Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Ik twee keer niks nee. Verder wel leuk spul, die spelletjes.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Waar zetten jullie doorgaans rewards punten voor in? Gewoon 2.000 punten voor €40 korting, of zijn er betere redemptions mogelijk?
     
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Ik gebruik eigenlijk altijd de korting (ook omdat die op actietarieven te gebruiken is).
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik neem ook de korting, maar zal niet om te sparen een Accor boeken. Weinig mogelijkheden naar mijn idee met punten sparen. Ik zou ook geen betere redemption weten.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Toen ik nog wel eens bij Accor verbleef, boekte ik de punten altijd over naar BA via Iberia (1:1 ratio).
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als aanvulling op de groupondeals wel een idee :)
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ja, die Groupon acties waren er destijds nog veel minder vaak. En toen kon je met een paar stays toch behoorlijk wat punten binnenhalen. Omdat het zakelijke stays waren, was het makkelijk binnenhalen.
     
  8. Devilish

    Devilish Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Bovendien is Accor ook strenger geworden in haar beleid om boekingen toe te staan met overnachtingen die via externe partijen geboekt worden. Alleen via hen geboekt = punten / overnachtingen sparen. 5 jaar geleden was dit nog anders.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Weer een vreselijk irritante Accor ervaring.

    Ik heb twee weken geleden geslapen in een Mercure hotel in Wenen, en vooraf had ik de betaling gedaan met mijn creditcard. Vervolgens in het hotel geslapen, uit gechecked, niks aan de hand. Ik zie een paar dagen later thuis dat op het moment van uitchecken (dezelfde minuut als op de factuur uitdraai van de receptie) het totaal bedrag van de boeking terug geboekt is naar mijn creditcard, zonder dat ik dat zelf heb gedaan uiteraard. Mijn reactie was: ik wacht het even een maandje af om te zien wat er gebeurt, waarschijnlijk wordt het later alsnog afgeboekt.

    Vanochtend kwam er een reactie:

    We have received a charge back from Sixt payment to your online payment for the above mentioned reservations (total367,65€). Since you have stayed at the hotel using our services we can not accept this.


    Please contact me at your earliest convenience and transfer the total amount of 367,65€ to our bank account (IBAN: AT81 2011 1824 3545 8600, BIC: GIBAATWWXXX) within the next 7 days otherwise we see ourselves forced to bring a charge against you with the police.


    Thank you for your cooperation.


    Mit freundlichen Grüßen /
    Best regards,




    Paul Schwertner


    Rooms Division Manager

    Ik word nu als een soort malafide fraudeur neergezet, en zit me vreselijk op te winden over de toon die deze Paul aanslaat. Ik heb het bedrag uiteraard zojuist overgemaakt aan het hotel, maar boosheid en verdrietigheid overheersen.

    Wat is verder nog wijsheid?
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vind dat je nog heel netjes bent door gelijk te betalen! Als ik zo'n mail zou krijgen zou ik dat vertikken.

    Maar denk dat je het beste even kunt terugmailen en je verontwaardiging over de toon communiceert. Mocht dat niet helpen kun je ook een klacht via Accor indienen.

    Verder kun je dit - als het niet goed opgelost wordt- ook op Tripadvisor zetten, dat vinden ze meestal niet zo leuk.
     
    lloydje33 en Tim82 vinden dit leuk.
  11. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    zou me er niet druk over kunnen maken, gewoon betalen en klaar, misschien vriendelijk proberen of er nog wat extra punten in zitten, aangezien het niet jou schuld is
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb idd een mail gestuurd en uitgelegd dat ik het slechte reclame vind om (trouwe) klanten als potentiele fraudeurs weg te zetten en dat ik me er niet prettig bij voel. Binnen een paar minuten kreeg ik een excuses, en als ik nog eens in de Wenen ben, wil de beste man me persoonlijk nog zijn excuses overbrengen.
     
    budjepaul, Didier13, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Same here. Ik heb op 2 sept op de website aangegeven dat de punten die ik in de toekomst ga verdienen graag zou willen omzetten naar LH punten. Echter tot mijn grote verbazing is op 3 sept mijn gehele punten saldo twv 120 euro omgezet naar een schamele 6000 LH punten. Hier heb ik geen toestemming voorgegeven en dit aangegeven bij de klantenservice. Die zegt dat LH dit heeft gedaan en ze zelf de punten niet hebben overgeboekt o_O. Dit mailtje trof ik vanochtend aan. Waar zou ik dit aanhanging kunnen maken?

    Beste FlyingDoc,

    Ik neem contact met u op naar aanleiding van uw verzoek betreffende de transfer van punten.

    Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat elk verzoek tot omzetting van Rewards-punten onomkeerbaar is. Zodra de punten overgedragen zijn naar onze partner Lufthanza, is het immers niet meer mogelijk ze opnieuw te crediteren op uw account.

    Dank u voor uw vertrouwen, we zien u graag terug in onze hotels.

    KHADIJA
    AccorHotels Klantenservice
     
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Kun je niets tegen doen. Het is inderdaad zo bij Le Club Accor dat wanneer je er voor kiest om punten bij een partner te sparen je huidige saldo ook overgeboekt wordt.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Dat is alleen niet waar je toestemming voor geeft. Men geeft ook telefonisch aan alleen toestemming te hebben gekregen voor toekomstige punten om te zetten en ze geven LH de schuld :s
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Je kruist aan akkoord te gaan met het navolgende:

    "I want to routinely convert my points into other loyalty programme points";

    "Points will be transferred automatically to the selected partner as soon as my account has the required number of points."

    "My points will be credited to my partner account within 6 weeks following the transfer"


    Volgens mij beloven ze nergens dat je bestaande puntensaldo niet automatisch meegaat in deze routinematige puntenconversie. Overigens ook niet heel duidelijk dat dit wel gaat gebeuren.

    Nou ja, weet je het voor de volgende keer toch? Denk eerlijk gezegd dat verder corresponderen vooral een frustrerende zaak zal worden.
     
  17. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Mee eens.. Dit is mij ook overkomen. Ooit deze toestemming verleend om gespaarde Accor punten over te zetten naar een airline-programma. Een tijd later werden er ineens 6000 punten afgeboekt en overgeboekt naar de betreffende airline. Ik was al bijna vergeten dat ik dit ooit had aangevinkt. Ben toen de voorwaarden eens goed gaan lezen en ik kan me herinneren dat er zoiets als de bovenstaande tekst in de voorwaarden stond, wat er op neer komt dat je gewoon toestemming hebt gegeven om al je punten automatisch over te laten boeken wanneer deze het benodigde aantal hebben bereikt (in mijn geval ook 6000).
    @Flying doc; Het klopt dus met name vanwege deze uitleg: "Points will be transferred automatically to the selected partner as soon as my account has the required number of points."
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  18. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Deze keer heb ik beter nieuws over Accor; eergister verbleef ik in Sofitel Luxembourg Europe. Ik had de goedkoopste kamer geboekt, en bij het inchecken werd meegedeeld dat ik de "Guest of the day'' was. Ik dacht dat het gewoon iets olijks was van de dame achter de balie, maar volgens mij is het iets officieels?

    Anyway, ik kreeg een hoeksuite met gratis minibar (incl alcohol), champagne op de kamer en een chocolade taartje. Wat later op de dag kwam men de minibar zelfs nog weer bijvullen/de kussens van het bed oppoffen en de gordijnen dichtdoen.

    Iemand anders ervaring met het Guest of the day principe? Ik had er nog nooit van gehoord.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2018
    lloydje33, Daan3 en jongesander vinden dit leuk.
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ben vaak verwend door Accor, maar Guest of the Day heb ik nog niet meegemaakt. Misschien iets lokaals?
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bij het Hilton Royal Parc Soestduinen hebben ze ook zoiets. Daar is iemand soms "Diamond Member of the day" en is dus voor bezoekers zonder elite status. Die profiteren dan van dezelfde voordelen als de Diamond leden, inclusief upgrade, gratis ontbijt, welkomst pakketje op de kamer, etc.

    Anyway, klinkt als een leuke ervaring!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina