DUS-CDG-AMS-TRF run

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Persona5, 20 sep 2021.

  1. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Geinspireerd door de Krakau run van @MarkoK wilde ik ook iets schrijven voor de TRF run :). Ik heb nu fb silver met 119XP en wil graag Gold en daarna Platinum. Met de dubbele XP regeling zou het te doen moeten zijn dacht ik zo. TRF run is 180XP en in Okt heb ik de KRK run gepland staan voor nog eens 180XP. Als alles doorgaat kom ik dan aan Gold + 299XP en heb ik een heel jaar om die 1XP te halen :D. Ik moet erbij vermelden dat ik de vluchten niet speciaal heb geboekt voor de XPs maar dat ik zoiezo al naar de bestemming moest. TRF is een zakelijke reis.

    ——DUS in de vroege ochtend——
    De wekker ging om 03:45, maar deze was overbodig omdat ik amper een oog dicht heb kunnen doen vanwege de angst om mijn vlucht te missen. Om 05:30 arriveerde ik bij de heerlijk lege DUS airport waar een valet-man mijn auto al stond op te wachten. De check-in rij was nagenoeg leeg, en de dame bij de balie was vriendelijk. Misschien zelfs iets té vriendelijk want ze bood me aan mijn vlucht DUS-CDG-AMS om te boeken naar een directe vlucht. Jullie voelen het al aankomen denk ik..Misschien komt het door mijn gare kop maar ik had helemaal niet bij stil gestaan of dat consequenties zou hebben voor miles/XPs! Ik nam gewoon aan dat ze de punten vd originele vlucht zouden geven, zeker omdat het verzoek niet vanuit mijzelf kwam, maar nadat ik het forum hier heb gecheckt ben ik niet zeker van mn zaak. Ik ga hier zeker over appen want ik vind wel dat ze best wel mochten vermelden wat voor effect zo’n omboeking heeft. Als ik dan toch minder voor deze run krijg dan lever ik ze eigenlijk liever met de terugreis in (vanwege overnight layover CDG).

    Anyways, na deze valse (?) start kwam ik na een vlucht van slechts 25min om 06:45 aan op Schiphol. Dat wordt veel tijd in de Crown lounge doorbrengen aangezien mijn connecting flight richting TRF pas om 12:20 gaat. Nog een extra reden om te balen- het is niet eens dat ik eerder op bestemming aankom :(.

    —— Crown Lounge ——
    Na de verbouwing vind ik het wat ongezelliger geworden. Voorheen had je wat meer echte werkplekken en nu is het vooral witte ikeatafeltjes en chillsofa’s. Het geheel - ook gezien de ochtenddrukte - oogt ook wat minder luxe vind ik. Ik probeer mijn ochtendhumeur opzij te zetten en wat te werken.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2021
    MichaelNight, beuse242, jphorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    —— Vlucht AMS-TRF ——
    Inmiddels is de frustratie over het mislopen van de punten ietsjes gezakt. “Miss Persona5, would you like to have some water?” vraagt de KLM stewardess me vriendelijk zodra ik zit. De vlucht is amper halfvol en ik zit in m’n eentje in BC.

    Tijd voor een wat reflectie:
    • Hoe is KLM BC? Antw: geweldige service, ik voel me goed verzorgd. Het eten (mexicaanse kipsalade met applepie) is ook erg lekker.
    • Zou ik de TRF run nogmaals willen doen? Antw: waarschijnlijk niet, vanwege de slechte tijden. Om 04:00 van huis gaan en pas om 17:00 op bestemming (Oslo centrum) aankomen is niet echt relaxed. De terugvlucht heeft een overnight layover op CDG van 12u wat nóg erger is.
    • Zou ik, als ik eenmaal Platinum heb bereikt, nog steeds BC tickets kopen? Antw: nee, ik vind het hogere prijskaartje niet waard om in Europese vluchten BC te vliegen. Ik vind het max 100,- extra waard.
    • Is FB Gold/Plat de extra vlieguren en kosten waard? Ik combineer deze 2 runs met bestemmingen waar ik toch al naartoe zou gaan. Uiteindelijk ben ik 600,- meer kwijt dan ik zou hebben betaald voor Economy. Voor 280XP extra en lounge access vind ik dat geen slechte deal, zeker omdat ik daarmee Gold krijg en flink richting Plat ga. Ik denk wel dat ik niet zo snel meer een run zou doen zodra ik Plat heb bereikt.
    • Gaan we na Plat door voor Plat4Life? Antw: ik verwacht niet dat ik jaarlijks aan 300XP zal komen. Zakelijke reisjes worden toch minder frequent, en zodra de dubbele XP regeling verdwijnt wordt het al gauw een stuk lastiger met zo’n 10 retourtjes per jaar. Voor non-Europese vluchten kies ik ook niet altijd voor een Skyteam airline. Zolang de regeling voortduurt blijft het natuurlijk wel erg verleidelijk om punten te sprokkelen.

    —— Aankomst TRF ——
    Een nadeel van TRF tov OSL is dat je echt naar het schema van vertrektijden moet kijken. In OSL gaat er elke 20min een trein naar het centrum. We landen in TRF om 14:00 en de eerstvolgende bus/trein is om 14:30. Mis je die aansluiting dan moet je een UUR wachten op de volgende. Op de website staat dat TRF zich aanpast aan de tijden van bijv. Ryanair (ze wachten bij vertraging vlucht) maar er staat niks over KLM. — En ja hoor, 1u wachttijd :’) Volgens de chauffeur kan ik ook een busje pakken naar het treinstation waarna ik de trein naar Oslo kan pakken, maar het zou maar een half uurtje schelen met de bus. Dit is minder stressvol dus ik blijf lekker in de bus zitten.
     
    Amsterdam, MichaelNight, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels in mijn FB geupdate. De XP van de nieuwe vlucht toegevoegd ipv de originele vlucht. 179XP (nèt geen gold!!) tov 209 XP. Wat een zonde dit :(.

    Inmiddels wacht ik nog op reactie van zowel KLM als Flying Blue.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Amsterdam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina