Welk OW Frequent Flyer Programma?

Discussie in 'oneworld' gestart door StanH, 3 mei 2016.

  1. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Hey guys,

    Ik heb reeds 42.000 Asia Miles bij CX staan, maar ben van plan om voor mijn volgende business class trip op American Airlines (CDG-JFK-SFO/SFO-JFK-CDG) deze punten ergens anders te gaan stallen bij een nieuw FF-account.
    Ben ooit bij Asia Miles begonnen omdat ik toen nog zo onwetend was dat het zon k*t-programma is.

    Ik wil dus nu "overnieuw" beginnen.

    Ik maak gemiddeld 2 long haul business class reizen per jaar, en awardtickets vind ik belangrijker dan status.

    Kan iemand met helpen of ik voor BA Avios of AA-Advantage moet gaan?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Wanneer is je volgende trip precies?
     
  3. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    26 augustus CDG-JFK-SFO / 9 september SFO-JFK-CDG in business ( I-fareclass )
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zie dat de vraag inmiddels ook bij FT uitgezet is. Succes met het maken van je keuze.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, maar FT is vaak USA-gefocust, dus ben ook wel benieuwd wat de Nederlanders zouden doen... Dus als je advies hebt, graag. ;-)
    Ik neig naar BA Avios i.v.m. Azie-award redemptions....?
     
  6. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Precies dezelfde vraag houdt mij ook bezig! Ik heb werkelijk alle OW-programma's doorgespit. Ik ga voor Iberia Plus om 2 redenen: je krijgt binnen no-time gold (in mijn geval na 1 return met Qatar). Daarnaast hoef je maar 1 vlucht te nemen met Iberia/Vueling/British Airways. Niet elke vlucht telt, alleen waarmee je ook miles verdient. Punten van IB kun je ook verzilveren voor hotels.

    Waarom geen BA of AA? Daar moet je 4 segmenten mee vliegen om status te krijgen. Voor mij teveel. Ik hoor graag als je andere ideeën hebt!
     
  7. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben er nog niet uit. Voor mij is status niet zo heel belangrijk, omdat ik per jaar toch een paar long haul business class mileage runs/-deals probeer te boeken.
    Award miles verdienen vind ik dan ook belangrijker.

    Ik denk dat ik of bij Asia Miles blijf, of mijn aanstaande miles stal bij BA. Dit omdat ik van plan ben om award redemptions naar Azie/Middle East te boeken. AA heeft in dat geval geen zin.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nee? Waarom dan niet?
     
  9. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Vanuit Europa kun je niet gunstig naar Azie op AA-miles, is mij verteld...
    Je kan wel naar Azie met AA, maar dan op een award ticket vanuit de USA.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou ik zou zelf eens op onderzoek uitgaan. Het is wel degelijk mogelijk om naar Azië te vliegen met OW partners op AA miles. 75/K in C, 90/K in F.

    Ik zou gewoon bekijken waar je naar toe wilt in Azië (doel bepalen), kijken hoeveel miles je bij de diverse programma's je nodig hebt. Vergeet daarbij de brandstoftoeslag niet. Vervolgens kijken hoeveel miles je verdient met je volgende trip(s). Vergeet daarbij het aantal bonus miles niet. En kijk regelmatig of je op andere manieren miles kunt verdienen. Check tot slot wat eventueel miles bijkopen kost als je tekort komt. Dan kun jij de keuze maken.

    Als je niet voor status gaat zou ik per redeem project kijken. Award charts veranderen toch steeds, evenals earning charts. Zo gaat American "ergens in het tweede deel van 2016" over op het revenue based systeem.
     
  11. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben een beetje lost... o_O

    Waarom ik in eerste instantie zou willen overstappen naar BA of AA is omdat ik bij Amerikaanse blogs zoals OMAAT altijd mile-purchase deals voorbij zie komen, en dat dat schijnbaar helemaal geweldig is.
    Asia Miles (waar ik nu bij zit) bijkopen is sowieso veel te duur, laat staan dat ze goeie bonus mile deals hebben.

    Maar zonet zag ik deze post:
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/05/04/buy-american-mile/
    Een AA purchase deal waarbij de miles in meest gunstige geval USD 1,89/mile waard zijn.
    Als ik een award ticket AMS-HKG/SIN/BKK in Business zou willen boeken met AA heb ik 150K miles (return) nodig.
    ==> USD 1,89 x 150K = USD 2835 = EUR 2480 return AMS-Asia.

    Zijn dat dan zulke goeie deals waar al die Amerikanen over raven? Ik bedoel, als je aanbiedingen van Qatar in de gaten houdt, kan je soms voor Eur 1500-1700,= in de Business naar Azie.

    Mis ik hier iets, en zijn dat soort mile purchase deals echt zo goed en moet ik alsnog overwegen om naar BA/AA over te stappen?
    Of heeft dit iets te maken met die credit card deals die ze in USA hebben?


    Bedankt voor jullie reacties!
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Geen wonder dat je lost bent. Je springt van de hak op de tak. Eerst vraag je advies voor welk OW programma. Ondanks dat je je nog nooit voorgesteld hebt op dit forum en zelf nog niet je ervaringen gedeeld hebt krijg je wel gewoon antwoord. Vervolgens geen blijk van waardering middels een "like" of "bedankt" maar je begint weer met een nieuwe vraag.

    Er is hier veel informatie te vinden en veel mensen willen je best helpen, maar als je alleen maar komt halen dan verwijs ik je door naar de bestaande threads. Daar is veel info te vinden die door de regelmatig terugkerende gebruikers is gepost.
     
  13. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Mijn excuses jongesander, maar ik wist niet dat voorstellen en antwoorden liken behoorden tot de etiquetten op dit forum.

    Op andere fora heb ik dat namelijk nog nooit gezien. Ik ben een beetje een rooky met insideflyer en blijkbaar is dit dus meer een community dan een forum waarop simpelweg alleen vragen worden gesteld waarop je antwoorden krijgt. :p

    Ik heb wel degelijk gereageerd op de bijdrage van Quinten, en niet op jouw comments omdat die niet echt bijdroegen aan een antwoord op mijn vraag.
    Daarbij vind ik dit soort non-topic discussies alleen maar overbodig leeswerk op een forum, waardoor de conversatie alleen maar van het topic wordt weggeleid. Bovendien was het sjieker van je geweest om me in een privé bericht op dit soort gedragsregels te wijzen. :)

    Desalniettemin neem ik je kritiek ter harte, en zal ik in volgende posts proberen meer bij te dragen (ook al heb ik het gevoel dat ik niks bij te dragen heb met mijn kennis) en me netjes voorstellen en vertellen wat mn lievelings eten en -kleur is. ;)

    Groetjes!
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuk dat je je inmiddels hebt voorgesteld :).

    Om op je eerdere vraag terug te komen: buy miles acties zijn vrij wisselend. De huidige actie bij AA is niet zo spectaculair. Maar als je al een stapeltje miles hebt liggen kan het best interessant zijn om op die manier je saldo aan te vullen (en dan minder geld uit te geven voor een ticket dan je bij een volledig revenue ticket zou doen).

    Voor AA's devaluatie van 22-03 jongstleden zou e.e.a. veel interessanter geweest zijn. Dan kocht je voor $ 1725,00 een F retour ticket naar het Midden Oosten (80/K miles). Als je vooraf een mooie route in elkaar had geknutseld (met bijv. Etihad en Qatar) had je op die manier veel waar voor je geld. En voor $ 1725,00 zou je geen F retourtje boeken....

    Maar ook voor Azië kun je bijv. voor 180/K miles naar Tokio/HKG boeken in F met Cathay Pacific. En dan kun je ook nog leuke route's verzinnen (er is geen max. aantal segmenten bij AA, zolang je je maar aan de MPM houdt). Je kunt geen 180/K miles kopen, maar 165/K heb je voor $ 2876,00. Daar ga je het normaliter niet mee redden in F.

    Overigens komen de buy miles acties nogal vaak voor bij AA. Ook voor de devaluatie kon je soms miles kopen met flinke bonussen en/of korting.
     
    StanH vindt dit leuk.
  15. StanH

    StanH Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor deze nuancering.
    Ik had eerlijk gezegd niet naar F-awards gekeken. Maar inderdaad, voor F-class zouden dat dan inderdaad zeer goedkope tickets zijn. Relatief weinig miles-verschil tussen F en J-class.
     
  16. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Een andere reden waarom Amerikanen enthousiast zijn over de buy miles deals is dat vliegen in J of F vanuit de USA naar Europa vele malen duurder is dan andersom. Retourtjes liggen vaak tussen de 4k en 8k en er zijn bijna nooit goede aanbiedingen. Amerikanen waarderen Miles dus heel anders dan wij.

    Mooi voorbeeld is die advertenties die je vaak ziet om goedkoop in business te vliegen op de miles van een ander. Dat goedkoop is dan nog steeds meer dan 3k, voor Amerikanen blijkbaar goedkoop genoeg.
     
    Michiel, StanH en jongesander vinden dit leuk.
  17. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Mijn focus ligt voornamelijk bij Star alliance en Sky Team. Heb dus binnen OW nog geen favoriet FF program. Als ik zo eens wat google dan lees ik dat veel mensen de voorkeur geven Qatar punten onder te brengen bij Avios. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, een voorkeur?
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik spaar zelf bij Qatar. Met 1 retour vlucht in C (QR) en 3 losse one ways (JAL) silver geworden. Tot nu toe daar steeds gelijk lounge toegang mee gekregen.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  19. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Met een retour QR in C heb je (bijvoorbeeld naar BKK) 560 tier points (140x4). Enkeltje C ams - lhr en je bent gold member bij BA en dus lounge overal.
     
    BIndair vindt dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Je bedoelt zeker silver status want gold krijg je pas bij 1500tp...
     
    BIndair en Dutchie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina