Goedemiddag, Ik zit naar onderstaande vluchten te kijken. Het is allemaal onder een Delta vluchtnummer echter is de 2de vlucht uitgevoerd door Virgin Atlantic. Nu is mijn vraag krijg je dan ook je Flying Blue miles + qualifying flights voor de 2de vlucht met Virgin ondanks dat die een Delta vluchtnummer heeft? Heeft iemand hier ervaring mee? 08.45 uur - 08.50 uur 1u. 5min. Vanaf Schiphol (AMS) Naar London City (LCY) Delta 9490 Uitgevoerd door /KLM CITYHOPPER Economy (B) Embraer 190 | Snack Stoelen Delta vlucht 9490 bekijken Totale afstand 339 km Tussenstop Tussenstop van 3u. 35min. in Londen (LCY) Delta 12.25 uur Deze vlucht vertrekt vanaf LHR, niet vanaf LCY - 18.10 uur 9u. 45min. Vanaf Heathrow (LHR) Naar Miami Intl. (MIA) Delta 4386 Uitgevoerd door Virgin Atlantic Premium Economy (G) BOEING 787-9 | Lunch Stoelen Delta vlucht 4386 bekijken Totale afstand 7.138 km
Volgens mij wel award miles, maar geen level miles/xp's of segmenten. Daarvoor moet het een Skyteam partner zijn, aldus KL social media..
Ik denk juist van niet. Bij KL vluchtnummers, maakt het niet uit wie de vlucht uitvoert, maar er is een duidelijk verschil in de formulering op flyingblue.com tussen KLM en Delta: KLM: Flying Blue members can earn Miles on: All flights that are marketed as KL Delta: Flying Blue members can earn Miles on: Flights that are operated by Delta Air Lines and marketed as DL, AF, KL or a SkyTeam-partner
AF/KLM heeft wel een 31 procent belang in Virgin Atlantic Airways genomen. Kan me zo voorstellen dat in de toekomst je wel miles kan verdienen/besteden. (zoals momenteel al het geval is voor Virgin Atlantic & Delta Air Lines)
Dit is correct. Een vriend van mij had DL geboekt maar vloog met KL en HV. Kreeg geen Skymiles omdat HV geen ST partner is. Uiteraard wel als je een FB member bent.
Mijlen ja, maar geen level mijlen of segmenten/xp's... dat is voorbehouden aan skyteam partners.. Ik verwacht overigens niet dat Virgin snel tot skyteam zal toetreden.. op dit moment hebben zo ook lucratieve deals met BA en enkele andere carriers. dat zal vervallen als ze ST lid worden... als ze ST worden zijn ze hetzelfde als KL, DL, AF die veel TATL vliegen maar vervallen de deals met andere airlines
Waarom zouden die deals dan vervallen? Het ene sluit niet per se het andere uit, toch? Aangezien ongeveer de helft van alle aandelen straks in handen is van DL en AF-KL sluit ik het niet uit.
VA deals met BA, ok. Alaska Air had ook deals met Delta, AF en KLM. Toen ging Delta SEA uitbreiden en een jaar later kreeg Delta een belang in AF/KLM We weten allemaal wat de laatste tijd is gebeurd..... Met (het aanschaffen van) VA gaan ze vol in de aanval op BA. Waarschijnlijk/misschien niet via ST maar via JV's.
JV's? Ah, joint venture. Wellicht. We gaan het merken. Zo ja, wellicht een keer sneller de overweging om met een overstap BC te vliegen richting VS.