Levertijd Flying Blue Bagage labels

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Escape, 22 okt 2021.

  1. Escape

    Escape Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Binnenkort ga ik een level omhoog, naar Platinum. Hoe lang duurt het voordat je nieuwe bagage labels ontvangt nadat je een level omhoog bent gegaan? Hoor graag wat jullie ervaring is.
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    737
    Trofeepunten:
    123
    Max 2 weken. Bij ons was het 1,5 week als ik mij goed herinner (paar weken geleden)
     
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Mijn vriendin behaalde pas Silver en het duurde 19 dagen (of 12 dagen in de nieuwe maand, ik weet niet of ze het eens per maand regelen of onmiddellijk).
     
  4. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Op straat kun je ze beter verbergen.

    Aan board heeft de bemanning ooit, zonder mij in te lichten, mijn ultra simpele rugtas 6 rijen naar achteren verplaatst. Omdat in dat geval de inhoud wel zeer waardevol was, raakte ik enigszins in paniek toen ik 'm niet meer vond waar ik 'm had achtergelaten. Misschien dat ze dat met een Platinum label niet flikken?
     
    UnknownMember4379 vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.807
    Trofeepunten:
    498
    Meer met rolkoffers en het niet afpakken bij de gate. Vaak als je later instapt dan willen ze ze nog wel eens afpakken. Een subtiele verwijzing naar de tag is dan genoeg.
     
    rickbeerendonk en UnknownMember4379 vinden dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.459
    Leuk Bevonden:
    3.429
    Trofeepunten:
    783
    Mijn ervaring ook. Als ze het Platinum label zien, lopen ze door naar een ander slachtoffer.
     
  7. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.459
    Leuk Bevonden:
    3.429
    Trofeepunten:
    783
    Omdat ze Platinum leden (frequent flyers) niet lastig willen vallen, ze doen dat liever bij non-elites.
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb op 10 september mijn vlucht gehad, op 13 september FB Platinum geworden in de app. Op 13 oktober pas mijn labels ontvangen; dus een maand gewacht. Volgens klantenservice binnen 6 weken, en klopt de 2 weken in de mail niet.
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    203
    Dat geldt dus ook voor het fysieke pasje? Dus de eerste maand kan je je nieuwe status nog niet optimaal gebruiken omdat je die in sommige contract lounges moet laten zien voor toegang en bv bij Tarom om alsnog a la priority te mogen boarden?
     
  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Je pas in de app wordt wel direct bijgewerkt. Ik neem mijn pas vrijwel nooit mee en dat is altijd voldoende gebleken.
     
  11. Carel1

    Carel1 Silver Member

    Berichten:
    2.459
    Leuk Bevonden:
    3.429
    Trofeepunten:
    783
    Juist op OTP moest ik de fysieke pas laten zien om de lounge in te mogen (“I need card”). Is wel een paar jaar geleden.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.278
    Leuk Bevonden:
    2.563
    Trofeepunten:
    403
    Dat kan wel zo zijn maar als ze, zoals @Carel1 aangeeft in OTP om je fysieke kaart vragen, dan heb je niets aan Stocard/Apple Wallet...

    Zo moest je ook in Parijs voor de gratis (voor gold en platinum) bus tussen ORY en CDG je fysieke kaart laten zien...
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2021
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Le bus is toch al jaren niet meer gratis via gold/platinum?
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.278
    Leuk Bevonden:
    2.563
    Trofeepunten:
    403
    Er staat ook moest ;)
     
    Urbanjazz, VinceG en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    262
    Trofeepunten:
    63
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    203
    Ik moest bij RO ook per se mijn fysieke kaart laten zien bij de priority balie om daar gebruik van te mogen maken. Op IAS werd er zelfs een keer een copy van gemaakt...
     
  17. Luytelaar

    Luytelaar Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben in augustus ‘21 naar Silver gegaan. Heb helemaal niks ontvangen, geen pasje, geen bagagelabel. Maar ook nog nergens nodig gehad. Mobiele versie op iPhone tonen volstaat vooralsnog.
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou FB een mailtje sturen met de vraag waar het plastic blijft...
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    203
    Meestal volstaat de pas in je app...maar ik heb bij Tarom het fysieke pasje nodig gehad. Trouwens ook één keer in de KL/AF lounge in MUC. Ik wilde als silver betaald naar binnen met mijn vriendin omdat we een flinke vertraging verwachtten vanwege sneeuwstorm (we waren allebei silver). Dame stond er op het fysieke pasje van ons te zien. "Kein foto in APP!" Nu weet ik niet of ze het zelf bedacht of het echt zo moet.
     
  20. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Laatst bewerkt: 4 nov 2021
    MichaelNight vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina