Standaard geen ruimbagage meer bij KLM wereldwijd

Discussie in 'Nieuws' gestart door TheFlyingDutchboy, 16 mei 2019.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    In ieder geval positief dat het nu breed wordt aangekondigd. Voor de Cariben was het vorig jaar ineens doorgevoerd..
     
  3. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Toen KLM begon met geen ruimbagage meer binnen Europa, zeiden ze dat de tickets goedkoper zou worden. In die tijd maakte ik vaker de reis AMS-OSL of AMS-WAW. Ik zag geen daling. Dus dat zal nu ook wel niet gebeuren. Wat ik vaak onduidelijk vind is of het slimmer is een Light ticket te kopen en daarna pas bagage als FB member of meteen standaard ticket? Je krijgt 10 euro korting maar het basis tarief voor het bijboeken van een koffer is niet altijd goed te halen uit de bagage calculator.

    Ze kondigen het aan maar ook weer relatief kort van te voren...
     
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat je met 12 kg handbagage een heel eind komt voor trips van een week.
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    En de "race to the bottom" is weer verder doorgevoerd. Weer een verschil minder tussen KLM en Ryanair...

    Die koffer eruit slopen is prima als je al FB member bent, gezien je vanaf FB silver al een extra koffer mee mag nemen. Wat @Nasil zegt kan ik onderschrijven, de dienstverlening wordt schraler, maar de ticketprijs blijft hetzelfde.
     
    Warren en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Wat betekent dit voor de Award tickets in de toekomst of die al reeds zijn geboekt ?
     
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Voor zover ik weet, geldt het enkel voor nog te boeken tickets. Over het algemeen kunnen ze niet met terugwerkende kracht de voorwaarden wijzigen.

    Overigens, award tickets die geboekt zijn terwijl je status hebt met FB, krijgen sowieso die status mee (bijv boek jij als FB gold een award ticket voor iemand anders, dan krijg deze persoon ook de FB gold benefits).
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Voor tickets die al geboekt zijn, geldt de originele bagagetoelage. Ik verwacht dat ook voor intercontinentale Award tickets een bagage stuk inbegrepen blijft.
     
  9. MrEhrmantraut

    MrEhrmantraut Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    En als ze dan is standaard gaan aanbieden om je trolley dan wel "kosteloos" in te checken scheelt dat weer een hoop gedoe met boarden.
     
    westi vindt dit leuk.
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Voor Europese award tickets geldt ook een bagagevrijstelling van 1x 23kg, ook voor non-status tickets.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
  11. Patrick072

    Patrick072 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik zat te denken om een light ticket te kopen, en daarna met miles een koffer bij te boeken. De prijs die KLM rekent is "vanaf" 8000 miles. Ze kunnen niet vertellen hoeveel het wordt, dat hoor je pas bij het inchecken aan de balie. Dus met een beetje pech worden het behoorlijk wat miles. Ik vind het vreemd dat ze dit niet van te voren kunnen bepalen.
     
  12. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Welke bestemming? En is het een KLM vlucht of via andere maatschappij? Heb zelf ook vaak dit probleem maar binnen Europa was het vorige maand nog 3000 miles enkele reis.
     
  13. Patrick072

    Patrick072 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Naar Orlando (MCO)
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    AMS-MCO.
    Dat zijn Delta operated (DL411 & DL410) vluchten. Wat dat in FB miles kost geen idee. Als je een BE ticket hebt en geen status en je wilt 1x 23kg baggage inchecken kost het je 60USD/50EUR;

    https://www.delta.com/content/www/e...ge/before-your-trip/checked.html#DetailsRules

    Er is wel deze regel:
    A Medallion Member traveling in Comfort+, Main Cabin, or Basic Economy between the U.S./Canada and any International destination can check one additional bag up to 50 lbs. over the standard cabin allowance.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  15. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Zelf geen ervaring met Delta in het nieuwe systeem met betalen voor ruimbagage, maar bij mijn vlucht via KLM naar Canada was de prijs los 40 euro (als member) en met miles 8000 bij online regelen (als member) per enkele reis. Voor een niet-member was de prijs 50 euro / 10.000 miles. Ik weet dat op luchthaven prijs soms hoger ligt maar of dat voor de door Delta uitgevoerde vluchten ook zo geldt, weet ik niet. Zou je deze vraag ook bij Delta kunnen stellen? Of weten die het ook niet?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Is dit een typo, of mogen leden echt 30€ meer betalen dan niet-leden?
     
  17. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Woops. Typo.... 10 euro meer ofwel 50 euro per enkele reis. Aangepast
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Wanneer ben je van plan om te gaan? Zie namelijk dat DL weer raar aan het doen is vanaf DUS naar de USA (Heb oa SJU, MCO, SFO, TPA, MSY, DFW en LAX effe snel gecheckt) vanaf [edit] ergens in October vlieg je voor rond de 380EUR naar de USA, dit zijn normale main cabin tickets, inclusief baggage.

    De BE ones zijn ongeveer 1,7x de prijs :eek:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    MRB, lloydje33, Daan3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Heb het ook meegemaakt, vanaf FRA 580€ BE, met koffer 480€. Prima, doe dan maar met koffer :p.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nu ik dit lees realiseer ik mij dat ook voor reward tickets de nieuwe regels al gelden. (of de agent vorige week begreep het niet). Ik heb in december een reward ticket geboekt naar JFK voor mij en mijn partner (geen status). Toen wij vorige week gingen inchecken zei de agent dat hij de koffer van mijn partner wel zou inchecken onder mijn naam anders moesten we betalen voor die koffer. Dus dat hebben we uiteindelijk gedaan, maar nu ik weer in de lounge terug zit en dit lees weet ik nou niet of het klopte. Het leek mij ook dat voor reeds geboekte tickets dit niet zou gelden.
     

Deel Deze Pagina