stoelen zien voor boeking

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door denis, 7 jul 2017.

  1. denis

    denis Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    we gaan volgend jaar april met onze 2 kinderen naar de usa . nu had ik een aanbieding gezien bij British Airways . ik heb geprobeerd te zien via een dummybooking waar er al plaatsen bezet zijn maar ik kan het niet zien op de site van british airways voor ik echt reserveer . ik vind het wel belangrijk om te zien voor ik echt reserveer waar we nog met zen vieren samen kunnen zitten op een goeie plaats. weet iemand hoe ik dat kan zien? of kan dit ook met expertflyer?

    alvast bedankt
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Het is inderdaad een hele aardige feature bij bv. KLM dat je de stoelen al kan kiezen tijdens het boeken en voor betaling. Vergeet niet dat er tussen de dag van boeking en de vertrekdag veel kan gebeuren, zodat de plaatsen veranderen. En paar dagen geleden ondervond ik bijvoorbeeld dat Qatar de vertrektijden van de vluchten had veranderd, en ook onze familie van 3 total verspreidt had door de hele kabine. Dat terwijl de plaatsen die we gereserveerd hadden gewoon vrij waren. Kortom, we zitten weer waar we dachten te zitten. Voorlopig. In elk geval, als je een goede aanbieding vindt, zou ik die meteen kopen en niet laten afhangen van de stoelenkeuze.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kunt inderdaad met Experflyer zien welke stoelen al bezet zijn en welke niet.

    Bij BA moet je overigens betalen voor het reserveren van stoelen, zelfs in Business class.

    Je kunt dit voorkomen door de vlucht te boeken op AA toestellen. Daar zijn een aantal plekken die wel gratis te kiezen zijn. Als je ook via AA boekt kun je de reservering on hold zetten voor 24 uur en dan kun je wel alvast je stoelen kiezen.
     
    FlyingFonz en denis vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij de KLM kost het reserveren van een stoel € 20 voor intercontinentale vluchten en € 5 voor Europese vluchten. Voor Elite+ members is het gratis. Iedereen kan gratis een stoel kiezen bij het inchecken.
     
    denis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina