Binnenkort ga ik een level omhoog, naar Platinum. Hoe lang duurt het voordat je nieuwe bagage labels ontvangt nadat je een level omhoog bent gegaan? Hoor graag wat jullie ervaring is.
Mijn vriendin behaalde pas Silver en het duurde 19 dagen (of 12 dagen in de nieuwe maand, ik weet niet of ze het eens per maand regelen of onmiddellijk).
Op straat kun je ze beter verbergen. Aan board heeft de bemanning ooit, zonder mij in te lichten, mijn ultra simpele rugtas 6 rijen naar achteren verplaatst. Omdat in dat geval de inhoud wel zeer waardevol was, raakte ik enigszins in paniek toen ik 'm niet meer vond waar ik 'm had achtergelaten. Misschien dat ze dat met een Platinum label niet flikken?
Meer met rolkoffers en het niet afpakken bij de gate. Vaak als je later instapt dan willen ze ze nog wel eens afpakken. Een subtiele verwijzing naar de tag is dan genoeg.
Omdat ze Platinum leden (frequent flyers) niet lastig willen vallen, ze doen dat liever bij non-elites.
Ik heb op 10 september mijn vlucht gehad, op 13 september FB Platinum geworden in de app. Op 13 oktober pas mijn labels ontvangen; dus een maand gewacht. Volgens klantenservice binnen 6 weken, en klopt de 2 weken in de mail niet.
Dat geldt dus ook voor het fysieke pasje? Dus de eerste maand kan je je nieuwe status nog niet optimaal gebruiken omdat je die in sommige contract lounges moet laten zien voor toegang en bv bij Tarom om alsnog a la priority te mogen boarden?
Je pas in de app wordt wel direct bijgewerkt. Ik neem mijn pas vrijwel nooit mee en dat is altijd voldoende gebleken.
Juist op OTP moest ik de fysieke pas laten zien om de lounge in te mogen (“I need card”). Is wel een paar jaar geleden.
Dat kan wel zo zijn maar als ze, zoals @Carel1 aangeeft in OTP om je fysieke kaart vragen, dan heb je niets aan Stocard/Apple Wallet... Zo moest je ook in Parijs voor de gratis (voor gold en platinum) bus tussen ORY en CDG je fysieke kaart laten zien...
voor bepaalde bestemmingen is deze nog steeds kosteloos, bijv naar Reunion. dit is ongeacht je status, zie link: https://www.airfrance.com/IR/en/local/guidevoyageur/aeroport/aeroport_assistance_cdg.htm
Ik moest bij RO ook per se mijn fysieke kaart laten zien bij de priority balie om daar gebruik van te mogen maken. Op IAS werd er zelfs een keer een copy van gemaakt...
Ik ben in augustus ‘21 naar Silver gegaan. Heb helemaal niks ontvangen, geen pasje, geen bagagelabel. Maar ook nog nergens nodig gehad. Mobiele versie op iPhone tonen volstaat vooralsnog.
Meestal volstaat de pas in je app...maar ik heb bij Tarom het fysieke pasje nodig gehad. Trouwens ook één keer in de KL/AF lounge in MUC. Ik wilde als silver betaald naar binnen met mijn vriendin omdat we een flinke vertraging verwachtten vanwege sneeuwstorm (we waren allebei silver). Dame stond er op het fysieke pasje van ons te zien. "Kein foto in APP!" Nu weet ik niet of ze het zelf bedacht of het echt zo moet.
Ben in September naar Platinum gegaan, maar kreeg het ook pas gisteren thuisbezorgd. Overigens stopt met kennelijk met het versturen: https://www.flyingblue.us/en/news/digital-card