Doel: weekendje weg en 20xp

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door BSS, 16 jul 2019.

  1. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Goedemiddag allemaal,

    Voor de gold challenge van het premium membership ben ik nog op zoek naar een weekendje weg waarbij ik liefst ook nog 20xp meepak. Alternatief is twee weekendjes weg, maar als het in een weekend kan heeft dat mijn voorkeur vanwege het drukke najaar.

    Heeft iemand tips voor het boeken? Ik zat te kijken voor het weekend van vrijdag 4 tot maandag 7 oktober (met als bonus dat de 7de KLM´s verjaardag is en het vast feest is op AMS), maar met een ticket via CDG werd heen of terugvlucht een nacht op het vliegveld. Naar Zuid-Europa maak je denk ik meeste kans omdat je dan vaak wel voor een redelijke prijs via CDG kan. Zou evt. ook een enkele reis business heen en economy terug, maar meestal zal een gesplits ticket duurder en een business segment duurder zijn dan 4 eco segmenten. Any ideas?
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Heb je gezocht via google flights? Een vlucht van AMS via CDG naar een stad in Europa moet te boeken zijn zonder overnachting op CDG. Probeer eens LIS, MAD, CPH of WAW. Ik zag wel dat Business vluchten op 7 oktober fors duurder waren dan op andere dagen. Kan natuurlijk zijn dat meer mensen op 7 oktober met KLM willen vliegen. Business class is natuurlijk duurder, maar levert ook meer XP's, in dit geval 60 ipv 20. Uit ervaring weet ik dat je die kunt boeken voor 400-450 euro.
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heb even voor je rond gekeken en er is best wat mogelijk, zo snel zie ik bijv: GVA, LON, ORK, FRA, NCL. Vraag is ook wat je ervoor wilt uitgeven?

    Als je niet aan AF/KLM gebonden bent, kun je ook naar Alitalia kijken.
     
  4. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Thanks voor je reply Carel. Heb inderdaad zitten kijken via Google Flights en ITA, maar krijg niet heel snel door of er bepaalde routes goedkoper zijn dan anderen. Het lijkt of vliegen met overstap ook ontmoedigd wordt, vlieg je bv. heen via Parijs is terug met overstap alleen mogelijk met dure tickets.

    Heb jij een idee voor heen (of terug) drie segmenten en dan terug met een directe vlucht?

    Ik hoef maar 20xp, dus business class is also gauw een dure grap (omdat zo na de Challenge geredet gered).
     
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb zojuist via de KLM app een aantal dagen in september bekeken met bestemming Madrid of Geneve. Het schema met overstap op CDG staat gewoon in de lijst, even scrollen. Madrid is vanaf circa 183 euro te doen, mogelijk goedkoper via een OTA. Genève vanaf circa 145 euro.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Hier is zoveel keus in voor tientjes verschil. Google flights gebruiken met filter op skyteam. Eventueel vertrekken van Düsseldorf of Antwerpen( met de trein).
    Kies een bestemming die je leuk vind, er is zoveel keus onder de 200 euro
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat gebeurt meer, dan zie je niet het goedkoopste tarief, maar flex.
    Je kunt dezelfde vlucht dan ook nog op AF en KLM checken. Soms zie je daar wel het goedkopere tarief.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  8. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Wat betreft prijs zoek ik iets van 160 euro. Als het daarboven komt ga ik denk ik liever twee weekendjes weg, dan beleef je twee keer zoveel voor hetzelfde geld.

    Ben niet gebonden aan AF-KLM. Maar is Alitalia niet een groot risico? Keuze over toekomst bedrijf moet deze zomer vallen, toch?
     
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heb nog even voor je gekeken, onder de €160 euro kun je dat weekend 20XP halen naar Dublin, Nuremberg, Milaan, Rome (165), Basel (mooie lounge), Genève, Billund, Kopenhagen en Stockholm. Milaan vond ik het goedkoopst direct op AF.com voor € 138,39.

    Kort om genoeg keuze :)

    Alitalia is al aantal keer besproken in andere topics, op korter termijn is het veilig te boeken, maar doe dat wel met je creditcard.
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  10. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Je hebt mij echt super geholpen Miya! Ik had nog niet aan Neurenberg gedacht, leuk om daarheen te gaan.

    Toen ik zat te zoeken op Google Flights dacht ik echt, hoe krijgt ze die prijzen voor elkaar. Maar op de site van AF bleken de prijzen lager dan bij GF, nog nooit gezien. Misschien was het de light ticket optie die Google niet meeneemt. Uiteindelijk op 181 euro uitgekomen, de eerste en laatste vluchten waren wat vroeg en laat.
    Anyways hartelijk dank, ik ga een geschiedenisweekendje tegemoet.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Leuk om te horen, prijzen in Google Flights zijn inderdaad hoger dan op de Airfrance Website zelf. Dit komt doordat de prijzen uit de Ita-Matrix database komen, hierin is ook de GDS toeslag (iets wat reisagenten moeten betalen) meegenomen. Alleen als je direct boekt bij AF/KLM (en sommige OTA's) betaal je deze niet.

    Alvast veel plezier met je Gold status :cool:
     
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb op GF nog nooit een KLM-vlucht gezien die op de KLM-website goedkoper was? Of verschilt het nog als je op de KLM-website het hele selectieproces vanaf het begin doorloopt?
     
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    KLM website klopt meestal wel. Over het algemeen heeft KLM hun IT een stuk beter op orde dan AirFrance. Boek zelf wel bijna altijd via de AF website ivm lagere/geen boekingskosten.
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Op GF zie je bij het doorklikken naar AF vluchten wel eens dat in Business alleen het flex tarief is te boeken. Ik heb een paar keer meegemaakt dat je op AF wel het lagere tarief kon boeken.
     
    RuudHier en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina