Levertijd Flying Blue Bagage labels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Escape, 22 okt 2021.

  1. Escape

    Escape Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Binnenkort ga ik een level omhoog, naar Platinum. Hoe lang duurt het voordat je nieuwe bagage labels ontvangt nadat je een level omhoog bent gegaan? Hoor graag wat jullie ervaring is.
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Max 2 weken. Bij ons was het 1,5 week als ik mij goed herinner (paar weken geleden)
     
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Mijn vriendin behaalde pas Silver en het duurde 19 dagen (of 12 dagen in de nieuwe maand, ik weet niet of ze het eens per maand regelen of onmiddellijk).
     
  4. xprunner

    xprunner Blue Tier

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Wat is het voordeel van die labels? Ben je dan niet gelijk een target van "Ik reis veel, rob me?"
     
    Ambtenaruh, VinceG en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  5. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Op straat kun je ze beter verbergen.

    Aan board heeft de bemanning ooit, zonder mij in te lichten, mijn ultra simpele rugtas 6 rijen naar achteren verplaatst. Omdat in dat geval de inhoud wel zeer waardevol was, raakte ik enigszins in paniek toen ik 'm niet meer vond waar ik 'm had achtergelaten. Misschien dat ze dat met een Platinum label niet flikken?
     
    xprunner vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.055
    Leuk Bevonden:
    1.447
    Trofeepunten:
    448
    Meer met rolkoffers en het niet afpakken bij de gate. Vaak als je later instapt dan willen ze ze nog wel eens afpakken. Een subtiele verwijzing naar de tag is dan genoeg.
     
    rickbeerendonk en xprunner vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.288
    Leuk Bevonden:
    3.152
    Trofeepunten:
    783
    Mijn ervaring ook. Als ze het Platinum label zien, lopen ze door naar een ander slachtoffer.
     
  8. xprunner

    xprunner Blue Tier

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Waarom?
     
  9. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.288
    Leuk Bevonden:
    3.152
    Trofeepunten:
    783
    Omdat ze Platinum leden (frequent flyers) niet lastig willen vallen, ze doen dat liever bij non-elites.
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb op 10 september mijn vlucht gehad, op 13 september FB Platinum geworden in de app. Op 13 oktober pas mijn labels ontvangen; dus een maand gewacht. Volgens klantenservice binnen 6 weken, en klopt de 2 weken in de mail niet.
     
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    573
    Leuk Bevonden:
    733
    Trofeepunten:
    123
    Dat geldt dus ook voor het fysieke pasje? Dus de eerste maand kan je je nieuwe status nog niet optimaal gebruiken omdat je die in sommige contract lounges moet laten zien voor toegang en bv bij Tarom om alsnog a la priority te mogen boarden?
     
  12. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    214
    Trofeepunten:
    43
    Je pas in de app wordt wel direct bijgewerkt. Ik neem mijn pas vrijwel nooit mee en dat is altijd voldoende gebleken.
     
  13. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.288
    Leuk Bevonden:
    3.152
    Trofeepunten:
    783
    Juist op OTP moest ik de fysieke pas laten zien om de lounge in te mogen (“I need card”). Is wel een paar jaar geleden.
     
  14. xprunner

    xprunner Blue Tier

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Heb nog nooit een fysieke kaart gebruikt. KLM kaart staat in Wallet (IPhone) bij mij. En ook in Stocard. Op fysieke instapkaart of app boardingpass staat doorgaans code of voluit dat je Elite Plus bent. Dus veel mogelijkheden je te identificeren. Ik gebruik vrijwel nooit een fysiek loyalty pasje meer (airmiles, Esso, vip pas VriendenLoterij etc .) omdat ze allemaal in de Stocard app passen.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2021
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.169
    Leuk Bevonden:
    2.330
    Trofeepunten:
    333
    Dat kan wel zo zijn maar als ze, zoals @Carel1 aangeeft in OTP om je fysieke kaart vragen, dan heb je niets aan Stocard/Apple Wallet...

    Zo moest je ook in Parijs voor de gratis (voor gold en platinum) bus tussen ORY en CDG je fysieke kaart laten zien...
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2021
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    28
    Le bus is toch al jaren niet meer gratis via gold/platinum?
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.169
    Leuk Bevonden:
    2.330
    Trofeepunten:
    333
    Er staat ook moest ;)
     
    Urbanjazz, VinceG en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    199
    Trofeepunten:
    43
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    573
    Leuk Bevonden:
    733
    Trofeepunten:
    123
    Ik moest bij RO ook per se mijn fysieke kaart laten zien bij de priority balie om daar gebruik van te mogen maken. Op IAS werd er zelfs een keer een copy van gemaakt...
     
  20. Luytelaar

    Luytelaar Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben in augustus ‘21 naar Silver gegaan. Heb helemaal niks ontvangen, geen pasje, geen bagagelabel. Maar ook nog nergens nodig gehad. Mobiele versie op iPhone tonen volstaat vooralsnog.
     

Deel Deze Pagina