Tumi of Rimowa

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 9 sep 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Of iets anders?

    Ik ga op zoek naar nieuwe koffers/carry-ons ... iemand een idee hoe je een mooie deal kunt scoren?
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik heb een nieuwe Tumi rugtas (nieuwe versie van diegene die wij al meer dan 5 jaar hebben) en ben er zeer tevreden over ;) Gekocht in de Tumi outlet winkel in Roermond.
     
    Mike vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Dit wil ik ook weten!
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik gebruik zelf mijn hele leven al Rimowa's. We doen al 15 jaar met de klassieker. Zeker niet onkwetsbaar voor deuken, schrammen en rubberstrepen, maar dat voegt karakter toe. :)
    Twee jaartjes geleden hebben we de nieuwe serie Salsa bijgekocht, dus met polycarbonaat, rits en geen rigide vorm, op vier wielen. Ik moet zeggen dat ik hier geen fan van ben. De 4 wielen maken het erg gemakkelijk om (naast je) te rollen maar je kan als gevolg de koffer niet recht op laten staan in bijvoorbeeld de bus of roltrap. Verder vind ik dat de buitenkant teveel vervormt en daardoor bagage kan beschadigen. Ook de rits vind ik een minder aspect, en het zorgt ervoor dat de randen kunnen verschuiven.
    De klassieke, aluminium koffers zijn erg betrouwbaar en blijven wel makkelijk staan als je ze met twee wielen hebt. Licht maar toch sterke wanden. Alleen niet voor een sleutelslot gaan, die zijn bagger.
     
  5. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Ik zweer bij mijn Rimowa Cabin Multiwheel carry on, heb de versie met 4 wielen en recentelijk nog een Topas 84L gekocht. Had hiervoor een Tumi set maar was niet te spreken over de kwaliteit daarvan
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik hoor en lees vaak hele goede verhalen over Briggs and Riley. Zelf helaas geen ervaring mee omdat ze iets te duur zijn voor mijn studenten budget maar ik ken een aantal mensen die er heel tevreden over zijn. Ze bieden ook (als enige dacht ik) levenslange garantie aan. Nadeel is dat er volgens mij in Nederland geen retailers zit, maar gelukkig hebben we het internet.

    Op www.kofferprofi.de krijg je met de kortingscode KP10A 10% korting op rimowa koffers
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
  7. schipr

    schipr Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb zelf een kleine en een grote rimowa salsa.
    Over de grote niets meer dan lof. Heerlijk om 4 van die fijne wielen te rijden.
    Bij de kleine mis ik toch een paar vakjes om bijvoorbeeld tickets/ipad/paspoort in te stoppen. Hierdoor moet ik altijd een laptoptas meenemen.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2014
  8. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Dagelijks een Tumi laptop tas, en voor het reizen een simple Samsonite carry-on.

    Zelf neig ik naar een Tumi alpha 2 carry on. Rimowa zijn mooi maar iet zo praktisch om documenten in te bewaren.
     
  9. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ik geef voor een carry-on de voorkeur aan een soft case, daar kan je altijd een paar dingen extra in kwijt ook al is ie vol :cool:
    Heb zelf een Samsonite X-Blade 2.0 Spinner, niet zo fancy als Tumi & Rimowa but works like a charm!
     
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Hier ook een Samsonite x-blade spinner 2.0 in 78, maar gebruik het liefst de 3 delige National Geographic kofferset :)
    Mooie design foto's van dolfijnen, tijgers en ijsberen en hard cased
     
  11. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    iemand toevallig ervaring met een Minaal carry-on of Tortuga Travel Backpack?
     
  12. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Gewoon voor een Peli case gaan! ;)
    Onverwoestbaar, waterdicht en bovendien levenslange garantie! :D
    [​IMG]
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    gebruik de code
    ICS15K

    voor 15% korting op de gehele collectie bij travelbags.nl
     
    TheoS vindt dit leuk.
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    20% korting op alle koffers/carry on dit weekend bij de Bijenkorf. Incl Tumi en Rimowa. In Utrecht nog veel modellen beschikbaar.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heeft iemand hier ervaring met de TUMI alpha 2 carry-on? Ze lijken mij wat aan de (te) grote kant voor handbagage.
     
  16. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben erg gecharmeerd van de Tumi Tegra-lite (http://www.tumi.com/na/p/tegra-lite®-max-continental-expandable-carry-on-028721TG?subcat=true). Heb op dit moment een Tumi Alpha Bravo Travis rugzak voor dagelijks gebruik (helaas uit collectie) en ben daar uiterst tevreden mee! Voor in de cabin heb ik een kleine Samsonite Cosmolite en ook daar, meer dan tevreden over! Wat ik fijn vind van de Tegra-lite is de 'front pocket' in een hard-case carry on... Ik denk dat ik die Tegra-Lite toch echt wel in mijn achterhoofd houd voor als ik de Samsonite moet gaan vervangen...
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Deze werkt nog steeds:) Thanks LVH, morgen een nieuwe laptop tas.
     

Deel Deze Pagina