LIVE: bagage kwijt, wat te doen?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Nvgfocus, 15 okt 2017.

  1. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Goedemiddag!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zit met een probleem. Mijn bagage is niet aangekomen op mijn eindbestemming en het ziet er niet naar uit dat deze vandaag nog komt.



    Wat ik al heb gedaan/weet:
    - Verzekering dekt de noodzakelijke kosten.
    - Ik heb een PIR laten aanmaken.

    Kan ik een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij? Onder welke gronden en wat kan ik verwachten?

    Hulp wordt zeer gewaardeerd!
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Waarom meteen een claim indienen? De luchtvaartmaatschappij zal alles doen om de bagage zo snel mogelijk na te sturen. Normaal komt die gewoon met de volgende vlucht, en wordt een paar uur later bij het hotel of waar je bent afgeleverd. Sommige maatschappijen geven een toilettasje met weggooischeermesjes etc., wat natuurlijk wel zo makkelijk is, maar anders kan dit via de verzekering. In elk geval geen paniek, het moet heel gek lopen als alles morgen niet aan komt.

    Natuurlijk een aanrader om bij korte aansluitingen het een en ander in de handbagage te hebben. Een paar verse sokken en ondergoed heb ik altijd bij :)
     
    Lionell, Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou blij zijn als ze mijn bagage vergaten. Iets met shoppen en een goede verzekering hebben. Qua claims kun je niet echt veel, met klm krijg ik normaal gesproken 2 x een voucher van 50 euro (bij het indienen van de claim op het vliegveld en wanneer ze de bagage komen afleveren). Andere maatschappijen geen ervaring mee.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De luchtvaartmaatschappij dekt ook noodzakelijke kosten tot een bepaald bedrag per dag, de meeste hebben een 'daily rate'.
    Vraag ook altijd om een amnetity kit.
    Voor dag 1 shop ik altijd meteen wat noodzakelijke dingen. Denk hierbij aan ondergoed, sokken, hemd, scheergerei, deodorant, tandpasta & borstel.
    Als het langer duurt dan komt er ook kleding etc bij. Heb dat allemaal vergoed gekregen.
    Wel alle bonnetjes bewaren.
     
  5. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Let wel op bij als je bij thuiskomst je koffers vertraagd zijn dat je geen vergoeding krijgt voor spullen!
     
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de tips tot nu.

    Probleem is voornamelijk dat alle winkels waar ik fatsoenlijke kleding kan aanschaffen gesloten waren en ik zo naar een afspraak moet met gedragen casual kleding in plaats van net outfit. Mijn nette kleding zit in mijn koffer en komt vanavond pas aan.
    Kon het dus eigenlijk niet meer oplossen met geld van de verzekering, omdat er sowieso niks te koop is...
     
  7. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Onlangs zelfde meegemaakt. Met veel bellen een vergoeding van max eur 100 per dag toezegging gekregen. Standaard is lager maar Platinum status hielp in dit geval. Plus reden dat we in buitenland waren voor een huwelijk waarvoor special outfits waren gekocht. Vond KLM redleijk coulant hoewel het absoluut d elading niet dekte, aangezien koffers pas na 2 dagen werden afgeleverd.
    Succes in ieder geval.
     
    Lionell, FlyingFonz, Rutger en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    @Nvgfocus
    Tip voor de volgende keer.
    Als je naar een zakelijke afspraak altijd 1 set nette kleding in je handbagage doen.
    Heb ik vorige keer toen ik naar Amerika vloog ook gedaan. Zo kom je altijd weg.
     
    Lionell, Flying doc en high_class vinden dit leuk.
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dank allen voor de tips! Koffer is terecht :)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina