lange layover in singapore

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Arno, 1 jul 2018.

  1. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    In september ga ik voor werk naar singapore, maar omdat ik graag nog een keer jakarta wilde zien vlieg ik een paar dagen eerder naar singapore. (business met china E) nou kom ik rond 22:00 aan, en dacht ik wel eventjes door te kunnen vliegen met een lokale vlucht.

    helaas, de laatste vluchten gaan om 22:00 weg en de eerste pas weer rond een uur of 7.

    nu heb ik een vrij duur hotelletje op het vliegveld gevonden, maar vroeg me af of er betere opties zijn om de nacht door te brengen. in bijvoorbeeld een snooze stoel in een lounge.

    ik ben FB platinum, en moet mijn retourtje singapore jakarta nog boeken.

    EDIT: ik schreef china southern, moest echter eastern zijn
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
  2. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou proberen gewoon een eerdere vlucht naar sin vanuit can te regelen, kan soms toch wel als je business class rev. ticket hebt :)
    Er zijn 2 eerdere vluchten vanuit can naar sin.
     
  3. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    ik vlieg alleen over PVG met een overstap van 2 uur ofzo
     
  4. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik neem aan het je Crowne Plaza bedoeld, dat is het enige hotel daadwerkelijk op de airport. Die is idd niet goedkoop.

    Zover ik weet zijn er geen echt goede opties om te slapen op de airport zoals loungestoelen, geloof dat dit ook niet echt wordt aangemoedigd. Willen toch de beste (/mooiste) airport blijven en het aanzicht van languit slapende reizigers draagt daar nu niet echt aan bij :D

    Je zou een hotel in east coast kunnen nemen. twee goede 4* hotels met gratis transferbus van/naar airport zijn Grand Mercure & Village Katong. Prijs meestal rond 160sgd. Er zullen vast meer hotels incl. transferbus zijn, ik ken ze alleen niet.

    Een taxi enkele rit van/naar airport zal gemiddeld zo'n 25sgd kosten. Dus plak dat aan elk willekeurig hotel en je weet waar je aan toe bent.
     
  5. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    ik heb nu het "ambassador transit hotel" in terminal 2 voor onder de 50 euro geboekt. mag er 6 uur in blijven. denk dat dat mijn beste optie is dan.

    dank voor het meedenken!
     
  6. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Wist niet dat ze die hadden, maar klinkt inderdaad als een goede/beste deal!
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Heb ik ook wel eens geslapen. Was okay.
     
    Arno vindt dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.100
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Changi is een prachtig vliegveld, maar om te slapen of te relaxen vind ik het tegen vallen. Vorig jaar heb ik een paar uur doorgebracht in het aerotel transit hotel. Ook erg goed en prima betaalbaar. Voordeel bij hun is dat ze ook een zwembad hebben! Heerlijk om even op te frissen. Het is overigens ook mogelijk om alleen toegang tot het zwembad te kopen en bij het zwembad staan ligbedden. Zou je evt ook kunnen slapen ;-)
     
  9. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    794
    Trofeepunten:
    348
    Wat wil je eigenlijk in Jakarta gaan doen?
     
  10. Leuk man Jakarta,

    Als je nog tips nodig hebt let me know.
    Jakarta heeft onwijze mooie plekken wat veel toeristen niet kennen. Plus dat je er het beste kunt eten van heel Indo want alle keukens kan je daar krijgen
     
  11. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    ik ga kijken of ik het huis kan vinden waar mijn opa als expat heeft gewoond, en verder een klein beetje de tourist uithangen voordat ik de rest van de week op het straten circuit van singapore aan het werk ben.
     
    Emile Wielaart, ErwinLansing en DirkOnTour vinden dit leuk.
  12. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    tips zijn zeker welkom!
     
  13. Check op google ff pulau seribu
     

Deel Deze Pagina