Sofia, Bulgarije -- transport naar vliegveld

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jphorn, 20 sep 2021.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Voor de ervaringsdeskundigen -- wij hebben binnenkort een vroege vlucht (7:10u) van SOF-AMS. Er is een Ibis vlakbij het vliegveld, maar we slapen liefst in de stad zelf. Hoe eenvoudig is het om naar het vliegveld te komen en hoelang is ongeveer de reistijd (OV of taxi/Uber).
    Nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden? Is het een druk vliegveld?
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Die Ibis is trouwens prima hoor, ze hebben een shuttle die je naar T1 of T2 rijdt.

    Het is redelijk simpel om naar het vliegveld te gaan, zal zeker in de ochtend een minuutje of 20 zijn met de taxi zijn. Ook rijdt er een metro maar weet niet of deze dan al rijdt. Je kan het even checken via Google maps.

    Alle keren dat ik de vroege vlucht vanuit SOF was het vliegveld normaal druk.

    Ik ben over 10 dagen weer in SOF, zin in!
     
    MichaelNight, Tim82, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Thanks man, appreciated!
    Ik ga tweede weekend van oktober. Erg benieuwd, maar we zijn er helaas maar kort (ruim halve dag)

    Vast wel, maar ik ben de Ibis een beetje zat momenteel ;-) Ik wil voor deze reis liever even in het centrum zitten, maar niet als het een uur reizen is naar het vliegveld en ik alsnog om 5:00u m'n nest uit moet :p
    Ik kan helaas geen andere (chain) airport hotels vinden.
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De eerste rit van M4 arriveert om 5.42u op het vliegveld (en vanaf dan iedere 8 minuten). Een kaartje kost 0,85€.

    Vanuit de centrumhalte Serdica doet de metro er 25 minuten over. De taxi een kwartier denk ik.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Wow, super nuttig. Thanks!
     
  6. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan het Sense Hotel aanbevelen in Sofia, top hotel in het centrum met een gave rooftop bar en snel op de airport. Verder gewoon een taxi nemen naar de AirPort, kost geen drol, mits je de “OK Taxi” neemt (pas alleen op de “OC Taxi” en andere dergelijke fakes, zelf maar 1x meegemaakt dat ik in EUR ipv BGN werd gevraagd te betalen =*2 ;). De airport is klein, maar niemand schijnt haast te hebben, voor de lounge moet je zeker geen seconde vroeger komen :)
     
    jphorn vindt dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Gezien de vroege vlucht moet die rooftop bar wachten tot een volgende keer ;-) Ik had het (inderdaad zeer fraaie!) hotel wel al zien langskomen.

    Dank voor de taxitip! Dat van OK taxi had ik toevallig net gelezen op de site van Sofia Airport.
     

Deel Deze Pagina