De deals van de frontpage: WBC naar Dubai voor 1106 euro en Curacao voor 1072 euro.

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door arjen05, 9 nov 2020.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Goedenavond,

    Regelmatig verschijnen in gewone nieuwsartikelen op insideflyer.nl deals, die ik niet kan boeken. Twee voorbeelden hiervan:

    "Zo vlieg je al voor iets meer dan € 1.000 in WBC naar Curaçao.", op https://insideflyer.nl/insidedeals-goedkoop-met-klm-naar-het-caribisch-gebied/

    En "€ 1106 voor een retourtje Amsterdam-Dubai in KLM World Business Class" op https://insideflyer.nl/klm-world-business-class-aanbiedingen-vlieg-vanaf-e1-106/
    upload_2020-11-9_18-55-35.png


    Ik kan deze aanbiedingen nooit vinden en ik vraag me af of dit nou clickbait is om via de referral links inkomsten voor insideflyer.nl te vergaren, of dat deze deals wel bestaan, maar ik ze niet weet te vinden.

    Onder het artikel van Dubai heb ik een reactie gezet met de informatieve vraag naar data waarop deze deal te boeken is en die reactie is verwijderd door een redacteur. Op het forum moet wel een vrije discussie plaats kunnen vinden denk ik, dus ik zou eigenlijk de redactie willen vragen om in deze post links te zetten naar World Business Class Amsterdam-Dubai voor 1106 euro en Amsterdam-Curaçao voor 1072 euro. Dat mogen prima referral links zijn wat mij betreft, ook de insideflyer schoorsteen moet tenslotte roken :)
     
    VinceG, Ruut, Pictor en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Het is pure clickbait. De CUR deal is alleen geldig voor een heenreis in WBC en een terugreis in Y. Dan krijg je dezelfde tarieven.
     
    FlyingFonz, Ruut, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    2.403
    Trofeepunten:
    358
    Ik kan enkel een retour naar DXB vinden voor 1100 euro, maar dat is dan via CDG, dus geen KLM WBC.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2020
    Thijsk, arjen05 en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Hoi Arjan,

    Bedankt voor je reactie! Voor de InsideDeals artikelen checken we altijd zelf of het tarief dat we in het artikel vermelden ook daadwerkelijk beschikbaar is. Ten tijde van de voorbereiding van het artikel was dit tarief wel beschikbaar, maar ik zie dat het nu inderdaad niet meer terug te vinden is.

    Nu lijken de tarieven voor WBC naar Curaçao rond de € 1.700 te liggen voor een retour per persoon.

    Groeten,

    Christian
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Thijsk vindt dit leuk.
  6. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Hoi!

    Bedankt voor je reactie. De auteur heeft het aangevuld.

    Groeten,

    Christian
     
    Turn, arjen05, beuse242 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    En het Dubai-tarief, was dat echt ooit beschikbaar? Het is wel opmerkelijk dat kritische reacties onder het artikel verwijderd worden. Zelfs als jullie de nieuwsitems gewoon willen gebruiken om cash binnen te halen, lijkt het me fair om onwelgevallige reacties te verwijzen naar het forum ipv te verwijderen.
     
    Flying doc, Ruut, Amsterdam en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Dan lag het dus niet aan mij, ik kon het WBC tarief naar CUR ook al niet niet vinden (direct na publicatie van het artikel.
     
    TimKL_90, FlyingFonz, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Als we het toch over de frontpage hebben en incorrecte/incomplete informatie:
    Het QR artikel:
    Mocht je een elite+ status hebben bij oneworld, dan kun je echter wel gebruik maken van de lounges.
    Dit klopt half. Je kunt als OW elite gebruik maken van lounges op Doha, maar niet de Al Mourjan lounge (laat staan de Al Safwa), enkel de OW-partner lounge (Oryx). Wil je een Qatar Airways-lounge in, dan zul je op zijn minst het I tarief moeten boeken (en dus minimaal $1000 meer voor je ticket kwijt zijn).
     
    Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Hoe zit dat eigenlijk met award tickets?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Heb je award ticket eco dan geldt je ow status dus Oryx lounge. Heb je BC of FC ticket dan mag je gewoon naar binnen in de Al Mourjan/Al Safwa. Dit is vanwege andere boekingsclass bij award tickets.
     
    Thijsk en MVA20 vinden dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Ben ook benieuwd naar de metrolijn naar hoofddrop :)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    En nu weer een typo (laten we het daar op houden) in het artikel over de werkzaamheden aan/op de polderbaan
    Dat lijkt me dat het 2021 moet zijn, toch?
    @Christian @Kilian @TheFlyingDutchboy
     
  18. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Klopt! Bedankt voor de oplettendheid! We doen natuurlijk ons best om de artikelen zo goed mogelijk te schrijven. Alle feedback en tips zijn welkom!
     
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    De gegeven feedback/tips waren gratis, een volgende keer komt er een factuur jullie kant op.
    Ergo: huur een editor in om ervoor te zorgen dat onjuistheden niet op de frontpage komen te staan, dit is erg slordig. Je kunt me bereiken via DM.
     
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Las vandaag ook een artikel waar nogal veel onjuiste situatie staat:
    https://insideflyer.nl/klm-en-delta-gaan-coronavrij-vliegen/

    KLM en Delta gaan het ‘Coronavrij’ vliegen nu testen op vluchten tussen Amsterdam en Atlanta.

    Bij aankomst volgt een sneltest om nogmaals te bepalen dat de reiziger daadwerkelijk negatief getest is. Vervolgens is een binnenlandse doorreis toegestaan zondag dat er sprake is van quarantaineverplichtingen.

    Wanneer je een vlucht van Amsterdam Airport Schiphol naar Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport boekt dan krijg je de mogelijkheid om COVID-test bij te boeken.



    Het betreft hier een travel corridor van Atlanta naar Schiphol en niet van Amsterdam naar Atlanta. Plus niks geen zondagen of sneltesten bij aankomst maar PCR tests.

    In het kort
    - De quarantaineperiode voor de reizigers op de travel corridor vluchten is minimaal vijf dagen (120 uur).
    - Zowel voor vertrek als na aankomst zullen de reizigers een commerciële PCR-test doen en een negatieve testresultaat overleggen. (plus een rapid antigen prior to boarding at the Atlanta airport.)
    - KLM health services coördineert de afname van de PCR-testen in Nederland. Het gaat dus om een commerciële PCR test.
    - De quarantaine gaat in bij de eerste PCR-test die wordt afgenomen voor vertrek uit Atlanta.
    - De quarantaine eindigt wanneer de reizigers de testuitslag ontvangen van de tweede PCR-test, die wordt afgenomen in Nederland.
    - Op Schiphol zal er een commerciële testfaciliteit hiervoor beschikbaar zijn, mochten er reizigers zijn die bij aankomst de vijf dagen quarantaine hebben bereikt.
    - De quarantaine kan dus doorlopen voor, tijdens en na de reis.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2020
    Godenzoon14 en Javadest vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina