Pointspay en Flying Blue lanceren Flying Blue+

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door RobertFB, 25 jul 2023.

  1. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Pointspay kondigt een 5-jarig strategisch partnerschap met Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van de Air France KLM Group, aan.

    Het nieuwe platform, Flying Blue+ genaamd, wordt in eerste instantie in Frankrijk en Nederland geïntroduceerd, zodat leden wanneer ze online winkelen Flying Blue Miles kunnen verdienen en uitgeven door bij het afrekenen in de online shop van de verkoper simpelweg Flying Blue+ als betaaloptie te selecteren. Leden krijgen ook de mogelijkheid om met een combinatie van miles en bankkaart te betalen met behulp van Pointspay's gepatenteerde punten-plus-kaart schuifbalk.

    Zie verder het persbericht: https://www.prnewswire.com/nl/persb...orm-van-haar-soort-flying-blue-301883809.html

    Loylogic, de eigenaar van Pointspay, werkt al samen met o.a. Ethihad en Miles&More. Ik vermoed dat de waarde van de FB miles om mee te betalen minder dan een cent per mile is, dus waarschijnlijk nauwelijks of niet de moeite waard. Flying Blue is wel actief met nieuwe mogelijkheden, zoals sinds kort de koppeling met Air Miles.
     
    Hailstorm vindt dit leuk.
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    483
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben benieuwd bij welke winkels dit uitgerold gaat worden. Extra gelegenheden om miles te sparen is altijd welkom :)
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Eens, maar vaak is het beter gewoon cashback te innen ipv FB miles met een onbestemde waarde!
     
  4. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Zijn hier loyalty experts aanwezig ?
    Points.com was de uitvoerder van FB Miles transacties.
    Sinds 25 july wordt PointPay genoemd .
    Is dat (van ) Points.com ??
    Of een nieuwe partner ?
    In het AF / KLM persbericht over de verkoop van het FB programnma aan investeringsmij Apollo wordt gemeld dat AF/KLM een nieuw bedrijf gaan opstarten om het programma uit te voeren

    Voor de samenwerking richt Air France-KLM een nieuw bedrijf op dat de airmiles die aan klanten worden gegeven uitgeeft....

    Wie hier draagt deelbare kennis ??


    Air France-KLM wil 1,5 miljard euro ophalen door zijn loyaliteitsprogramma Flying Blue te gelde te maken. Het luchtvaartconcern is in exclusieve gesprekken met investeerder Apollo daarover. Maar de database met klantgegevens blijft in handen van Air France-KLM, bezweert het bedrijf.

    Voor de samenwerking richt Air France-KLM een nieuw bedrijf op dat de airmiles die aan klanten worden gegeven uitgeeft. Daar betalen Air France en KLM voor. Maar de luchtvaartmaatschappijen krijgen weer geld als klanten hun miles inwisselen voor een vliegticket.

    De investering van Apollo krijgt de vorm van een eeuwigdurende obligatie waar Air France-KLM regelmatige betalingen op doet. Eerder haalde het luchtvaartconcern op die manier al geld op voor vliegtuigmotoren en andere onderdelen. Die obligaties tellen bovendien niet mee als schuld volgens boekhoudregels, maar als aandelen. Daardoor kan het concern zijn financiële positie verbeteren, wat ook goed is voor de voorwaarden voor leningen die het nog afsluit.
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Alle FB miles transacties worden voor zover ik kan zien nog steeds door Points.com gedaan - dus kopen, verdubbelen, overdragen. Dit allemaal tegen woekerprijzen. Of dit zo blijft weet ik niet, Pointspay is onderdeel van Loylogic, die o.a. veel doet met Miles&More van Lufthansa. Voor zover ik uit het persbericht kan opmaken gaat het met Flying Blue+ om het verdienen van miles bij online aankopen en aan de andere kant om met miles te betalen in online winkels. Dat verdienen bestaat nu al, weet niet wie de huidige partner is, maar dat wordt dus Pointspay.
    Het verzelfstandigen van Flying Blue is iets heel anders en heeft hier volgens mij niets mee te maken. Dat is een truc om meer geld binnen te halen - in de USA is dat al met verschillende FF programma's gebeurd. Een van de voordelen voor Air France/KLM is dat de hele berg FB miles niet meer als een verplichting op het bedrijf drukken.
     

Deel Deze Pagina