Reizen met kids; aandacht voor de buren

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door D3nni2, 26 feb 2019.

  1. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Maar dit is wel heel wat..

    [​IMG]

    zou ik nooit overwegen, maar zegt ook iets over mij. In ander draadje over reizen met kids las ik al reistips. Ik blijf fan van de draagzak. Beetje hobbelen en hopen op slaapzand..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Jannesdemannes, beuse242 en Snoepjes85 vinden dit leuk.
  2. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik vind het wel mooi. Typisch Aziatisch.

    Heb genoeg reiservaringen meegemaakt met mensen die hun kinderen meenemen en who doesn't give a shit.

    Ik ontvang liever een zak snoep.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Een dergelijk verhaal had ik een paar terug gelezen van een stel Britten/Amerikanen. Ikzelf zou ook geen goodie bags uitdelen, maar zo snel mogelijk met de baby lopen en inderdaad hobbelen. Ging prima op een vlucht van 12 uur.
     
    Deleted_member_487 en beuse242 vinden dit leuk.
  4. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Ben benieuwd wanneer er 12+ zones komen in ICA vluchten. Zou daar zo wel wat extra voor over hebben.
     
  5. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Leuk gebaar!

    Zelf vind ik huilende baby's nog minder irritant dan ouders die hun kind vrij laten rondlopen en er de hele vlucht niet meer naar omkijken. Al vaak genoeg een kind gehad die vrij rondloopt en dan aan mijn entertainment systeem gaat zitten of een halve marathon rent aan boord.
     
  6. RobinF

    RobinF Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Je bouwt met zo'n actie wel wat credits op! Dus een goede actie vind ik!
     
  7. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Zeg je er dan wat van? En hoe?
     
  8. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Naar een kind heb ik tot nu toe alleen boos hoeven kijken waarna hij wegging. Bij het rennen aan boord heb ik (heel schijnheilig), toen de stewardess langskwam, zitten klagen.
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    wat van zeggen? Ouders die hun kinderen zo vrij laten vinden het vaak ook heel vervelend als mensen er wat van zeggen. Dat heb ik 1 keer gedaan en dat heb ik geweten ook.....
     
    FBR89 vindt dit leuk.
  10. Ik irriteer mij het meest aan de mensen die zich altijd zo irriteren aan kinderen in een vliegtuig. Mijn kids spelen graag in de bar achterin t vliegtuig bij Emirates en zie vaak mensen chagrijnig kijken... Dan moeten ze lekker een privé vliegtuig afhuren...
     
    Roberto vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Er is een verschil tussen vredig spelen en hartstikke druk zijn, en zijn kids bijvoorbeeld aan het huilen zijn kunnen ouders ervoor kiezen om er alles aan te doen om anderen niet tot last te zijn of helemaal niets te doen. In beide voorbeelden kunnen mensen zich terecht of onterecht irriteren. Het is in een vliegtuig niet anders als in een willekeurige andere situatie, je hoort in principe gewoon zo min mogelijk mensen tot last te zijn als dat niet nodig is.
     
    Roberto, Warren en VinceG vinden dit leuk.
  12. Het is een feit dat mensen die reizen sneller geïrriteerd zijn... druk, angst, spanning etc...jammer omdat vaak a te geven op kinderen die gewoon kind weten zijn. Tuurlijk heb je uitzonderingen, maar laten we eerlijk zijn... t valt toch allemaal wel mee?
     
    Roberto, ErwinLansing en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Naar mijn idee valt of staat het bij hoe de ouders dit aanpakken. Duiken die achter een filmpje en kijken nergens naar om kan je verwachten dat er irritatie komt, zie je een ouder met een huilende baby wandelen en wiegen en de baby blijft toch huilen, vind ik het alleen maar sneu voor die ouder.
     
    Roberto, Erwin, ErwinLansing en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Precies dit!
     
  15. Precies, maar op een vlucht van bijvoorbeeld 14 uur kan je niet verwachten dat kinderen stil op hun stoel blijven zitten.. kinderen blijven kinderen en rennen soms graag rond en maken wat meer geluid... No big deal


     
  16. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Het hangt inderdaad volledig af van de reactie van de ouders. Als de ouders zoals hierboven aangegeven gelijk in een film duiken (en het vliegtuig als kinderopvang zien) of alles wat hun kind doet grappig en schattig vind kunnen ze van mij weinig medewerking/positiviteit verwachten.
     
  17. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Eens.. maar als ouder merk ik dat het met kids soms gewoon echt niet lukt.. beetje compassie dan helpt echt wel...

    Ooit met kleintje van net geen jaar teruggevlogen uit Londen; de smurf had er oorontsteking ontwikkeld. De combo was geen succes. We hadden t al even aam de buren verteld, maar op twee rijen voor ons zaten twee ‘evil eyed’ vrouwen. Als je al acht keer omgekeken hebt met t gezicht van een oorwurm, snap ik t echt wel.. Mn vrouw deed haar best met de borst, maar helaas..pijn won. En sirene dus aan.. de situatie heeft me niet doen besluiten niet meer te reizen trouwens.,
     
  18. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Kunnen ze achter in niet een familie vriendelijk categorie maken? Zodoende hebben allebei de partijen minder last van elkaar?
     
  19. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Haha net als de rokerscoupé vroeger? Door de schuifdeur en het luchtgordijn merk je er niks van ;)

    Leven en laten leven.. maar ja.. ik hoor bij de groep met kids en die reist...
     
  20. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Tuurlijk haha...Ik heb er geen probleem mee. Denk men moet wel rekening houden met anderen. Het is in ons westerse denkwijze heel erg individueel ingesteld, het zijn mijn kinderen, mijn leven, dus ik laat ze leven om te leven, doen wat ze kunnen doen (zie hierboven voor de reacties).

    Echter, je hebt genoeg samenlevingen (de overige 70% van de wereld) die meer collectief zijn ingesteld, wellicht meer ingetogen en de ander geen last willen zijn, want immers zit je in dezelfde vliegtuig, etc. Daarom begrijp ik de reactie heel goed van die Koreaanse vrouw.

    Je kunt de kinderen prima laten entertainen (speelgoed, spelletjes, noem maar op) en het kind loslaten in vliegtuig/bus/trein kan gewoon (terecht) irritaties opwekken bij anderen. Natuurlijk word k niet chaggo als een kind beetje speelt (kind is immers kind, dat begrijp ik ook en de rest van de wereld), maar als de ouder helemaal niets doet, terwijl andere er last van ondervinden dan is dat net zo groot een probleem als dat kind.
     
    Hulstenaar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina