik zo'n typisch McDonalds gevoel. Een hoop lucht en eigenlijk vooral niets wijzer. Een ander voorbeeld is de grote stilte omtrend de financiele situatie van Norwegian, een van de sponsors. Als je onafhankelijk bent hoort daar over bericht te worden, zo niet maak dat dan ook duidelijk kenbaar. De VNO-run die is gekilled heeft een hoop kwaad bloed gezet.

    Als een van de veteranen zie ik het als missie om de redactie een por te geven. Wake up! De huidige koers, als die als staat, is niet waar de content generating members die ik dagelijks meerdere malen spreek, op zitten te wachten.
    1. Inhoud gaat boven volume; de zoveelste HI die verrasend is verrast juist niet meer...
    2. De lezers/forumleden zijn je doelgroep, bied hen iets, investeer in een community.
    3. Wees niet bang om onafhankelijk te zijn van zowel KLM, Norwegian als anderen.
    Ik realiseer me dat ik hiermee de knuppel in het hoenderhok gooi. Mijn bezorgdheid komt uit liefde en passie voor frequent flyer nederland.
     
    ErikBenjamin, Thijsk, arjen05 en 28 anderen vinden dit leuk.
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    387
    Trofeepunten:
    288
    Goede punten @Flying doc, je verhaal lezende.
    Merk dat ik zelf ook steeds minder naar IF ga omdat het forum levendige discussies mist, en de frontpage meestal nieuws is dat al een paar dagen bekent is.
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    457
    Trofeepunten:
    288
    Ik denk dat iedereen die hier al meerdere jaren actief is zich in je feedback zal herkennen.
     
    ErikBenjamin, lloydje33 en JustinCase vinden dit leuk.
  4. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    28
    Mooi bericht Flying Doc; ook op het forum zie je dat de onderwerpen zich herhalen en dat vragen periodiek opnieuw worden gesteld, soms tegen het gemakzuchtige aan. Persoonlijk vind ik het gehengel naar creditcard referrals, zowel op het forum en in handtekeningen, als in de zogenaamde nieuwsberichten op de homepage het meest irritant.

    Maar de vraag is natuurlijk hoe het beter kan. De website wordt (dacht ik) door mensen bijgehouden die dit doen als hobby. Ik waardeer dit zeer! Het is dan denk ik niet helemaal reëel te verwachten dat er sprake is van een objectieve professionele luchtvaartnieuws- en reviewsite zoals ze internationaal wel bestaan.
     
    arjen05, Grouchy, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    143
    Amen !
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    865
    Leuk Bevonden:
    734
    Trofeepunten:
    348
    Nou, dan moet je toch wel erg veel lol in je hobby hebben wil je over een tripje 15 of meer verslagen/reviews schrijven. Ik weet het niet, maar denk dat het anders is.
     
    Godenzoon14, Grouchy, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Forum is ook gewoon achterhaald. Gezien de activiteiten heb je ook geen 10 subgroepen nodig en dergelijke. Dan is alles overzichtelijker ook.
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    390
    Trofeepunten:
    288
    Sluit me helemaal aan bij je woorden, @Flying doc. Je merkt dat de interesse, ook de eigen, afneemt. Deels eigen schuld (weinig bijdrage), anderzijds is de meerwaarde niet meer zo groot.

    De frontpage kijk ik nauwelijks nog op. Reviews zijn vaak matig. Overig nieuws, als het niet al achterhaald is, is zelden interessant en vaak slecht geschreven.

    Lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepend: Ik heb het idee dat de erg brede insteek die voor IF gekozen is (van het plaatsen van deals, tot nieuws over de economy class van Cathay, tot reviews van hotels, tot tellen hoeveel vliegtuigen met oneworld livery er zijn) diegene waar IVV oorspronkelijk voor bedoeld was niet (voldoende) meer aanspreekt.
     
    Grouchy, lloydje33 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.511
    Trofeepunten:
    478
    In mijn ogen bestaat Insideflyer.nl uit twee onderdelen: de frontpage en het forum.

    Redacteuren van de frontpage krijgen een x bedrag per artikel wat gepubliceerd wordt. Dit kan natuurlijk een drijfveer zijn om voor kwantiteit te gaan. Als ik artikel waar FlyingDoc naar refereerde erbij pak, dan kan het zo zijn dat de redacteur meer weet, maar dat het inside informatie is. Om toch een semi-primeur te hebben, komt er toch een artikel met minimale informatie.

    Insideflyer is erg zuinig op haar sponsor en dat is te begrijpen. Je ziet het ook bij bloggers en vloggers. Wanneer je start roep je trots dat je onafhankelijk bent en geen freebies accepteert, maar als ze eenmaal op de stoep staan met een 'geweldig' aanbod is het lastig af te slaan. Daarnaast heb ik een vermoeden dat het moederbedrijf in Amerika ook nog wel een vinger in de pap heeft wat betreft de berichtgeving omtrent Norwegian.

    Dan het forum...

    Als veteraan zie ik ook dat er de laatste maanden/jaren flinke verschuivingen zijn geweest. Je kan wel zeggen dat het deels je eigen schuld is dat je geen bijdrage levert, maar is dat wel zo? Wat als er niks bij te dragen valt?

    De miles&points game is veranderd.

    Toen IVV werd opgericht en ook nog tijdens de rebranding naar Insideflyer.nl was Miles & Points nog booming. Je kon nog voor een habbekrats een deep discount ticket boeken en je kreeg ook nog eens 100% van de gevlogen afstand + eventuele elite bonus. Vol trots kon je delen dat je voor €500 een F ticket had tussen Abu Dhabi/Doha en Europa in first class. Uren puzzelen om je droom trip in elkaar te flansen of een hele route uit te melken om zoveel mogelijk miles binnen te harken. Ondanks de steile leercurve had je relatief weinig kapitaal nodig om leuke dingen te kunnen doen met miles & points.

    Tegenwoordig zijn er een aantal loyaliteitsprogramam's overgestapt naar een revenue based model en bij de andere programma's verdien je zelden nog 100 of 50% als je een deep discount economy class ticket koopt. Hierdoor ga je niet meer eindeloos puzzelen om een mileage run in elkaar te zetten, laat staan vliegen.

    De die hards maken de transitie van goedkope economy class tickets naar business class tickets. Voor een groot deel van de community een brug te ver en verliezen de interesse in de miles&points game, waardoor de activiteit op het forum ook afneemt. De overgebleven die hards weten nu wel de meeste tips & tricks en hebben daardoor het forum niet meer nodig.
     
    Goffe de Boer, Thijsk, arjen05 en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. MVA20

    MVA20 Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben het 100% eens wat betreft de frontpage. Maarrrr: zojuist is er een review op de frontpage gepost, na een lange reeks minder interessante posts ;).

    Het forum kent inderdaad pieken en dalen qua activiteit/aantal posts. Inderdaad, het killen van de VNO-run maakt mensen huiverig om tips te posten. De fare die aan de basis van de VNO-run lag kon je ook voor andere AF-KLM mileage runs goed gebruiken.Ik ga ervan uit dat een groot aantal forumleden dat ook wel wist. Je kon het namelijk gewoon in de fare rules lezen, iets wat ik mede dankzij andere forumleden heb geleerd.

    Dat gehengel in het mileage-run topic is ook irritant, met als hoogtepunt een post dat er 'veel berichten doorheen gaan hiero'. Als je al niet eens de moeite wilt nemen om eerdere bijdragen door te lezen, ben je waarschijnlijk ook niet bereid om de tijd en energie in het vinden van (mileage run) deals te steken die sommige forumleden erin stoppen.
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    487
    Trofeepunten:
    288
    Als redelijke veteraan wil ik me vooral bij het bovenstaande aansluiten. Ik ben hier ooit terecht gekomen (in de IVV tijd) door alle inspirerende verhalen op de front page en de goede tips op het forum.

    Maar zoals @WorldTraveller al aangeeft is goedkoop miles harken niet meer hetzelfde als vroeger en ik denk dat we ons met zn allen hier op hebben aangepast.

    Daarnaast ben ik ook geen voorstander van een hoge quantity maar matige quality. Publiceer dan minder en ga voor kwaliteit. Dit geldt met name voor de frontpage.

    Daarnaast zou ik toch de limiet voor links plaatsen nog verder op willen hogen. Velen zullen zich herkennen in leden die erg snel proberen te hengelen naar referral bonussen. Als je een goede bijdrage levert aan het forum reageren de mensen echt wel.
    Dit staat echter vrij van bovenstaande kritiek en zie dit als een verbeterpunt.
     
    Goffe de Boer, Ambtenaruh, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. bernard

    bernard Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De urgentie is weg, de voorpagina is nog steeds een chaos met berichten die op verschillende plaatsen terugkomen en het forum is nagenoeg dood.

    Ik Vlieg Veel was een daily read, net zo overzichtelijk als Nu.NL. Ik haal mijn info nu van Upinthesky of Luchtvaartnieuws. Deze site doet er niet zo veel meer toe ( voor mij dan) .

    Inside info van airlines/lounges, ontwikkelingen op schiphol, wat vliegtuig gerelateerde onderwerpen, politieke ontwikkelingen mbt travel dat zijn zaken die ik graag zou lezen.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Administrator Captains

    Berichten:
    3.084
    Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    598
    Dank allen voor jullie feedback.

    Helaas staan er in de openingspost en daaropvolgende reacties een aantal aannames die niet kloppen. Niet elk punt ga ik echter apart uitleggen en ik voel mij ook niet genoodzaakt om daarbij ons handelen te verdedigen.

    Wat onze partnerships betreft kan ik vermelden dat wij door (vroegere of huidige) samenwerkingen of sponsoring geen restricties krijgen op content. Juist het tegenovergestelde; door deze samenwerkingen kunnen we juist meer content bieden. We proberen door deze samenwerkingen de websites te verbeteren en een connectie tussen de partner en ons publiek te bewerkstelligen. Dit doen we bijvoorbeeld door middel van onze kerstkalender, maar ook door (al dan niet exclusieve) promoties en het leveren van informatieve content om die connectie te verbeteren. En bijvoorbeeld simpelweg door advertenties, net als bij andere websites. Zoals je op de andere InsideFlyer sites kunt zien wordt er gewoon (en zelfs kritisch) gepubliceerd over financieel nieuws van Norwegian (https://insideflyer.co.uk/2019/02/norwegian-releases-plan-profitability-along-4th-quarter-2018-results/). Dat hier in Nederland niet over is bericht kan simpelweg komen doordat er ander nieuws was en/of niet door een schrijver opgepikt werd. Dit is niet bewust vermeden. Een partner levert toevoegingen, maar er wordt niets op ingeleverd en er wordt zeker niet van ons gevraagd om dingen niet te publiceren. Partner-gerelateerde content wordt ook geschreven vanuit “De Redactie” en niet door een persoonlijk account en zijn dus makkelijk te onderscheiden. Sinds Norwegian Reward (niet te verwarren met Norwegian Airlines) onze partner is geworden hebben we naast vele lezers van artikelen over hen die dankzij de nieuwe routes en partnerships die zij lanceerden voor velen interessant bleken, met hun onder andere meerdere vliegtickets weg mogen geven, en daarnaast vele CashPoints door losse promoties en de kerstkalenders. Zij hebben daarmee een ontzettend genereuze bijdrage geleverd voor ons publiek wat een belangrijk onderdeel van onze samenwerking is die we dus enkel voor onze lezers doen. En zo hebben we vele InsideFlyers blij kunnen maken met een gratis reis. Het is erg jammer te lezen dat het op deze manier ontvangen wordt. Het moge duidelijk zijn dat er noch vanuit “Amerika", noch vanuit een partner, ooit content wordt gecensureerd.

