Loungeproblemen Garuda op Gatwick

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Goldfly, 2 nov 2014.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag vloog ik met Garuda van LGW naar AMS ( geweldig vliegtuig en service, jammer dat de vlucht zo kort was.)

    Toen ik voor de vlucht mij melde bij NO1 Gatwick Lounge welke de gasten van Garuda ontvangt. Ben ik geweigerd omdat ze mijn FB GOLD, en dus Skyteam Elite Plus niet erkennen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben voornemens een klacht in te dienen bij Garuda.
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik kreeg bij Garuda een voucher mee voor de Gatwick Lounge bij check-in. Dit was echter wel een business class ticket.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dit heb ik ook gemerkt.
    Ik had als Elite Plus ook een voucher gekregen bij inchecken en kon daarmee de lounge in (die overigens capaciteitsrestricties had, het koppel voor me dat wilde betalen voor toegang werd geweigerd). Achter mij was ook een GA passagier die met FB Gold de lounge probeerde binnen te komen maar hem werd verteld dat 'ze met KLM/FB geen contract hebben'.
    Dus je hebt echt je voucher nodig!
    Daarna is GA overigens aardig genereus, want je krijgt een voucher voor een glas champagne!
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ze zijn toch verplicht om je die lounge faciliteit te bieden? Vanwege lidmaatschap van Skyteam?
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Bij een lounge van een Skyteam airline hoor je inderdaad zo binnen te komen maar aangezien dit een 3rd party contract lounge is kunnen die een voucher verplichten. Zij kunnen namelijk niet zelf natrekken of je status geldig is e.d. . Daarnaast zijn er airlines die, in het geval van contract lounges, alleen toegang geven aan business class passagiers of eigen FFP Elites. In die gevallen wordt het voor een 3rd party lounge veelste ingewikkeld om de eligibility te controleren dus de airlines beslissen wie ze toelaten (en voor wie ze betalen) middels een voucher.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Maar het lijkt me dan evident dat Garuda de Skyteam Elite Plus passagiers een voucher verstrekken toch.?
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Ik neem aan dat je bij de balie bent geweest voor je BP?
    Was dit de Skypriority desk? Heb je je Gold kaart laten zien en stond je status op je boardingpass?
     
  8. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ja, ja, ja en ja ;-)
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Dan is het inderdaad erg raar dat je geen voucher aangeboden hebt gekregen. Waarschijnlijk veroorzaakt door ontwetenheid van contract staff.
    Ik zou zeker even contact opnemen met Garuda.
     
  10. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb ze inmiddels een bericht gestuurd. Ook naar KLM overigens.. Omdat ik inmiddels gematched ben door Air Berlin en daarom by One World ook Elite member ben voel ik me met dit soort geintjes toch minder genoodzaakt KLM of Skyteam te boeken. Sterker nog.. heb mn eerste retour USA via British Airways al geboekt. En Als Cathay Pacific ook met betere kisten gaat vliegen op AMS dan heb ik er daar ook een optie bij. Ben dit jaar ook al 2 keer gestrand door de gezellige theekrans stakingen van AF, dan net zo lief een andere maatschappij en alliantie
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Tsja ik ben ook niet onder de indruk van de loungesituatie binnen Skyteam. ;)
    Maar of het gras groener is aan de overkant...?
     
  12. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    That's the question! :D
     
  13. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Nou, dat ga ik dus wel uitvinden. Ik vind het over hte algemeen niet erg om met een tussenstop te vliegen als ik loungetoegang heb. Nu ik dat met Oneworld ook heb gaan we dat maar eens uittesten..
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Laat maar weten hoe het bij BA gaat, en graag ook de reactie van GA!
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    will do...
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heb een antwoord. Precies één zin zonder tekst erbij:

    "We would like to inform that the lounge is available for executive class and GFF member Platinum. "

    Geen antwoord op mijn vraag waarom deze lounge niet beschikbaar is voor SK E+..

    Wat mij betreft zal ik niet meer naar london vliegn met Garuda om de volgende redenen:

    - Statistische gegevens wijzen uit dat de kans op vertragingen ( ik had ruim een uur vertraging) significant hoger is als je met een widebody op zo'n korte route vliegt. Niet betrouwbaar genoeg dus
    - Skyteam E+ worden door Garuda (op de route AMS-LGW-AMS) niet erkend. Je hebt weliswaar Skypriority Check in, maar van priority boarding was geen sprake, evenals stoelkeuze
    - Als Skyteam E+ heb je geen toegang tot de lounge op LGW.

    Ik vraag me af wat de Skyteam organisatie hiervan vindt. Ik ben Saphire bij Oneworld dus is voor mij BA een betere optie.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    slechte reactie van Garuda zeg.

    Ik heb over een tijdje ook deze vlucht, zal m'n ervaringen ook delen.
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Overigens had @TheFlyingDutchboy deze issues niet, zie http://ikvliegveel.com/garuda-indonesia-ams-lgw/
    Maar goed, dat het 'hit or miss' is, is niet goed.
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    nee, is inderdaad nog niet gepubliceerd, maar de short-link is wel beschikbaar :)
     

Deel Deze Pagina