Pearl Card

Discussie in 'Overige programma's' gestart door AviatorJW, 13 aug 2020.

  1. AviatorJW

    AviatorJW Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hi allemaal,

    van mijn Audi dealer kreeg ik vanochtend per mail het bericht dat mij gratis een Pearlcard black wordt aangeboden.

    Ik ben even gaan kijken wat het precies inhoudt, op hun website staat best veel info. Maar daarbuiten valt er geen ervaring of review te vinden.

    Is er hier iemand die ervaring met ze heeft?
     
  2. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Krijg net bericht via Privium dat ze partner zijn geworden met Pearl card en dat je er een aan kan vragen.

    Goed nieuws, Privium en Pearlcard zijn partners! Privium Plus leden genieten nu kosteloos van exclusieve services en privileges op het gebied van Lifestyle, Travel, Conciërge, Healthcare, Wine Circle en Events. Meld je aan op: pearlcard.com/privium/
     
  3. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Even navraag gedaan bij privium.

    Goedemiddag, Bram. Privium Plus leden kunnen zich kosteloos aanmelden voor een Black card. De kosten van €599 komen daarmee te vervallen. De Black card is de meest exclusieve kaart met de meeste voordelen. ^Jim
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Klanten van Corendon krijgen 'm ook gratis en het welkomstcadeau voor nieuwe leden van de Pearl Black kaart is 15% korting op Rituals.

    https://pearlcard.com/corendon/

    Ik vermoed een serieuze concurrent voor de Centurion card.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Werk je voor Corendon? Of is Pearl Card onderdeel van Corendon?
     
  6. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Als de "Black" gratis is met privium, nou doe dan maar he...
    Het klinkt allemaal top, maar of het in praktijk ook allemaal zo goed en makkelijk is..
     
  7. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    net ff gebeld met de Pearlcard , inderdaad met privium plus gratis.En dan is dat de de de blackcard zoals al in een eerder bericht stond.
    Uiteraard wel een service fee van startend enkele tientjes natuurlijk afhankelijk van wat men doet.
    Ik heb ze de tip gegeven onder hun tab "portfolio" wat meer recente activiteiten te plaatsen. Voorbeeld: Als je schrijft dat je volgend jaar weer op de LXRY beurs te staan en dat dat dan 2018 moet zijn komt dat wat apart over. Als je tenminste iets exclusiefs wil uitstralen. Nou ja exclusief....uhhh alle klanten van Corendon (zou ik ik ook kunnen zijn hoor) krijgen hem ook gratis...
     
  8. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Centurion is een betaalkaart met services. De website lezende en de kaart bekijkende, is Pearlecard geen creditcard/betaalkaart maar een provider van "Exclusieve services" voor de welgestelden. Al vraag ik me dan wel af hoe het Corendon-all-inclusive-naar-turkije publiek hier in past.

    Als je nu al weinig van de Mastercard en/of Amex Plantinum lifestyle services gebruik maakt, dan lijkt de PearleCard in zijn betaalde vorm me weinig toevoegen.
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Nee, ik wil aangeven aan dat het imago van de website van Pearl + de prijsstelling van hun product niet echt overeenkomt met hoe selectief ze zijn op klanten als je bij Corendon (+ zo'n 15 andere bedrijven).

    Voor mij ziet Pearl eruit als een database waar ze vooral veel persoonsgegevens in gaan opslaan om die te verhandelen onder ondernemers. Jij krijgt dan korting bij die ondernemer, zoals 15% bij Rituals. Die 1.75€ korting die je dan op je bestelling krijgt is een lachtertje ten opzichte van de waarde van je persoonlijke data.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  10. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Is wel een hele scherpe opmerking. Met de prijs van 600 p/j ga wel wat vermogende mensen trekken, hun gegevens zijn dan inderdaad best wat waard.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk dus dat niemand die prijs betaalt, gewoon een marketing scam om het product premium te laten lijken. Groupon praktijken zijn dat. Een kaart die echt 600 euro waard geef je niet gratis weg aan iemand die een Corendon ticket naar Antalya boekt.
     
    cvr, VinceG, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Helemaal mee eens.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  13. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net gebeld met Privium. Konden mij niets vertellen over het aanbod van hun partner Pearlcard. Daarna Pearlcard gebeld (Let wel dit bedrijf biedt exclusieve services aan voor €600,-). Telefonisch niet bereikbaar! Naam inspreken of mail sturen. Biedt weinig hoop als je echt iets wil regelen......
     
  14. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Wel net VM bericht van Pearlcard. Zo even horen wat ze te bieden hebben. Het enige dat ze bieden is toegang tot een netwerk waar je gebruik van kan maken. En soms wat kortingen. Voor de rest betaal je alles zelf en ook nog een service fee. Maar het is gratis voor privium plus kaarthouders. Expliciet gevraagd of de persoonlijke gegevens doorverkocht worden. Blijkbaar niet. Dus wellicht nog interessant voor iemand?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2020
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Uit hun privacy statement:

    Wij verstrekken alleen uw persoonsgegevens aan derden als u daarvoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven (...)
    Uw persoonsgegevens worden bij uw toestemming gedeeld met partners van Pearl Card B.V. Deze partners zijn aangesloten als leveranciers van de diensten- en goederen die wij voor u afnemen. Door uw persoonsgegevens met deze partners te delen kunnen zij hun aanbod beter op uw specifieke wensen afstemmen. Wij en onze partners proberen hiermee voor u zo een optimale dienstverlening te bewerkstelligen.

    En dan linkje naar partners, veel hospitality maar bijv. ook dit:

    upload_2020-8-15_16-12-4.png
    En zelfs 2 specifiek data verwerkende bedrijven:
    upload_2020-8-15_16-12-39.png
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij moet je naast die 600 euro ook gewoon voor de dienstverlening (en natuurlijk de producten die je afneemt) betalen. Ik heb het "gratis" via mijn bank, maar ik vind de omschrijvingen op de website redelijk vaag met veel opgezwollen taalgebruik.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Zie net wat zo ongeveer de kosten zijn die ze vragen als je gebruik maakt van hun diensten
    "Het enige wat u betaalt, als u gebruikmaakt van de diensten van Pearlcard, zijn de servicekosten. Deze variëren van € 7,50 per persoon tot € 85,- per service aanvraag."

    "Voordat u een service aanvraag bij Pearlcard neerlegt, zullen wij u informeren over welke servicekosten voor u van toepassing zijn." Dat gelukkig wel...

    Mind you, dit gedt dus ook als je al 600 euro hebt betaald, maar ik heb het idee dat deze dienstverlening via allerhande partners "gratis" wordt verstrekt.
     
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ze maken een offerte voor je vraag en daar komt de service fee nog bij
     
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad.... dat had ik hierboven al gemeld. Met hun reizen aanbod zie ik dan ook nog niet direct een voordeel.
     
  20. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Ik geloofde het verhaal
    ook al niet omdat ik deze voorwaarden gelezen had. Waarschijnlijk zit het in mijn vraag over doorverkopen. Ze worden (met jouw toestemming) doorgegeven. Daarna ben je afhankelijk van de verwerkingsovereenkomsten die ze gesloten hebben. Allemaal heel vaag geformuleerd.
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2020

Deel Deze Pagina