    Met het team van schrijvers proberen we dagelijks informatieve en
    relevante content neer te zetten voor een zo breed mogelijk publiek. Waar we ons best doen kunnen we helaas niet iedereen tevreden stellen. Onze schrijvers werken niet full-time voor InsideFlyer, en bepalen veelal zelf waarover ze schrijven. Dus verwachtingen dat we alles gelijk, uitgebreid en tot in de puntjes behandelen kunnen, en willen, we niet waarmaken.

    Toch ben ik van mening dat we ons onderscheiden van andere Nederlandse sites met regelmatig exclusief nieuws, aankondigingen en vooral een focus op loyalteitsprogramma's. We zijn hier natuurlijk wel afhankelijk van de informatie die we zelf (kunnen) krijgen. Als artikelen soms niet concreet zijn (als we ook zelf zouden willen) dat laat de persvoorlichting gewoon niet meer los. Dit is bij andere media niet anders.

    Ik denk ook dat de meeste forumleden geen goede indruk hebben hoeveel
    tijd en moeite het mijn collega schrijvers ook kost om dagelijks de voorpagina te vullen met artikelen die langer zijn dan een alinea zoals bij andere sites. Zeker met lange handleidingen, reviews en analyses die je nergens anders vindt gaat er behoorlijk wat tijd zitten in een artikel wat we dus allemaal naast onze dagelijkse bezigheden doen. Het gaat dus zeker niet om kwantiteit (we hebben een cap op het aantal artikelen per dag). M.i. is een site die puur en alleen gericht is op loyalty in Nederland, zoals sommigen willen, niet haalbaar op deze schaal. Zoals inderdaad ook al aangegeven is ook de industrie veranderd wat een invloed heeft op de mogelijke content en de aantrekkelijkheid daarvan.

    Wat het forum betreft, dit is echt iets van de forumleden. Wij kunnen
    en willen dit ook niet actief gaan managen. Tuurlijk zal je als lid
    van het eerste uur inmiddels verschillende topics meerdere keren
    voorbij zien komen, maar we willen nieuwe reizigers niet uitsluiten en
    er alleen maar een community voor de ervaren frequente reizigers van
    maken. Zie dit vooral als een uitnodiging om zelf meer interessante en
    relevante topics passend bij jullie interesses te starten. Daar is het
    forum immers voor bedoeld; het staat open voor iedereen om discussies
    aan te zwengelen.

    Mochten er concrete suggesties zijn, dan horen we dat graag. We zullen
    dan serieus bekijken wat we kunnen bewerkstelligen.

    - De hoofdredactie van InsideFlyer
     
    Goffe de Boer, Thijsk, Ambtenaruh en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. r0gerthis

    r0gerthis Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Interessante post en stellingen. Ik ben zelf nog niet zo lang hier, maar sinds ik wat vaker vlieg wel. Ik moet zeggen dat dit forum inderdaad meer van hetzelfde is. Denk dat het ook goed is om te vermelden dat Flyertalk niet veel anders is in het AFKL gedeelte dan...

    Mijn idee is vooral dat er maar zoveel is om over te praten. Je kan wel uren en uren doorschrijven over routes en miles en xp, maar als je het snapt, dan snap je het toch? Dan is het ook niet zo gek dat er veel herhaling is van mensen die hier net binnenkomen.

    Het topic over Platinum, wat mag je verwachten? vind ik juist wel weer een goede en nieuwe aanvulling op de community. Er komt veel informatie boven die je anders niet vind.. Meer van dit dus!

    Niet echt een oplossing dus, maar meer een conclusie :)
     
  15. Thijsk

    Thijsk Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    43
    Volledig mee eens met de posts hier boven. De frontpage lees ik eigenlijk al amper, omdat het "nieuws" vaak al op andere fora 2 dagen daarvoor voorbij gekomen is.

    Het forum zelf is soms een bron van informatie, maar het grootste gedeelte van de deals komen voorbij op verschillende whatsapp groepen, waar niet iedereen hier toegang tot heeft.

    Waarom is de VNO-run gekilled trouwens?
     
    lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    522
    Leuk Bevonden:
    806
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal eens, het nieuws op de FP is verouderd, logisch enigszins aangezien het een soort van hobby is voor veel auteurs waar ze een vergoeding per post voor krijgen (vandaar trip reports opgedeeld in 430.000 artikelen :confused:). Ik merk dat ik het forum nog wel check omdat ik mensen wil helpen waar ik kan, maar de FP komt voor mij alleen nog weleens in beeld als ik vergeet te surfen naar /forums/...

    Ik heb er geen enkel bewijs voor dat de VNO run gekilled is hierdoor en misschien geef ik ons kleine clubje frequent flyers hier wel iets te veel credit voor, maar ik ben er persoonlijk erg huiverig voor geworden om bepaalde AF/KL zaken hier te bespreken omdat Ralph @TheFlyingDutchboy voor KLM werkt...

    Disclaimer: Absoluut geen beschuldiging oid, maar het zal niet helpen als je ziet dat er een "loophole" gevonden is waar gebruik van gemaakt wordt bij het bedrijf wat maandelijks jouw salaris overmaakt. Ik zou het dan wellicht zelf ook aangekaart hebben, echter deel ik dingen omtrent AF/KL alleen nog maar met een select groepje, wat jammer is voor het forum.
     
    lloydje33, MVA20 en Thijsk vinden dit leuk.
  17. MVA20

    MVA20 Blue Tier

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb geen idee hoe luchtvaartmaatschappijen in het geval van code-shares et cetera betaald krijgen voor vluchten. Of de operating carrier een vaste vergoeding per pax krijgt van de marketing carrier, of een deel van de betaalde fare, of wat dan ook. Eerlijk gezegd boeit het mij ook niet, maar ik denk dat het hier misschien wel wat mee te maken heeft.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    522
    Leuk Bevonden:
    806
    Trofeepunten:
    123
    Dat lijkt me wel, en als er dan een relatief goedkope routing voor veel XP's is, dan kost dat de maatschappij natuurlijk geld...
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Administrator Captains

    Berichten:
    3.084
    Leuk Bevonden:
    1.229
    Trofeepunten:
    598
    Ik weet niet hoe je aan deze gedachtes komt maar ik ben niet werkzaam voor KLM. Dit is een publiek forum dus iedereen kan lezen wat er wordt gepost. De suggestie dat ik met een dubbele agenda dingen doorspeel ten nadele van lezers van deze site vind ik belachelijk.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    522
    Leuk Bevonden:
    806
    Trofeepunten:
    123
    Sorry als ik mis zit met dat je er werkt, ook niet in het verleden of een stage oid?

    Anyway, zoals ik al zei, mocht het wel zo zijn dat het doorgespeeld is (hij stond ook op FT waardoor het AF/KL denk ik best wel geld heeft gekost), no hard feelings, ik begrijp het. En in het geval van dat het niet zo is, ook prima, feit is dat die VNO run niet meer werkt. Wat ik erg jammer vind maar er komt altijd wel weer wat nieuws. Omdat ik er zoals in mijn eerdere post ook zei, er geen bewijs voor heb, heb ik besloten om het forum te gebruiken om mensen te helpen waar ik kan, alleen veel AF/KL "deals" zal ik niet meer posten puur om te voorkomen dat ze wél gekilled worden doordat iemand hier meeleest.
     
    Didier13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina