Economy of Premium economy bij AeroMexico

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door DeMol, 5 sep 2018.

  1. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Voor een paar van mijn aanstaande vluchten met AeroMexico heb ik 2 van de 4 met AM Plus stoelen geboekt. (voornamelijk voor de skyteam benefits)
    (direct bij boeken geregeld, dus niet later "geüpgrade" mocht dat nog verschil maken...)

    Wordt dit voor mijn XP gezien als premium economy dus 24XP (AMS-MEX) of valt die helaas nog onder de economy class voor slechts 12XP?

    Hoor het graag.
     
  2. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Valt wrs onder normale eco. Net als KL eco comfort is dit een kleine upgrade binnen de bestaande klasse en geen aparte cabine, met speciale stoelen en andere service.
     
    FlyingFonz en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    AM plus is inderdaad een soort economy comfort. Bij AM plus krijg je ook Sky Priority. Voor de XP telt het gewoon als economy.
     
    DeMol en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    AM Plus is inderdaad net als Economy Comfort een reguliere stoel met meer beenruimte. Bij AM inderdaad met priority voordelen wat het erg aantrekkelijk maakt.
    Als je Skyteam Elite Plus status hebt, kan je deze stoelen ook kostenloos aanvragen.
     
    DeMol vindt dit leuk.
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Vluchten tellen inderdaad als economy voor XP's. Je krijgt wel veel voordelen erbij (skyprio, volgens mij extra bagage)

    En vluchten AMS-MEX of MEX-AMS zijn met een dreamliner en niet die oude 747 van KLM :)
    Maakt het wel wat aangenamer.
     
    DeMol vindt dit leuk.
  6. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ja inderdaad, ik verkies om die rede altijd AM als ik richting Mexico moet. Veel luxer, uitgebreider filmassortiment, kunnen ze bij de vloot uit ons koninkrijk nog wat van leren.
    Jammer dat AM plus dan helaas ook maar "economy XP" oplevert. Maar was te verwachtten inderdaad. (kan me inderdaad herinneren dat ik die stoelen eerder kosteloos heb gehad... nu moest ik ervoor betalen.
    Hooray for being ivory again... of, "explorer" zoals ze dat nu zo mooi noemen...
    Gelukkig ben ik op de terugweg weer Zilver, volgend jaar maar weer door voor Gold.

    Kan iemand mij dan vertellen waar in de wereld je ooit aan die "premium economy XP" komt? staat mooi geadverteerd bij FB en KLM, maar volgensmij heeft niemand echt een tussenstap tussen economy en business die XP-technisch leuk mee telt.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    bedankt voor de reacties trouwens!
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Air France, China Airlines, Delta, Vietnam Airlines, Aeroflot en Alitalia hebben een Premium Economy reisklasse.
     
    DeMol vindt dit leuk.
  9. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Volgende keer dus maar met Delta?
    AMS-ATL-GDL kan natuurlijk ook gewoon. Meer punten!
     
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Helaas alleen beschikbaar op bepaalde vliegtuigen van delta, niet op de vloot die naar Atlanta vliegt.
     
  11. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wordt helemaal mooi zo. Ach, dan maar rekenen met de economy punten, ook dan heb ik na de heenreis m'n silver weer terug, wordt alleen de reis naar gold wat langer.
     

Deel Deze Pagina